کد خبر 1434689
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
گروسی : آمریکا سلطه خود را در بازار راکتورهای هسته ای از دست داد

گروسی: ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پنجشنبه (۱۰ نوامبر، ۱۹ آبان) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.  

وی در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی در شرم الشیخ مصر با اذعان به این که کار نهاد بین‌المللی تحت هدایت او مسائل هسته‌ای است، مدعی شد: اما طبیعتاً هیچ چیز را نمی‌توان مجزا کرد. ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد.

 سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه ۱۹ آبان‌ماه) ‌ در حاشیه یازدهمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم گفت: سال‌های سال است که در سایه تحریم‌های ظالمانه و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت فعالیت‌های خود در حوزه هوافضا را به پیش می‌بریم. به لطف الهی موفق شدیم به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آن‌ها عبور کرده و همان سامانه‌های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد.  

سردار حاجی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های موشک بالستیک هایپرسونیک نیروی هوافضای سپاه گفت: این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانورپذیری در جو و بیرون جو را دارد. هم سامانه‌های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه سپس با اشاره به سایر قابلیت‌های موشک جدید، گفت: این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

گروسی بامداد پنجشنبه هم در گفتگویی کوتاه با خبرگزاری رویترز در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در مصر، در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی با اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی، ادعا کرد که هیأت ایرانی در نشست اخیری که با او در وین داشت، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشت.

به نوشته رویترز، مدیرکل آژانس اتمی گفت: بر کسی پوشیده نیست که نتوانستیم به نتیجه ملموسی برسیم. فرصتی برای تعامل دوباره جهت ادامه دادن همکاری داریم ولی این بعد از گزارش‌های من اتفاق خواهد افتاد.

گروسی پیش از این نیز با تکرار ادعای به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، گفته بود به دلیل محدودیت دسترسی بازرسانش به تأسیسات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.

این ادعاها در حالی است که محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چندی قبل اعلام کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 72
  • غیر قابل انتشار: 1
  • لعنت بر صهیونیست IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    99 3
    به تو چه ربطی داره صهیونیست. تو مسیول اژانسی یا موشک. از عصبانیت بمیر. تو دنبال موشک نباش دنبال پوشک باش برای خودت. لعنت بر امریکا و انگلیس و صهیونیست
  • Ggg IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    42 2
    گروسی نری تو عروسی خخخخخخ. دلقک اژانس خخخخخخخ
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    35 2
    باساخت بمب اتم و جنگنده گذاشتن ماهواره در 3600 هزار پا دشمن تحقیر کنید
  • ع IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    53 0
    تا چشم آقای گروسی و اربابش دربیاد
  • ایران IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    25 0
    گروسی بابا ماشالله بزرگ شدی.
  • سهیل IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    50 0
    دیدین مهره آمریکاست وگرنه موشک چه ربطی به هسته ای داره
  • نیما IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    54 0
    درود فراوان به آقای حاجی زاده فرمانده بزرگ ایرانی
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    42 1
    ما هر پیشرفتی کنیم نگرانی شما در مورد برنامه هسته ای زیاد میشه! پس نگران باشید تا بمیرید
  • محمود IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    41 0
    آقای گروسی اینقدر بسوز و فریاد کن تا جونت در بیاد جاسوس
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    19 0
    چرا کشورهای غربی همه دروغ میگویند ایران هم مانند آنها باشد البته سلاح موشک غزت میاره، ولی مسلولین محترم تورم هم کنترل و مسلولین بی کفایت مردم گریز راه هم بردارید مردم توان خرید نداشته باشند کشورهای غربی وغیره از آب گل آلود ماهی میگیرند اینگونه پیشرفتها واقعا عالیه۷۷۹۵۵
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    24 0
    تهمت زدن به سادگی. اگه نگرانی چرا توافق هسته ای را امضا نمی کنید پر رو ها.
  • ایران مستقل IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    17 0
    هر وقت تمام منطقه تو نستی بازرسی کنید بعد ایران باید اجازه دارید وارد برنامه هسته‌ای ایران بشید شما از رژیم اشغالگر که هرروز داره بمب هسته ای به صورت مخفی تولید میکنه چشم پوشی میکنید وتنها آژانس انرژی اتمی ایران هست چون ریسش فقط از ده کلمه بیست کلمه اش ایران انگار هیچ کشور ی فعالیت غیر قانونی ندارد
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    15 0
    .این دلقک دست نشانده دو هفته پیش در مصاحبه با شبکه بی بی سی در برنامه سؤالات سخت اذعان کرد که او در مورد برجام زیر فشار زیادی است. کسی میپرسد چرا یک سازمان نظارتی اتمی بیطرف چرا باید تحت فشار سیاسی باشدو از طرف چه کسانی؟ خیر. و این بی توجهی خبرنگاری حرفهای دست او را برای زیر سوال بردن هر جنبه برنامه هسته ای باز گذاشته تا به انجا که بر طبق این گزارش امده میگوید >>>>>: اما طبیعتاً هیچ چیز را نمی‌توان مجزا کرد. ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد. شاید او باید بخاطر اورد که استفاده از سلاح هسته ای در هیروشیما احتیاجی به موشک نداشت. و امریکا در عراق با استفاده از اردونانس کثیف اتمی مردم عراق و حتی سربازان خود را که از ان برای شلیک به عراقیان استفاده میکرد را به بیماریهای خطرناکی اشنا کرد. شاید او فکر میکند ایران باید در تحریم تفنگ و فشنگ نیز قرار داشته باشد و با چاقو از خود دفاع کند.
  • محمد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    20 0
    بالاخره دم خروس این پدر سوخته هم بیرون زد که میگفت آژانس فقط به موضاعات اتمی میپردازد. درود بر دانشمندان میهن عزیز که پوزه ی این حرومی ها رو به خاک مالوندند.
  • شاهین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    18 0
    اینجا ایران است از امروز صدای موشکهای ما را فرا صوت بشنوید
  • سان مارینو IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    11 0
    ماشاالله سرداران حاجی زاده ها و طهرانی مقدم ها ...خدا بشما سردار زنده طول عمر و عزت عنایت کند و طهرانی ها در بهشت باشند..با وضعیت فعلی دنیا تازه میفهمم امنیت به قدرت وابسته هست و بس
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    27 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    25 0
    جالبه این بیشتر از رییسش تو موساد دردش گرفته. از قدیم گفتن چوبو که برداری گربه دزده خودش فرار میکنه.
  • ایرانی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    22 0
    سگ قلاده به گردن دقیقا این شکلیه
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    10 0
    همین جملات نشان می‌دهد آژانس نهادی بغایت سياسی و سگ دست آموز آمریکاست امیدوارم زودتر ایران از آژانس خارج بشه چون این نهاد چیزی بجز چماق بر سر کشورهای مستقل نیست
  • عباس IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    13 0
    نگران باشید و از این نگرانی بمیرید
  • علیرضا IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    7 4
    آقای گروسی برای ایران کار کن هم این دنیا رو داری هم اون دنیات
  • علی افصحی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    کار انقلابی یعنی همین کاری که فرزندان نخبه ایران اسلامی در مجموعه مبارک سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی انجام می دهنددیروز آزمایش ماهواره بر و امروز موشک هایپر سونیک که ازهر سامانه ضد موشکی عبور می کند . نگرانی این و آن از غرب وحشی و عروسک های دست گردانشان امثال گروسی فضول هیچ ارزشی نداشته و فقط امواج صوتی بی خاصیت است که در فضا پخش می شود. ایران اسلامی با این اقدامات عملا به فضولان عالم یعنی غرب وحشی اعلام می کند «فضولی موقوف»!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس