کد خبر 1435149
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!

در سال‌های بعد از جنگ قرار شد مقر منافقین در عراق را با موشک بزنیم، همه کارها انجام شد. اما شهید احمد کاظمی در تماس با شهید حسن طهرانی‌مقدم جمله‌ای را گفت که عملیات را تحت شعاع خودش قرار داد!

به گزارش مشرق، این روزها، خبرهای موفقیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران در صدر اخبار رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفته است. موفقیت چشمگیر و کم‌نظیری که توانسته است اوج اقتدار و صلابت انقلاب اسلامی را به رخ دوست و دشمن بکشاند. امروز یازدهمین سالی است که سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم در کنار دوستان و هم‌رزمان شهیدش است. به پاس مجاهدت‌های پدر موشکی ایران نگاهی اجمالی به سیره و روش شهید حسن طهرانی‌مقدم می‌کنیم:  

چرا شهید طهرانی‌مقدم صیاد دل صیاد شد؟/ پاسخ سردار حاجی‌زاده

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم و سردار حاجی‌زاده

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره ویژگی‌های اخلاقی شهید حسن طهرانی‌مقدم می‌گوید: شهید علی صیاد شیرازی همیشه می‌گفت: مراقب حسن باشید، اخلاق و زبان حسن، حلال مشکلات و برطرف‌کننده موانع بود. در همان سال ۱۳۶۱ که مسؤولیت توپخانه را به همراه شفیع‌زاده بر عهده گرفت، بیشترین ارتباط و نزدیکی را با شهید بزرگوار صیاد شیرازی داشت به گونه‌ای که در طول سال‌های دفاع مقدس، هر وقت صیاد شیرازی، بنده و دیگر دوستان را می‌دید، می‌گفت: مراقب حسن باشید.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


در تصویر شهید صیاد و شهید طهرانی‌مقدم دیده می‌شوند

شهید صیاد می‌گفت: من حسن را خیلی دوست دارم چون تعصب او به نظام و تعصب ملی او، فراتر از تعصب سازمانی است، در واقع حسن تنها به فکر سپاه نبود بلکه تمام نظام و بلکه اسلام را در نظر می‌گرفت و بارها هم به ما تأکید می‌کرد که اگر این تعصب را داشته باشید، تعصب سازمانی هم در درون آن هست.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


شهید حسن طهرانی مقدم سمت چپ تصویر

موشکی که شهید کاظمی می‌خواست از شهید طهرانی‌مقدم بخرد

شهید حسن طهرانی‌مقدم تعریف می‌کرد:‌ در یکی از عملیات‌ها که علیه منافقین سال‌ها بعد از جنگ بود، قرار شد منطقه‌ای را با موشک هدف قرار بدهیم. من موشک‌ها را آماده کرده بودم، سوخت‌زده و با سیستم برنامه‌ریزی شده بودند. موشک‌ها هم از آن موشک‌های مدرن نقطه‌زن بود.

شهید احمد کاظمی از عمق عراق تماس گرفت که مقدم آماده‌ای؟

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


شهیدان کاظمی و طهرانی‌مقدم

گفتم: بله
گفت: موشک‌ها چقدر می‌ارزد؟
گفتم: مگر می‌خواهی بخری؟!
گفت: بگو چقدر می‌ارزد؟
گفتم: مثلاً ۶ هزار دلار.
گفت: مقدم نزن، این‌ها این‌قدر نمی‌ارزند.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


شهیدان صیاد و طهرانی‌مقدم

خبر خوبی که شهید طهرانی‌مقدم به رهبر انقلاب داد

شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران در ۱۷ سال پیش (۲۱ آذرماه سال ۱۳۸۴) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب خبر مسرت‌بخشی را به معظم‌له اعلام کرد که امروز شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌ها و مجاهدت‌های او و همکارانش هستیم. بند آخر این دستخط حامل پیام بسیار مهمی برای دشمنان ایران بود. آنجا که به صراحت مشخص می‌شود ایران برای سال‌ها بر روی قابلیت حمل ماهواره کار می‌کرده است.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


عشق به ولی را در عمل نشان داد

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
سلام علیکم؛ با اهدای تحیت و احترام

از پذیرفته شدن خانواده‌ام جهت تشرف حضوری به محضر حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم و اعلام می‌دارم.

خلاصه آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره

بنده و خانواده‌ام فدای شما نائب امام زمان و نور حیدری... خداوند عزوجل شاهد است آنچه داریم در جهت اخذ رضایت شما و اطلاع راه و هدف شما که همان تحقق اسلام ناب و سیره اهل بیت است به کار می‌گیریم.

در تمامی این مراحل شاهد لطف و عنایات بی کران الهی بودیم. تو پای به در نه هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت.

الحمدالله. عجب خدای کریم و مهربانی داریم. راستش را بخواهید لطف و اعطای بی‌حد و مرز او ما را بی‌محابا و پر جرأت ساخته است. آقا و مولای ما می‌خواهم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنم و پشت شما را محکم‌تر قربت الی الله می‌خواهیم علی زمانه را یاری دهیم. اگر ما در زمان مولای خود علی (ع) نبودیم برای یاری او قیام کنیم و فدای حسین بن علی (ع) شویم... این عقده در دلم مانده است می خواهیم در رکاب شما نائب ولی عصر عج آن را جبران کنیم که سینه ما سپر شما باشد یابن زهرا و ای نوری از بارقه امیرالمؤمنین.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


خبر خوبی که شهید طهرانی‌مقدم به مقتدایش داد

خلاصه آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید حسن طهرانی‌مقدم در ۶ آبان‌ماه سال ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. در دوران جنگ عراق و ایران، جزو نخستین فرماندهان توپخانه سپاه و بنیان‌گذاران این واحد بود. او بنیان‌گذار یگان موشکی سپاه است که با گذراندن دوره موشکی در سوریه، این واحد ارزشمند را در زمان جنگ مدیریت می‌کرد. این شهید در سال ۱۳۶۴ به سمت فرمانده موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد و همچنان تحقیقات خود را درباره ساخت موشک و راکت ادامه داد.

دشمن اندازه موشک نمی‌ارزد، مقدم نزن!+ عکس


بی‌شک روح بلند پدر موشکی ایران امروز از موفقیت هم‌رزمانش مسرور است

راکت نازعات، موشک شهاب ۳، قیام، قدر، عاشورا و خلیج‌فارس، جزو تولیدات موشکی ایران در دوران مدیریت اوست. شهید حسن طهرانی مقدم در سال ۱۳۸۵، مسؤولیت سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت و تا روز شهادتش در حادثه انفجار مهمات یکی از پادگان‌های تحت امر در تاریخ ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰، برای تولید و گسترش تسلیحات موشکی کشور فعالیت داشت. مزار مطهرش در قطعه ۲۴، ردیف ۷۵، شماره ۲۵ بهشت زهرای تهران قرار دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قوی سپید NL ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    حیف که ایشون شهید شدند وگرنه امروز ایشون رو میذاشتیم مسئول تولید دارو و آنتی بیوتیک در کشور! ظاهرا ما انسانهای موفق و با استعداد رو فرستادیم به نیروهای نظامی و افراد بی عرضه و مفتخور رو راهی دولت و سیاست کردیم! حیف!
  • محمد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 0
    سلام و درود بر عزیز مزدان الهی شرف و عزت ایران مدیون رشادتها و زحمات این عزیزان است تا ابد
  • رسول IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    بر روح پاک ابر قهرمان کشورمون صلوااات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس