کد خبر 1434778
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
تکمیل خط‌آهن رشت-کاسپین تا پایان سال/‌ اتصال اردبیل و سنندج به شبکه ریلی در بهار 1402‌

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد-تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت-کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مشرق، عباس خطیبی با اشاره افتتاح راه‌آهن زاهدان-خاش در روز گذشته، اظهار داشت: برای احداث و اتمام ۴۹۰ کیلومتر باقی مانده از پروژه خط‌آهن زاهدان - چابهار، ۳۰۰ میلیون یوروی دیگر مورد نیاز است.

وی افزود: به طور طبیعی همه این مبلغ را امسال نیاز نداریم اما برای اتمام پروژه چابهار - زاهدان و اتمام آن تا پایان سال آینده نیازمند ۳۰۰ میلیون یورو هستیم.  

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ کشور، با اشاره به تلاش قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار برای اتمام این پروژه، اظهارداشت: هدف ما این است که توسعه شرق کشور را با ساخت بزرگ‌ترین پروژه ریلی سرعت دهیم و به همین دلیل این پروژه مهم ریلی را در اولویت تامین اعتبار و ساخت قرار داده‌ایم.  

* تا پایان امسال خط‌آهن بستان‌آباد-تبریز و رشت- کاسپین‌ افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه تامین مالی چهار پروژه ریلی دیگر را در دستور کار داریم، گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز این چهار پروژه ۱۴ آبان ماه تامین و ابلاغ شد؛ هر چند که کل مبلغ مورد نیاز برای این پروژه‌ها را پوشش نمی‌دهد اما بخشی از منابعی است که باید برای این پروژه‌ها تامین شود.

خطیبی تصریح کرد: قطع به یقین می‌گویم که تا پایان امسال پروژه ریلی بستان‌آباد - تبریز به طول ۴۴ کیلومتر و پروژه رشت- کاسپین به طول ۳۶ کیلومتر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

* خط‌آهن میانه- اردبیل بهار ۱۴۰۲ آماده می‌شود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ کشور ادامه داد: پروژه دیگر، راه‌آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر است که بخش عمده آن ساخته شده است؛ با توجه به حمایت دولت و مسئولان استاد از این پروژه تلاش می‌کنیم تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال آینده خط آهن میانه- اردبیل را برای بهره‌برداری آماده کنیم.

وی چهارمین پروژه در حال اتمام و اولویت‌دار حمل و نقلی ریلی را پروژه همدان - سنندج عنوان کرد و گفت: کار اجرایی زیادی انجام شده است ولی منابع مورد نیاز متناظر تامین نشده است.  

خطیبی در پاسخ به این سوال که این پروژه چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: کار زیرسازی و ساخت ایستگاه به طور کامل انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر از ۱۵۴ کیلومتر خط مسیر عملیات بالاست ریزی و ریل‌گذاری انجام شده و ۵۴ کیلومتر علیات ریل‌گذاری و بالاست‌ریزی باقی مانده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: باتوجه به اینکه فصل سرما پیش‌رو است و عملیات عمرانی در این منطقه سخت می‌شود، به نظر می‌رسد این خط‌آهن اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صهیب حسن زاده IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    نظر من خوب است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس