قطار باری پاکستان- ایران- ترکیه امروز وارد کشور شد

قطار ترانزیتی پاکستان- ایران- ترکیه به مسافت ۶ هزار و ۵۴۳ کیلومتر که با همکاری راه آهن‌های سه کشور از سر گرفته شده بود، امروز وارد کشور شد.

به گزارش مشرق، قطار کریدور ITI (اسلام‌آباد- تهران- استانبول) در ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ با حضور مقام‌های عالی رتبه پاکستان، سفرای ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در اسلام آباد، حرکت خود را به سمت ایستگاه راه آهن زاهدان آغاز و امروز وارد کشور شد.

«امین پوربرخورداری» مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در راستای فعال شدن این کریدور در نخستین مرحله، این واگن‌ها با ورود به ایستگاه زاهدان، پس از انجام عملیات گمرکی و انتقال محموله از واگن‌های پاکستانی به واگن اروپایی، از زاهدان به سمت مرز ریلی ایران و ترکیه (رازی) حرکت خواهد کرد و مقصد نهایی این محموله، آنکارا خواهد بود.

وی افزود: عملیات این پروژه با هماهنگی راه آهن‌های ایران، ترکیه و پاکستان و همچنین سفارتخانه‌های ایران، پاکستان و ترکیه و دبیرخانه سازمان اکو در تهران، در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت رسان ریل پارس گفت: با توجه به فعال شدن این کریدور پس از گذشت یک دهه و همچنین با توجه به امن‌تر بودن و مقرون به صرفه‌تر بودن هزینه‌های حمل ریلی در مقایسه با حمل دریایی و جاده‌ای، امیدواریم با تحقق حمل ریلی این پروژه، حمل‌ونقل ریلی بین‌المللی و حمل ترانزیتی این کریدور بیش از پیش توسعه یابد.

در سال جاری با هدف توسعه حمل و نقل بین المللی، حمل ترانزیتی کانتینری از مبدا فنلاند به مقصد هندوستان از طریق ایران انجام شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 3
    خدا را شکر انشاالله همکاری و داد و ستد بین کشورهای اسلامی روز به روز بیشتر شود و وابستگی به غرب و شرق کمتر
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      5 3
      کشورهای اسلامی اگر به همین شکل با هم همکاری داشتند علاوه بر اینکه از غرب بی نیاز میبودن تبدیل به یک قدرت بزرگ جهانی میشدن که قطعا" خوشایند آمریکا و غرب جریان صهیونیسم جهانی نیست ... امیدوارم این همکاری ها دوستی ها ارتباطات ادامه دار باشد .. بیاری خدا ..
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 7
      با اجازت همین کشورهای اسلامی که میگی کلی ضربه به ایران میزنن.از امارات و عدبستان ترکیه صهیونست و آذربایجان.که همشون هم با اسراییل رابطه دارند.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 1
    خداروشکریه خبرخوب باهمسایه هاشنیدیم
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 1
    عالیه، ظرفیت بین کشورهای اسلامی خیلی زیاده ازش استفاده بشه دیگه نیازی به غیر نیست
  • مراد IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    کشورهای منطقه اگه عرضه ی همکاری داشتند با این همه ثروت و ظرفیت باید یه اتحادیه خاورمیانه یا..... مثل اروپا تاسیس میکردن تا غرب و شرق جرات جسارت و به جون هم انداختن کشورها رو نداشت الانم که ماشالا یکی شده پانترک یکی پانکرد و یکی پانی به اصطلاح ایرانشهری که همه ادعای خاک و زور دارن یعنی لیاقتمون همینه نمیتونیم با هم باشیم جدای از هر رنگ و مذهب و زبانی
  • سیروس IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    2 0
    بخدا هیچ جای دنیا مثل ایران مهمون نواز نیستن از افغان پاکستان لبنان فلسطین تا عرب خلیج فارس خدا شاهده برا خون ایرانی تشنه هستند همی فلسطین که سنگش به سینه میزنند بعضیا یک نفر رفته بود تعریف کرد برام سرم سوت کشید بخدا
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    پاکستان چی داره که ریل کشیدین نون ندارن بخورن ای دادبیداد چقد بدبختیم ما چقدر ،خودکرده را تدبیر نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس