کد خبر 1434798
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
بلومبرگ: اعمال سقف قیمت نفت نشانه ضعف است/ روسیه دیگر گاز را ارزان نمی‌فروشد

خبرگزاری بلومبرگ تلاش غرب برای اعمال سقف قیمت نفت را اذعان به ضعف آنها در برابر روسیه خواند و در عین حال گفت که شواهد نشان می‌دهد روسیه دیگر گاز خود را با تخفیف نمی‌فروشد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری بین المللی بلومبرگ مستقر در آمریکا گزارش داد که غرب با تعیین سقف قیمت نفت روسیه ضعف  خود را نشان می‌دهد، زیرا وابستگی غرب به منابع انرژی روسیه را ثابت می‌کند.

در این گزارش آمده است: متاسفانه اعمال سقف قیمت نفت را می‌توان نشانه ضعف و نه نشانه قدرت دانست؛ زیرا بدین معناست که امتناع از خرید نفت روسیه کاملا فیصله یافته است. سقف قیمت نشان می‌دهد که غرب چقدر به منابع روسیه و به همه ترفندهای اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به آن نیاز دارد.

به دنبال طرح ایده اعمال محدودیت قیمت برای منابع انرژی روسیه، رهبران کشورهای غربی در ژوئن گذشته در اجلاس G۷ صحبت کردند که محدودیت‌های قیمتی برای نفت باید از دسامبر و فرآورده‌های نفتی در فوریه اعمال شود، اما در مورد گاز امکان توافق وجود نداشت.

روسیه بارها هشدار داده است که منابع انرژی را به کشورهایی که به دنبال اجرای ساز و کارهایی مربوط به محدودیت‌های اجباری در قیمت خرید هستند، صادر نخواهد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم به دنبال آن تاکید کرد که مسکو قصد ندارد به بهای منافع خود چیزی به خارج از کشور عرضه کند.

از سوی دیگر روزنامه بلومبرگ به نقل از تاجران گزارش داد که گاز طبیعی مایع ساخالین ۲ روسیه دیگر با قیمت ارزان فروخته نمی‌شود و این پروژه توانسته سه محموله در آسیا را با قیمتی نزدیک به بازار به فروش برساند.

بر اساس گزارش این روزنامه، ال ان جی روسیه دیگر با تخفیف در آسیا موجود نیست و این نشان می‌دهد که نگرانی خریداران در مورد تحریم‌های غرب و لطمه به وجهه آنها کاهش یافته است.

بلومبرگ به نقل از تعدادی از تاجران می‌نویسد: ساخالین ۲ هفته گذشته سه محموله گاز طبیعی مایع را فروخت که در ماه دسامبر بارگیری می‌شود و قیمت آنها تقریباً به قیمت‌های فعلی بازار بود.

ساخالین ۲ در ماه سپتامبر در چند نوبت گاز طبیعی را با تخفیف قابل توجه نسبت به قیمت‌های آن دوره به بازار ارسال کرد.

به نوشته بلومبرگ، هیچ تحریم مستقیمی برای خرید LNG روسیه وجود ندارد و نشان می‌دهد که صادرات روسیه در ماه گذشته به سطح تقریباً بی سابقه‌ای رسیده است. در حالی که برخی از خریداران قدیمی آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی در اوایل سال جاری خرید نفت اضافی از روسیه را متوقف کردند، چین خرید خود را افزایش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    خبری دراین سایت منتشر شد که اوکراین دارد به سمت خرسون حمله می کند و ستون کشی نموده است آخر در روز روشن چطور اوکراین ستون کشی می کند پهبادهای روسی که کم نیستند و موشک های گراد که انبار بزرگ ان روسیه است و توپخانه روسیه به آن حمله نمی کند اگر ستون کشی روسها بود صد بار پهبادها و توپخانه اوکراین به آن حمله می کرد چرا دستور حمله به این ستون کشی اوکراین توسط فرماندهان روسیه داده نمی شود شاید حرف رمضان قدریروف و یوگنی پرگوژین مشاوران پوتین درست باشد و خیانت در خط مقدم روسها وجود دارد !!!
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    ایران حتی در سوریه تا همین لحظه اعتراف نکرده که نیرو داشته و همیشه اعلام کرده مستشار نظامی داشته است اما روسیه بدبخت با آرم و پرچم و علائم نظامی خودش هزاران نیرو را به سوریه گسیل کرد حالا نوبت ایران نیست که جلوی داعش را بگیرد یا می خواهد همچنان به پنهانکاری مسخره ادامه دهد
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    بعد شکست روسیه در اوکراین نوبت بعدی ایران است باید به موضوع به این شکل باید نگاه کنید می خواهید روسیه به ایران کمک کند یا نه؟ سقوط خرسون با سقوط شهر تبریز فرقی ندارد فعلا وزارت خارجه خواب است
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    0 0
    جنگ اخیر روسیه با اوکراین بسیار شبیه جنگ اول چچن و روسیه است زمانی که یلتسین مامور سازمان سیا تحت فشار مقامات ارشد روسیه مجبور به حمله به جدایی طلبان جمهوری چچن شد اما دختران یلتسین و خود یلتسین اطلاعت فوق سری ارتش روسیه را به جدایی ططلبان چچنی می دادند یادتان باشد در شب اول حمله روسیه به شهر گروزنی 400 تانک روسی در داخل شهر گروزنی به دام افتاده و همه توسط کوکتل مولوتوف منهدم گردید حتی یلتسین شرط تحویل قددرت به پوتین را عدم پیگیری قضایی فروش اسلحه به چچنی ها توسط دخترانش شرط نمود اما پوتین بعد تحویل قدرت با تغییر تاکتیک 4 سال بعد در جنگ دوم چچن شهر گروزنی را تصرف نمود حالا هم اوکراین همانند جنگ اول چچن است و پوتین و روسیه باید همانند جنگ دوم چچن با تغییر فرماندهان ارشد ارتش روسیه و با تغییر تاکتیک همانند جنگ دوم چچن نئونازی ها را شکست دهد به مقامات نیز برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس