کد خبر 1427091
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
بلومبرگ: چین عرضه گاز به اروپا را متوقف کرد

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که چین از ادامه فروش گاز طبیعی مایع به کشورهای اروپایی جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش داد که مقامات چینی از فروش مجدد گاز طبیعی مایع توسط شرکت‌های بزرگ دولتی در این کشور به خریداران در اروپا و سایر کشورهای آسیایی جلوگیری کردند.

به گفته بلومبرگ، هدف از این اقدام، تضمین تامین سوخت مورد نیاز برای گرمایش در فصل زمستان چین است.

در این راستا، کمیته توسعه و اصلاحات ملی، نهاد اقتصادی اصلی در چین، به شرکت‌های پتروچاینا، سینوپک و CNOOC دستور داده است که محموله‌های زمستانی (LNG) را برای استفاده داخلی نگه دارند.

بلومبرگ گزارش داد که چین قراردادهای بزرگی برای خرید گاز طبیعی مایع از صادرکنندگانی مانند ایالات متحده دارد و امسال تجار چینی به دلیل کاهش تقاضای داخلی، بخشی از این منابع را به اروپا منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، چنین اقداماتی از سوی پکن می‌تواند منجر به کاهش عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا و تشدید بحران انرژی در کشورهای اروپایی در صورت سرد بودن زمستان پیش رو شود.

این در حالی است که منابع دیگر اشاره کردند که جذابیت عرضه گاز از چین برای خریداران اروپایی کاهش یافته است، زیرا ذخایر گاز آنها به سرعت پر شده علاوه بر اینکه هزینه های حمل و نقل از چین بالاست.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، کشورهای اروپایی و ایالات متحده چندین بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کردند و غرب به طور کامل منابع انرژی روسیه را رد کرد که باعث تورم بی سابقه و قیمت بالای سوخت در اروپا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    به لحظات ملکوتی بازگشت اروپا به قرون وسطی نزدیک می شویم
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    كار خوبي كرد
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    اروپا بره به جهنم!!!خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 0
    بهترین کار ممکن یه چند وقت دیگه حقوق بشرودموکراسی کلاس اروپاییها رو دنیا خواهد دید چه جوری به جان هم بیفتن خیلی وقت دنیا با سیاست کثیف شما به کامتون بوده حالا یه چند وقتی هم بشید مثل مردم خاورمیانه افریقا تا ببینید ما از دست سیاست دولتمردان شما چی میکشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس