بورل: رفاه اتحادیه اروپا بر انرژی ارزان روسیه استوار بود

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب گفت که رفاه اتحادیه اروپا بر انرژی ارزان روسیه استوار بوده است.

به گزارش مشرق، بورل در دیدار با سفرای اتحادیه اروپا سخن می گفت، افزود: اکنون باید به دنبال منابع انرژی در داخل اروپا باشیم و اقتصاد اتحادیه در انتظار بازسازی است.

وی گفت: رفاه ما مبتنی بر انرژی ارزان روسیه بود، و پر واضح است که امروز باید حتی الامکان به جای تغییر روند اعتیاد خود [یعنی تکیه بر انرژی روسیه و تبدیل آن به انرژی کشوری دیگر] به دنبال منابع انرژی در خود اتحادیه اروپا باشیم.

بورل اظهار کرد: بهترین انرژی، آن است که در خود اتحادیه اروپا تولید شود، مردم حقیقت این مسأله را هنوز درک نمی کنند که روسیه و چین دیگر مثل گذشته نیستند که اقتصاد ما را توسعه دهند و همین امر مستلزم بازسازی جدی اقتصاد اتحادیه اروپاست.

بورل در پایان تصریح کرد: رسیدن به بازار چین سخت تر شده است، تغییرات زیادی در آینده شاهد خواهیم بود که شاید مشکلات سیاسی را ایجاد کند.

ادامه جنگ در اوکراین و به تبع آن گسترش تحریم‌های همه جانبه غرب علیه مسکو، شهروندان اروپایی را با چالش افزایش هزینه‌های انرژی و بحران تامین آن در زمستان پیش رو مواجه کرده؛ بحرانی که به اعتقاد تحلیلگران در پس بحران‌های پیشین ساختار اقتصادی این قاره را شکننده کرده است.

با گذشت هفت ماه از آغاز عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین، ساختار عملیاتی و اجرایی تحریم‌های غرب علیه مسکو شکل گسترده‌تر و منسجم‌تری به خود گرفته است و اینک با طرح هشتمین بسته تحریمی، وارد مرحله‌ای سخت‌تر و به اعتقاد تحلیلگران حیثیتی برای آینده اروپا و اوکراین شده است.

در همین پیوند است که آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه بار دیگر در زمینه صرفه‌جویی انرژی به شهروندان اروپا هشدار داده و صرفه‌جویی در مصرف گاز را برای گذراندن زمستان بسیار مهم ارزیابی کرد؛ هشداری که برخلاف ادعای برخی رهبران اروپایی مبنی بر ذخیره مناسب گاز برای گذراندن زمستان پیش رو صادر شده است.

در فصلنامه آژانس بین‌المللی انرژی که امروز منتشر شد، به اروپا درباره عواقب احتمالی قطع کامل گاز روسیه در زمستان امسال و سال آتی هشدار داده و تاکید شده است: زمستان امسال در صورت قطع کامل گاز روسیه اقدام برای صرفه‌جویی در مصرف گاز برای حفظ ذخایر در سطح کافی بسیار مهم خواهد بود.

لوفیگارو نیز امروز با انتشار گزارشی در این زمینه یادآوری کرد: کاهش صادرات گاز روسیه در واکنش به تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو از زمان حمله به اوکراین، باعث افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی شده است.

براساس این گزارش، اروپایی‌ها در واکنش به این شرایط وادار شدند تا از منابع دیگری، گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را در مقیاس وسیع وارد کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    بورل احمق بیا و اعتراف کن آمریکا باعث بدبختی مردم اروپا شد. نوکر صهیونیستی.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) یکی از آلاینده ترینهاست در بحث آلودگی هوای پاک اروپا جون! چقدر اینا کلاس سر کشورهای دیگه میگذاشتند! خدایا اینا رو باش... بیخود نیست روایت هست که آخرالزمان، غرب آسیا یا همون خاورمیانه، کانون توجهات جهان میشه...
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    یه سال تحریم تحمل بکنید ببینید مزش چیه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    6 0
    اِه، پس اون غربگداها که میگفتن روسیه بود و نبودش در جهان فرقی نمیکنه و اقتصادش از کالیفرنیا کوچیکتره و.... کجان ؟؟! آهان تو اروپا زیر لحاف دارن سگ لرز میزنن نمیتونن جواب بدن!! خخخخخخخخخخخ
  • رضا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    برای کشور ما ضعیف تر شدن همه ی طرف ها خوبه. اتحادیه اروپا شاید سودی برای ما نداشته ولی ضرر زیادی هم نداشته . تا زمانی که غرب با روسیه مشکل داره برای ما خوبه اما همین که به توافق منافع برسن همین روسیه پدر ما رو در میاره. نتیجه اینکه امیدوارم پوتین نابود بشه و اتحادیه اروپا به آمریکا فشار بیاره برای توافق با ایران . ایران میتونه کشور مناسبی برای سرمایه گذاری کشور های اروپایی باشه خصوصا در انرژی . اگر این شرایط پیش بیاد ما از این مشکلات سیاسی و امنیتی که روسیه برامون درست کرده و از دست تحریم های آمریکا رها میشیم
  • سعید IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    پس نکنه تا حالا فکر می کردی بر مدیریت بالای شما استوارت ؟!!!! نه جانم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس