تقویت فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هند

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش فعالیت‌های خود در راهگذر شمال-جنوب، در حال تقویت فعالیت خود در هند است.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای رونق هر چه بیشتر به فعالیت‌های خود در راهگذر شمال-جنوب، همزمان با فعالیت منظم و منسجم در بازار روسیه، در حال تقویت فعالیت خود در هند است.

ایران درصدد است تا براساس مذاکرات و توافقات انجام شده با راه آهن ملی هند و تولیدکنندگان و بازرگانان هندی، تولیدات صادراتی شرق این کشور در کلکته را که به وسیله راه آهن به بنادر غرب هند حمل می‌شوند، به وسیله ناوگان خود از راهگذر شمال-جنوب به روسیه و کشورهای حوزه CIS برساند.

با توجه به اینکه دولت و بازرگانان هند به توسعه فعالیت‌های بازرگانی خود با روسیه، کشورهای حوزه CIS و ایران از راهگذر شمال-جنوب علاقمند هستند، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی راهگذر شمال-جنوب از ماه‌ها قبل خطوط منظم حمل کانتینری را از بنادر غرب هند به مقصد بنادر جنوبی ایران راه اندازی کرده است.

اقدامات اجرایی و بازاریابی صورت گرفته برای تقویت و توسعه همکاری‌ها با طرف‌های هندی برای حمل‌ونقل کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور به روسیه و CIS آغاز شده و با توجه به استقبال بسیار خوب آن‌ها به سرعت در حال انجام است.

راهگذر شمال-جنوب بهترین مسیر برای حمل‌ونقل کالا بین هند و روسیه است و مدت زمان ترانزیت از مسیر راهگذر شمال-جنوب بین ۲۰ الی ۲۵ روز است در حالی که حمل‌ونقل در مسیر کانال سوئز به سمت روسیه و کشورهای آسیای میانه بین ۴۰ الی ۵۰ روز زمان‌بر است؛ و هیچ مسیر دیگری به لحاظ مدت زمان ترانزیت و هزینه حمل توان رقابت با مسیر راهگذر شمال-جنوب را برای دسترسی به بازار روسیه و CIS را ندارد و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، هدف این گروه کاهش زمان ترانزیت بین هند و روسیه به ۱۵ روز است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر و سرمایه گذاری و توسعه این بندر، در ماه‌های اخیر گام‌های مؤثری را برای تقویت فعالیت در کریدور شمال-جنوب برداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس