کد خبر 1435018
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
بهادری‌جهرمی: استراتژی دشمن انداختن دولت و مردم به جان هم است+ فیلم

تحریف اظهارات مسئولان و سپس تحلیل ساختن و به سان دن‌کیشوت به آن اظهارات ترحیف شده حمله کردن، تبدیل به روشی غالب در میان برخی رسانه‌های زنجیره‌ای شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: در حالی که شبکه‌های بدنامی مانند بی‌بی‌سی، سعود اینترنشنال، رادیو فردا، صدای فردا و برخی سایت‌ها و کانال‌های همسو، در اقدامی هماهنگ، به تحریف اظهارات سخنگوی دولت پرداخته بودند،‌ روزنامه اعتماد از همین تحریف استقبال کرد و نوشت: «سخنگوی محترم دولت در جمع دانشجویان دانشگاه صداوسیما گفت: «برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روزهای اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند و هر کسی را به خیابان آمد، بزنند و این‌طور مردم بترسند و از خانه خارج نشوند» (سایت خبری- تحلیلی انتخاب، ۱۷/۸/۱۴۰۱). بیان چنین مطالبی از سوی سخنگوی دولت که پیشینه تحصیلی در رشته حقوق دارد، مایه تأسف، بهت و نومیدی است. دولت‌ها حتی برای دفاع از کیان خود در برابر دست‌درازی و هجوم کشورهای بیگانه، در آغاز اعتراض کرده و هشدار لازم را می‌دهند و در صورت ادامه‌دار شدن تهاجم بیگانه، به دفاع مشروع از خود می‌پردازند.

چگونه یک دولت در برابر اعتراض شهروندان خود- حتی اگر اعتراض به‌حقی نداشته باشند- می‌تواند «مثل آب خوردن»، مجوز شلیک بدهد؟ این‌گونه ادبیات و مواضعی، هیچ سازگاری با جایگاه دولت رسمی یک کشور، موازین قانونی و ارزش‌های انسانی ندارد. در یک جامعه قانونمند، مثل آب خوردن نمی‌توان حتی شهروندان را احضار یا بازداشت کرد تا چه رسد به اینکه مثل آب خوردن آنها را آماج هدف نیروی نظامی همچون پلیس قرار داد یا ترساند. نکته دیگری که در سخن سخنگوی دولت آمده و بر تأسف انسان می‌افزاید، باور ایشان به توان استفاده از ابزار نیروی انتظامی و ترس برای فرو نشاندن اعتراض‌هاست؛ به‌ جای این نگاه که با اقناع و پاسخگویی واقعی و شفاف به ابهام‌ها و اعتراض‌ها پایان داده شود. اگر به قانون اساسی توجه عملی شود، برخی اقدامات نباید انجام ‌شود و برخی که مغفول مانده‌اند، باید مورد توجه عملی قرار گیرند. به جای اعلام مواضع خام و نامتناسب از سوی مسئولان، بهتر آن است که در هر گفتار و کرداری به قانون و فلسفه وجودی و وجوبی آن توجه شود. سخن پایانی اینکه، حکمرانی خوب و اقدامات آن همچون آب خوردن نیست و در سایه حکمرانی نمی‌توان هر کاری را چون آب خوردن انجام داد و هر سخن و موضعی را اعلام کرد».

درباره این نوشته گفتنی است؛ اولاً استناد روزنامه اعتماد به اقدام تحریف سایت انتخاب (به تقلید از رسانه‌های بیگانه) چیز چندان عجیبی نیست چه این که روزنامه انتخاب (پیش از تبدیل شدن به سایت) در دوره موسوم به اصلاحات، ‌همان رفاقتی را با مفسد اقتصادی بزرگ این دوره یعنی شهرام جزایری داشت که مدیر روزنامه اعتماد برپا کرده بود.

ثانیاً کسانی در میان مدعیان اصلاحات و اعتدال از حکمرانی خوب سخن می‌گویند که در دوران مسندنشینی خود در دولت و مجلس، بدترین انواع حکمرانی در زمینه دهن‌کجی به مطالبات و اولویت‌های معیشی مردم، نابود کردن فرصت‌های درون‌زای پیشرفت در مجرای اعتماد به وعده‌ها و نقشه‌های آمریکا و غرب، ریل‌گذاری مفاسد اقتصادی دانه درشت، برجاگذاشتن بدترین رکودهای اقتصادی و ناآرامی کردن مردم را در کارنامه خود در دولت‌های هاشمی، خاتمی و روحانی را بر جا گذاشته‌اند.

ثالثاً اصل اظهارات تضمین و تحریف شده سخنگوی دولت این بوده است: «جوانانی که به خیابان می‌آیند، فرزندان خطاکار ما هستند. استراتژی دشمن این است که دولت را به جان بچه‌های خودش و این بچه‌ها را به جان دولت بیندازد. اتفاقاً دولت طی ۴۵ روزی که از وقایع اخیر می‌گذرد تمام تلاش خود را کرده که در تله دشمن نیفتد و دلیل این هم که گفته می‌شود مماشات صورت می‌گیرد،‌این است که در تله دشمن نیفتیم. برای دولت مثل آب خوردن بود که از همان روزهای اول اجازه دهد تا نیروی انتظامی از گلوله‌های جنگی استفاده کند و هر کسی را به خیابان آمد بزنند و این طور مردم بترسند و از خانه خارج نشوند، ‌اما این دولت هرگز چنین کاری نمی‌کند، چون معترضین را بچه و خانواده خود می‌داند و اصلاً کلی سرمایه‌گذاری روی این افراد صورت گرفته تا آنها مشکلات کشور را برطرف کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 4
    کیهان ماله کش خوبیه؟!! هردو یک قماشند چه اصلاح طلب وچه اصولگرا؟!!! درمدیریت گند زدید.اگر دهنتون و ببندید بهتره
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 1
      شما؟ مال کدوم دهاتید؟
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      2 1
      اگه حرف نزنن و کار کنن، احتیاجی به ماله کشی هم نداره. بروید کار کنید کار اقتصادی.بروید سه چهارتا مشکل اساسی که مملکت رو اسیر خودش کرده حل کنید. منتظر شلوغی های بعدی با مردن یکی دیگه نباشید تا دوباره حرف بزنید و توجیه کنید.
    • هاشمی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      0 0
      دقیقا.
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      1 0
      وقتی سر و ته یه سخن رو کامل نگی میشه تحریف. قابل توجه پروفسورای مخالف و همه چی دان و عقل کل. وقتی یک جمله کوتاه از یک متن رو برش بزنی میشه تحریف و کل معنا و منظور گوینده رو برعکس کردی. پس ماله کش اعظم شما غربگداها هستین که هر کندی میزنن و هر دروغی میگن بدون کوچکترین شک و شبهه ای با جون و دل قبول میکنین. ناگفته نماند که قبول دارم یک سخنگوی دولت باید قوی تر عمل کند که کسی نتواند حتی سخنانش را تحریف کند.
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    چطور دولت روحانی به راحتی آب خوردن در سال۹۸ این کار رو کرد و سه روزه جمعش کرد !
  • مسیحا IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    3 1
    خوب آفرین خوب ماستمالی شد ممنون .
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
      4 0
      خف بابا یهودا
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    2 0
    خب این عملکرد از رسانه های زنجیره ای اصلا بعید نیست چون اصولا چیزی به اسم شرف ندارن! تازه اصلا اگه بدونن شرف چی هست!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    خوب این که همان شد. آن چیزی که انتخاب و اعتماد زدن با ان کلامی که در آخر متن به نقل از سخنگو آمده، تفاوتی ندارد که... ایستگاه مخاطب را گرفته اید؟؟؟؟
  • هادی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    1 0
    حرف بی ربطی نزده که بخواهید ماله بکشید! اگر همون اول کار مثل فرماندار زن شهر قدس تو زمان روحانی فرمان آتش داده بودید الان یه عده فاز انقلابی گری نمیگرفتن. کسی که سر میبره،آتیش میزنه،قمه میکشه،جنازه رو زمین میکشه در واقع هر کاری که داعش کرده رو انجام میده وقتی نمیزنی تو سرش و بهش مجال میدی خوب پر رو میشه دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس