کد خبر 1435107
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
توطئه جدید رژیم صهیونیستی علیه اردن و مصر

احداث کانال آبی «بن گوریون» که قرار است با تصمیم و امضای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آینده این رژیم آغاز شود، خطر و تهدیدی برای اردن و مصر است.

به گزارش مشرق، بر اساس برخی گزارش‌های رسانه‌ای که دیروز جمعه در اردن و به نقل از رسانه‌های عبری زبان منتشر شد، به نظر می‌رسد اختلاف و مشکل جدید و دیگری میان امان و تل آویو در حال پیدایش است.

به گزارش روزنامه اینترنتی رأی الیوم، این مشکل بر اساس آنچه که رسانه‌های اسرائیلی توصیف کردند اجرای پروژه کانال «بن گوریون» است که دریای سرخ را به دریای مدیترانه متصل می‌کند.

بر اساس آنچه که روزنامه اردنی «عمون» روز جمعه نوشت منابع فنی و کارشناسی اردن این پروژه را نسخه و نمونه کوچکی از کانال «سوئز» توصیف کردند که یک تخیل و رویایی بیش نیست.

با این حال تیم بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است اقدامات مربوط به ساخت کانال آبی اسرائیلی‌ها (کانال بن گوریون) که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می‌کند بدون توافق با اردن و مصر به طور رسمی از دو ماه آینده آغاز می‌شود.

اما اردنی‌ها درباره اجرای این پروژه اسرائیل ابراز تردید می‌کنند و آن را بیشتر به یک رؤیا و تخیل نزدیک‌تر می‌دانند، نه به این علت که هیچ حاشیه واقعی برای اجرای این طرح وعملیاتی کردن آن در آب‌های نزدیک ایلات و خلیج عدن وجود ندارد، بلکه به علت هزینه سنگین و بالای اجرای این پروژه است و احداث این کانال آبی بدون موافقت کشورهای همجوار در خطر مانند اردن و مصر غیر ممکن است و اردن در پشت پرده موضع مصر را در مخالفت با این طرح اسرائیل بدست آورده و مصر قول داده است با این طرح به علت تأثیرات منفی زیاد آن بر کانال سوئز مخالفت کند.

کانال بن گوریون ۵۰ متر عمق خواهد داشت که ۱۰ متر بیش از عمق کانال سوئز است. در این کانال جدید کشتی‌هایی به طول ۳۰۰ و عرض ۱۱۰ متر می‌توانند از این کانال عبور کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    بفرما تحویل بگیرید .بزرگترین دشمن اسلام و مسلمین قوم یهوده.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    فکر کردین اسرائیل صد تا آقا بالاسر داره که نذارن به محض ورود نتانیاهو کار اغاز میشه
  • دلیر IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 0
    بگذارید سوار خر هایی مثل اردن و مصر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس