کد خبر 1435384
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
حریق

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع دو حادثه آتش سوزی از صبح امروز در پایتخت خبر داد و گفت: در یکی از این حادثه‌ها، ۱۵ نفر توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.

به گزارش مشرق، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از وقوع دو حادثه طی ساعات اخیر در پایتخت خبر داد و گفت: ساعت ۴:۲۲ امروز وقوع یک مورد حریق در محله خلازیر به سمت دولتخواه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و متعاقباً سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و طی چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشاهده شد که در محوطه‌ای به وسعت هزار متر پنج کارگاه مبل‌سازی که با مصالح غیرمقاوم ساخته شده بود مجموعاً به وسعت ۶۰۰ متر دچار حریق شده و کاملاً شعله‌ور بود.

وی اظهار کرد: آتش در حال سرایت به بخش‌های دیگر بود که آتش‌نشانان عملیات را آغاز کردند و خیلی سریع موفق به اطفا حریق و جلوگیری از گسترش آتش به بخش‌های دیگر شدند و در ساعت ۶:۳۶ عملیات به پایان رسید.

ملکی در تشریح حادثه دوم نیز عنوان کرد: در ساعت ۶:۴۹ صبح امروز نیز وقوع حریق در یک مجتمع مسکونی در شاهین شمالی، خیابان بهار به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و متعاقباً سه ایستگاه همراه نردبان هیدرولیکی و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشاهده شد که در طبقه چهارم یک ساختمان ۹ طبقه ۵۰ واحدی یک واحد حدوداً ۱۰۰ متری دچار حریق شده و کاملاً شعله‌ور است و دود زیادی محل حادثه را فراگرفته بود.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان همزمان با اطفا حریق مشغول جستجو شدند و در نتیجه خوشبختانه یک خانم جوان که در همان واحد گرفتار شده بود، توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کرد و از محل حادثه خارج شد.

ملکی از نجات ۱۵ نفر از ساکنین این مجتمع مسکونی توسط آتش‌نشانان خبر داد و گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه حتماً باید به سیستم اطفا حریق اتوماتیک مجهز باشند تا در موارد اضطراری از بروز هر گونه حادثه پیشگیری به‌عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 1
    اینم کار خودشونه😜😁
  • کایان IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 2
    تروریست های سرویس های اطلاعاتی به آشکار فراخوان علملیات هاشون رو تا آخر همین هفته به نام فتح تهران اعلام کردن فقط مسئولین مربوطه خوابن بدبخت ما که نگران اتفاقات اخیریم
    • عملیات مرصاد IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      4 1
      اسلام آباد غرب هم فتح کردن ارواح بابای نداشت شون
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 1
    ازین فتحا زیاد داشتن شما خودشو نگران نکن .اگه مسئولین خواب بودن الان کومله وداعش تو تهران طناب به گردن زن وبچمون بسته بودن .مدافعان امنیت تشکر 🌸🌸

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس