کد خبر 1435423
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
دادگاه اغتشاشات

اخیرا، همزمان با آغاز دادگاه‌های متهمان اغتشاشات با موضوع جدیدی روبرو شده‌ایم با عنوان «اعدام‌سازی» که با توجه به برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات ، باید منتظر «اعدام‌سازی»‌های جدیدتری در آینده باشیم.

به گزارش مشرق، در هفته‌های اخیر با موضوعی پرتکرار مواجه بوده‌ایم به نام کشته‌سازی؛ روزانه اسامی مختلفی از مناطق مختلف کشور، منتشر و ادعا می‌شود که آن‌ها در تجعمات به دست نیروهای امنیتی با «ضربه باتون به سر»، «شلیک مستقیم گلوله» و … کشته شده‌اند. مواردی که پس از بررسی مشخص می‌شود یا این افراد زنده هستند، یا علت مرگشان موضوع دیگری بوده است و یا اینکه بنا بدلیل مشکوکی فوت کرده‌اند و علت فوت در دست بررسی است.

اما با رسوایی‌های متعددی که در زمینه کشته‌سازی‌ها رخ داده و روشنگری‌هایی که در این زمینه به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود، اخیرا، همزمان با آغاز دادگاه‌های متهمان اغتشاشات با موضوع جدیدی روبرو شده‌ایم با عنوان «اعدام‌سازی».

هفتم آبان ماه سال جاری اولین جلسه دادگاه چند نفر از متهمان اغتشاشات اخیر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

یکی از متهمان این جلسه محمد قبادلو فرزند محمدعلی به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه ماموران موتوری نیروی انتظامی با اصابت خودروی سواری پیکان سفید رنگ است که اقدام وی منجر به شهادت استوار فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شده بود.

در جلسه دادگاه محمد قبادلو اتهام خود را پذیرفت و روند وقوع حادثه را تشریح کرد.

اما پس از برگزاری جلسه دادگاه و در حالی که متهم در حضور قاضی پرونده اتهامات خود را پذیرفته بود، شائبه‌هایی درباره این پرونده در فضای مجازی مطرح شد و حتی مادر متهم نیز اقدام به انتشار فیلم‌هایی کرد. در یکی از فیلم‌هایی که از مادر متهم محمد قبادلو منتشر شده وی مدعی می شود، در همان جلسه اول دادگاه حکم پرونده نیز صادر شده است.

این در حالی است که دادگاه مرتبط با این پرونده برگزار شده و پرونده هنوز در مرحله دادگاه است و منجر به صدور رای نشده است.

در روزهای اخیر، نام فردی در فضای مجازی مطرح شده است که ادعا شده این فرد نیز به اعدام محکوم شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این فرد نیز یکی از متهمانی است که همراه با محمد قبادلو در جلسه دادگاه ۷ آبان حضور داشته است.

نام این فرد، سامان صیدی است، فرزند تیمور. وی به محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور متهم است.

در بخشی از جلسه دادگاه، قاضی از متهم صیدی در مورد سلاح کلت کمری که در اختیار وی بود، سوال کرد که این سلاح را از کجا آورده و در حال حاضر در چه محلی است که متهم گفت: سلاح برای من نبوده و الان هم نمیدانم کجاست چون آن را از پنجره به بیرون پرت کردم.

قاضی گفت: چرا اسلحه را از پنجره به بیرون پرتاب کردی؟

متهم صیدی گفت: به من گفتند که اگر ماموران بیایند شاید برای تو دردسر شود و من هم اسلحه را به بیرون پرتاب کردم.

رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان اینکه سامان صیدی یک هنرمند است و صرفا در اعتراضات شرکت کرده و به اعدام محکوم شده است به گونه‌ای خبرسازی کرده‌اند که انگار متهم بی گناه بوده و صرفا به عنوان یک معترض در اغتشاشات اخیر شرکت کرده و برای او حکم صادر شده و حکم هم قطعی است.

این در حالی است که متهم صیدی همراه خود سلاح گرم داشته و تیراندازی هم کرده است. همچنین این پرونده همچنان مفتوح بوده و حکمی در خصوص آن صادر نشده است.

با توجه به برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات و رسیدگی به پرونده‌های متهمان، باید منتظر «اعدام‌سازی»‌های جدیدتری در آینده باشیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مریم IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    42 3
    نباید اهمیت داد، کسی که بچه های مردم را تکه پاره کرده باید قصاص شود حالا چون عمل آنها بسیار وحشیانه بوده حداقل باید اعدام شوند.
    • سعید موسویان فرد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      12 0
      بله کاملا درسته ، چه دسته پیش گرفتن ، یعنی چه یهو سرقت مسلحانه و قتل هم پس آزاد کنید دیگه ، دوماه تمام کشور در جولان تروریستها بود ، خطر جنگ فراگیر داخلی و حتی خارجی بود !! بنده بیشتر از هر چیز نگران مماشات با اینها هستم ، آقا جان ببخشید این فقط یک مثال هستش اما در چین گفتن انقلاب پشتش ایستادن با قوانین سفت و سخت، از مسئول و سیاست مدار تا اشخاص عادی ، به راحتی اعدام میکنن، برای اختلاس، برای ترویج فحشا، برای خیانت ، برای جاسوسی ، کشتن خرس پاندا و برای هر موردی ... !! در حالی که هنگام شروع کشوری رو به نابودی بودن حال ابر قدرت هستن .
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 11
      محمد قبادلو بچه جیگر داریه حیفه باید رضایت بگیره نظام ما به اینا اتفاقا احتیاج داره
    • تک سوتر DE ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      دارن هزینه قتل وغارت رو با فرار رو به جلو پایین میارن.
  • یوسف از همدان IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    11 3
    وقتی طرف با اتهام محاربه و افساد فی الارض رو برو میشه مگه لازمه حکم دادگاه اعلام بشه؟ خوب از هر کی بپرسی میگه در صورت اثبات این اتهامات یا اقرار طرف حکمش اعدامه
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    17 0
    اعدام اشراری که مرتکب قتل و جنایت شدن مورد حمایت قاطبه ی مردم ایران هست. به جو سازی ضد انقلاب و سلبریتی ها خائن توجه نکنید
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    15 0
    سزای این جنایتکارها اعدام
  • هادی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    51 0
    جمهوری اسلامی چنان رفته تو پوست تدافعی و مظلومیت که واقعا داره اعصاب ملتو داغون میکنه. بنده خدا طرف قتل کرده اون‌یکی اسلحه کشیده یکی دیگه چپ و راست داره ملتو تحریک میکنه به جای قاطعیت افتاده به کی بود کی بود من نبودم. واقعا این همه اهمال نوبره. اینا از نتایج نفوذه
  • احمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    10 1
    کاری نداره، برای اینکه قوه قضاییه در خصوص نحوه مواجهه با اغتشاش گران، اولاً تکلیف خودش رو بدونه و دوماً پاسخی در مواجهه با این اقدامات دشمنان داشته باشه فقط کافیه از مردم نظر سنجی بکنه ، مطمئنا اکثریت مردم نظر به برخورد قاطع با اغتشاش گران میدهند، به این ترتیب نه دشمنان و نه فارسی زبانان خارج نشین جرأت ندارند روی حرف مردم حرف بزنند ،
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      2 2
      قوه قضائیه عالی عمل کرده ، گوش به فرمان ولی فقیه کرده
  • علی GB ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    10 0
    مطمئن باشید این معاندین دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند ,شما اگه بگید ماست سفیده آنها خواهند گفت سیاهه , پس راه اصلی رو گم نکنید , اینها میخواهند همین جانیان دوباره برگردند به خیابون و آدم بکشند , پس بدونید که چه کار میکنید , تحت تاثیر این معاندین نشید , مجری قانون باشید با اشد مجازات که مردم پشت سرتون هستند .
  • DE ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    35 2
    تعجب ندارد از اینچنین مادری این فرزند به وجود اومده. دروغگو، خودخواه، بیرحم و شیطان صفت. جامعه ی ما نیاز به پاکسازی دارد که مجرم بترسد و احساس امنیت نکند نه مردم عادی و انسانهای شریف که ۹۹ درصد ایرانی ها هستند.
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    7 0
    وقتی قوه قضائیه ما جنایت کاران وعاملان قتل را که ئهم فیلمش موجود وهم اقراربه جنایت کرده وهم شاهدان عینی به جنایات این جانیان شهادت داده ومسلم شده که مرتکب قتل وجنایت شده اند به جای اعدام ، مغازله ومماشات کرده و آن جانیان را درمجبس بایگانی می کندطبیعی استکه حامیان رسانه ای این قاتلان دریک فراربه جلوبازی اعدام راه بیندازند! امیرالمومنین علی علیه السلام درخطبه سی وچهارفرمود :لاینام عنکم وانتم فی غفله ساهون در حالی که شما درغفلت وساده گیری وسهل اندیشی و"ان شا الله گربه است "به سرمی بریددرعوض دشمن چشم ازشما برنداشته و مترصد هرفرصتی است تا عمل ضد انقلابی متناسب کند!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 0
    اگر شما نترس هستید و قایل به این که باید حکم اسلام برای این مزدوران غرب و اسراییل و بهاییها و منافقین و...اجراشود به اراجیف صفحات مجازی و تلویزیون های انها نباید بها بدهید اگر ترسیدید باید همان تاواناقای نوری که در زندان سوئد و دیگرجاییکه به ناحق در اسارت هستند بدهید یک قدم عقب نشینی مساوی است باصد قدم پیشروی دشمن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    8 1
    چرا دیگه به دستگیری ها کار ندارند چون خودوم در بوق وکرنا می کنیم،باید در اعدام هم روزی لیست 10 نفره بدهیم ،خواهید دید دیگه کاری به اعدام ندارند.قوه قضاییه نترس .
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      1 2
      نمیترسه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    3 11
    چطور یه نفر کلت داشت همسرش هم کشت به اعدام محکوم نشد ولی این به خاطر شلیک یا کلت که کسی هم کشته نشده حکم اعدام گرفته؟؟؟؟
  • میثم IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 11
    کاش همینجوریی پیگیر اختلاس هم بودید
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      14 0
      به غیر از اختلاس حرف دیگه ای هم دارین شما ها ؟ در ضمن اختلاس هم کار کثافت های بی دین و ایمان هست . همون هایی که نه دین سرشون میشه و نه ناموس . پس برو آمارش رو از همون ها بگیر و البته از اون هایی که به اختلاسگر ها پناه میدن . میدونی که کجا رو میگم ؟ همون مهد دموکراسی تو و امثال تو . کانادا . همون جایی که بهشت امثال شماست . همون جایی که خاوری داره آزادانه میچره . کانادا مقصد اختلاس گرهای فراری رو میگم . در ضمن هر چیزی سر جای خودش . اختلاس باید به جای خودش رسیدگی بشه . قتل و بقیه جرم ها هم به جای خودشون رسیدگی بشن . واقعا اینو نمیفهمی؟
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    5 0
    این خانم جوری حرف می زنه انگار اونی که بچه اش باعث شهادتش شده مظلوم نیست فقط بچه ادمشش مظلوم ازچنین فرد بی رحم و ظالم بیش ازاین انتظار نباید داشت سزای این جنایتکارها اجرای قانون اعدام هست
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 2
    منم شک ندارم که کمپانی‌های بزرگ اعدام سازی به کار خواهد افتاد
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    2 2
    ما هم باید به روش عربستان عمل کنیم. دادگاه غیر رسمی، سریع و گردن زدن .
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 1
    مادرش رو هم چند سال بندازید زندان، که اینطور گستاخانه از جنایت پسرش حمایت می کنه.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    4 0
    این زن منظورش از بی گناه چه کسی بود؟!
  • حسن + يك IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    براي كساني كه عليه حكم اعدام يا زندان اين افراد يا اغتشاش گران معترض هستند فقط يك چاره وجود دارد و ان هم اينكه كه يكي از عزيزان افراد معترض به احكام توسط همين مزدوران اغتشاش گر كشته بشه و يا اموالشون توسط اين آنها سوزانده و نابود بشه مثل خانه و ماشين و ... اگه اون موقع باز با اعدام يا مجازات زندان اين افرداد مخالف بودن ما هم با انها هم نظر ميشيم ولي فعلا بهشون بگين خفه شن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا این همه دلیل وتوجیه میاورید؟؟؟ برای یک عده شهوت پرست غربزده؟؟!!! یک عده مشنگ مشروب خوار یک عده داعشجوی قاتل؟؟؟!!!! از این موضع انفعالی بیرون بیایید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس