کد خبر 1435515
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
قاضی سوئدی حتی دفاعیات پدرم را نخوانده است

مجید نوری فرزند «حمید نوری» ایرانی دربند زندان سوئد می گوید که شرایط پرونده پدرش و اتفاقاتی که در روند بررسی پرونده می افتد، برای خانواده و وکلای وی بسیار عجیب است.

به گزارش مشرق، مجید نوری که به اتفاق مادر خود برای ملاقات با پدر روز چهارشنبه به سوئد سفر کرده بود می گوید، پدرم کاماکان در انفرادی به سر می برد و دسترسی به پزشک ندارد.

وی افزود: پدرم به دلیل حلال نبودن غذاها، در تغذیه محدودیت دارد.

مجید نوری می گوید، اقدامات مسوولان زندان و دادگاه باعث اذیت پدرم و اخلال در روند پیشرفت پرونده می شود و این اقدامات به گونه ای انجام می شود که غیرقانونی نباشد و از بندهایی از قانون استفاده می شود که دست آنها را برای فشار به زندانی باز می گذارد.

شما اخیرا در سفری که به سوئد داشتید توانستید با پدرتان در زندان ملاقات کنید. لطفا بفرمایید که این ملاقات به چه صورت بود.

مجید نوری: روز چهارشنبه ۱۸ آبان به همراه مادرم به سوئد سفر کردم تا بتوانیم روز پنج شنبه با پدر دیدار داشته باشیم. ملاقاتی یک ساعته با پدر داشتیم که متاسفانه مساله عدم دسترسی ایشان به پزشک کماکان وجود دارد. و این مساله برای ما و وکلا بسیار عجیب است.

تنها دسترسی پدر به پزشک بعد از پیگیری های متعدد و به دلیل عوارض ضرباتی است که به سر او هنگام کتک خوردن از پلیس سوئد به وجود آمده که برای او دارو تجویز شده ولی داروها به وی داده نمی شود. به نظر می رسد هر باری که مشکلی پیش می آید سعی میکنند به نحوی باعث آزار و اذیت شوند.

حتی در ملاقات اخیر زمانی که خواستیم کتابی را که تهیه کرده بودیم به او بدهیم مانع شدند. یکی دیگر از آزارهایی که پدرم در زندان تحمل می کند، توهین و تحقیر مقامات زندان است. در زندان به دلیل اینکه پدرم زبان سوئدی متوجه نمی شود از این مساله استفاده می کنند تا او را مسخره کنند و به او بخندند.

 وضعیت سلول به چه صورت است؟

مجید نوری: زندان از بیرون بسیار زیبا و به قول معروف لاکچری است. سلول پدرم یک اتاق ۸ متری است که یک تخت و دستشویی داخل سلول است که پدرم بارها نسبت به عدم رعایت بهداشت در آن شکایت کرده است. در بحث تغذیه هم باید بگویم، غذاهایی ارائه می شود که حلال نیست و پدرم در مصرف آن دچار محدودیت می شود. البته باید بگویم که در سلول انفرادی تلوزیون هم هست ولی با وجود اینکه مسولین زندان می توانند شبکه های ایران را برای او پخش کنند ولی تنها کانال های سوئدی را برای او باز گذاشته اند.

 کارهای مسولین زندان غیر قانونی نیست؟

مجید نوری: نکته مهمی است. راه فرار در قانون پیش بینی شده است. مثلا براساس قانون زندانی می تواند با خانواده خود در ارتباط باشد مگر اینکه دادگاه خلاف آن را تشخیص دهد. با این حال در صحبتی که با وکیل پدر داشتیم وی میگوید که به نظر میرسد قاضی هیچ کدام از دفاعیات پدر را نخوانده است ولی گفت که احتمال دارد به زودی محدودیت های تماس تلفنی با خانواده تا حدودی برداشته شود.

«حمید نوری» شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان ماه ۹۸ که به سوئد سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد.

اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده. آنها مدعی شده اند که نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و باعث شده اصل برائت و حق آزادی رفت و آمد حمید نوری از سوی مقامات سوئدی نقض شده و این تبعه ایرانی نزدیک به سه سال با محدودیت های زیاد در زندان‌ سوئد باشد.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که سوئدی‌ها ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان را در قبال «حمید نوری» رعایت نکرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس