کد خبر 1435605
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
توافق امنیتی آمریکا و ژاپن در نشست کیشیدا و بایدن

نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور آمریکا در نشستی درباره تعمیق روابط امنیتی دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در نشستی روز یکشنبه بر سر تقویت همکاری‌های دو کشور در منطقه توافق کردند.

در بیانیه وزارت ژاپن آمده است که روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست سران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) با یکدیگر دیدار و درباره جنگ اوکراین، آزمایش موشکی کره شمالی و تنش‌ها در دریای چین گفتگو کردند.

کیشیدا پس از نشست به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم که قدرت بازدارندگی و اثربخشی ائتلاف ایالات متحده و ژاپن را در میان چالش‌های فزاینده برای امنیت منطقه تقویت کنیم.

وی افزود: تلاش‌های یکجانبه برای تغییر قاطع وضعیت موجود غیرقابل قبول است و تهدیدات روسیه در مورد انرژی هسته‌ای قابل تحمل نیست.

کیشیدا و بایدن همچنین مذاکرات سه جانبه ای با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی برای گفتگو در مورد تهدیدات کره شمالی پس از نشست سران خود داشتند و سپس برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به بالی اندونزی رفتند.

ژاپن و ایالات متحده نیز در مورد ظهور چین نگرانی مشترک دارند. پیشتر، بایدن به رهبران آسیایی گفته بود که خطوط ارتباطی ایالات متحده با چین برای جلوگیری از درگیری باز خواهد ماند. او قرار است روز دوشنبه اولین ملاقات خود را از زمان ورود به کاخ سفید با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در بالی اندونزی تجربه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس