کد خبر 1435922
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
حسن رشوند

به نظر می رسد مکرون با چهار تا شعار ساختارشکنانه و کشف حجاب جماعتی در ایران دچار توهّم شده است و البته این نشان از ناپختگی سیاستمداران امروز کشورهای غربی دارد ...

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه جمعه گذشته با گروهی از چهره‌های معاند ضدایرانی متشکل از مسیح علی‌نژاد، ‌رؤیا پیرایی، لادن برومند و شیما بابایی در کاخ الیزه دیدار کرد. دیداری که کاخ الیزه در بیانیه‌ای پیرامون آن اعلام کرد: «مکرون در این دیدار ضمن ادای احترام به زنان ایران، آنها را به‌دلیل «انقلاب» جاری که در حال پیشبرد آن هستند، مورد تحسین قرار داد.»

مسیح علی‌نژاد هم که محور دیدار  با مکرون بود در توییتی نوشت: «در دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه گفتم آنچه در ایران دارد اتفاق می‌افتد، انقلاب است. فرانسه می‌تواند نخستین کشور باشد برای به رسمیت شناختن این انقلاب. به‌جای جمهوری‌اسلامی با چهره‌های اپوزیسیون در آینده دیدار و اتحادیه اروپا را برای پذیرش یک ایران سکولار آماده کنید.»

در باره این دیدار و مسائل پیرامونی آن چند نکته وجود دارد که عبارتند؛

۱- استفاده از واژه «انقلاب» برای آشوب های اخیر توسط مکرون نشان از اشتباه محاسباتی و تحلیلی رئیس جمهور فرانسه از اتفاقات این روزهای ایران دارد. شاید زمانی که مکرون کلمه انقلاب را از علی نژاد شنید خود را سوار بر «ماشین زمان» ۱۴ مهر ۵۷  می دید و احساس می کرد که او « ژرژ ژیسکار دِستَن»  رئیس جمهور وقت فرانسه است که در کاخ الیزا نشسته و می تواند انقلاب دیگری را در ایران به تصور غلط ، به نام خود ثبت کند.

این در حالی است که نه او «ژیسکار دستن» است که در رقابت با آمریکایی ها بدنبال ایفای نقش بود و نه امام راحل،  مسیح علی نژاد  است که در خاک فرانسه وقتی دولت « دستن» بدنبال ارسال پیام امام به ملت ایران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید  بود دو روز بعد در منزل یکی از ایرانیان در نوفل لوشاتو مأمورین کاخ الیزه نظر رئیس جمهور فرانسه را مبنی بر اجتناب از هرگونه فعالیت سیاسی به امام ابلاغ کردند که ایشان درگفتگو با نمایندگان دولت فرانسه دربارۀ آزادی بیان و فعالیت در فرانسه در واکنشی تند تصریح کرده بود که این گونه محدودیت ها خلاف ادعای دموکراسی است و اگر او ناگزیر شود تا از این فرودگاه به آن فرودگاه و از این کشور به آن کشور برود باز دست از هدفهایش برنخواهد کشید.

امام عزیز ما رهبری انقلابی را بر عهده داشت که خود مبدع آن بود و در پاسخ به ایجاد محدودیت رئیس جمهور  فرانسه  گفته بودند که حاضر است از این فرودگاه به آن فرودگاه بروند ولی زیر بار نسخه پیچیده شده رئیس جمهور کشوری نمی روند و هیچ محدودیتی را نمی پذیرند.

این بر خلاف عملی است که مسیح علی نژاد و جمع زنان همراه او انجام دادند.

امام در طول نزدیک به  ۵ ماهی که در نوفل لوشاتو بودند یکبار به دیدن « دستن» نرفتند که رئیس جمهور فرانسه و همه دولت های غربی برای چنین دیداری خود را به آب و آتش می زدند و اصلا در معادله انقلاب خویش نه دولت فرانسه و نه هیچ دولتی را به حساب نیاوردند.

این در حالی است که مسیح علی نژاد هم در دیدار با پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ و هم در دیدار با مکرون چند سالی است که دم تکان می دهد و نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان اروپا را واسطه یک دیدار  ۲۰ دقیقه ای با پمپئو یا یک ساعته با مکرون می کند.

۲- زمانی که امام در فرانسه بودند « ژیسکار دستن » از جمله روسای جمهوری بود که هم کشورش از قدرت خوبی در جهان برخوردار بود و هم او شخصیتی بود که در دیگر روسای جمهور اروپا تا حدود زیادی اثر گذار بود.

امروز فرانسه در کجای قدرت جهانی قرار دارد و مکرون کدام معادله جهانی و صلح منطقه ای را توانسته با توانمندی خود حل و فصل کند.اکنون که جهان شاهد جنگ اوکراین و روسیه است و کشورهای غربی به قول  خودشان در وحشت سرمای زمستان قرار دارند و نرسیدن سوخت روسیه مرگ شهروندان اروپایی را رقم خواهد زد، مکرون در کجای این معاله قرار دارد  که نمی تواند شهروندان کشورش را از سرما نجات دهد. لاف در غریبی یعنی اینکه رئیس جمهور مفلوکی نتواند مردم خود رااز سختی و سرما  نجات دهد و سخن از انقلاب در کشور دیگر بزند.

۳- اگر آقای مکرون تاریخ مبارزاتی ملت ایران  و امام راحل که منتهی به  انقلاب ۵۷ شده بود را خوانده بود حتما زمانی که علی نژاد حرف از انقلاب زنانه در ایران  می زد و بدون اینکه حرف علی نژاد راتکرار  کند این نکته را به او گوشزد می کرد که در انقلاب ۵۷ ، رژیم پهلوی امام را مجبور به ترک وطن کرد و به عراق هم سفارش کرد همه تضقیقات و محدودیت ها را برای امام  بکار بندد و با همه  این سختی ها ، لحظه ای امام از مبارزه دست نکشیدند و دیگر مبارزان انقلابی هم بارها و بارها زیر بدترین شکنجه های حکومت پهلوی قرار گرفتند  اما آرام ننشستند.

این در حالی است که علی نژاد و مخالفین دیروز و معاندین امروز جمهوری اسلامی تا یکی دو دهه پیش تا آخرین لحظه در کشور فعالیت عادی و رسانه ای خود را داشتند و امروز در آمریکا و اروپا در سایه دلارهای سعودی و رسانه های بی بی سی و اینترنشنال هر اعتراض و تجمعی را تفسیر به انقلاب مردم ایران می کنند. مکرون باید به علی نژاد می گفت مردم ایران انقلابی که مدعیانش در کاخ سفید و الیزه بدون پرداخت هیچ هزینه ای شعار می دهند و آروغ روشنفکری از جنس زنانه می زنند را هیچگاه نمی پذیرند.

۴- نکته دیگر اینکه ممکن است مسیح علی نژاد و هم پیاله های او از تاریخ چهار انقلاب بزرگ جهان که از قضا یکی از آنها انقلاب بزرگ فرانسه بود کم اطلاع باشند ولی رئیس جمهور فرانسه که می داند هر حرکت جنبشی که منتهی به انقلاب نمی شود که اگر چنین بود یکسال پیش که اکثر شهرهای فرانسه با حرکت اعتراضی « جلیقه های زرد» که با خشونت کم سابقه پلیس همراه بود باید امروز منتهی به انقلاب می شد.

به نظر می رسد مکرون با چهار تا شعار ساختارشکنانه و کشف حجاب جماعتی در ایران دچار توهّم شده است و البته این نشان از ناپختگی سیاستمداران امروز کشورهای غربی  دارد که در تحولات منطقه و جهان تا مزه شکست را همچون جنگ سوریه نچشیدند نفهمیدند که نباید از مشتی تروریست یا مخالف نظامهای سیاسی مستقل با راهبردهای غلط خود دفاع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جانباز IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 31
    امروز ما با کل جهان رودررو می جنگیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      13 7
      باشیاطین خوددرگیر وورشکسته اخلاقی واقتصادی داریم پیروزورشدانقلاب خدایی مان راادامه میدهیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 6
      باشیاطین خوددرگیر وورشکسته اخلاقی واقتصادی داریم پیروزورشدانقلاب خدایی مان راادامه میدهیم
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      7 4
      باشیاطین خوددرگیر وورشکسته اخلاقی واقتصادی داریم پیروزورشدانقلاب خدایی مان راادامه میدهیم
    • ضعف سیاست خارجی ما: IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 5
      چرا رئیس جمهور ایران با 4 تا از لیدرهای جلیقه زردهای فرانسه عکس نمیگیره تا این بیشرف بدونه کلوخ انداز را پاداش سنگ است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      بگذارید انقلاب به شیوه مکرون شود. عجوزه ها با پسران جوان ازدواج کنند.
    • CA ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      با استعمارگران دیروز که بر گرده رضاخان و پسرش سوار بودن و مردم ایران در انقلاب ۵۷ با اردنگی آنها رو بیرون انداختن میجنگیم. همان متعفنین آمریکایی،فرانسوی،انگلیسی که میخوان با کمک نوکرانشان مثل مصی کثافت نژاد ایران رو تجزیه کنن. دارن غلطهایی خیلی بزرگتر از دهان متعفنشان میکنند.
    • احسان معتمدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      ما دست شیاطین را قطع می کنیم ان شا الله
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    21 10
    باید توی دهان مکرون زد
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    13 17
    لطفا بااین بدحجابیهابرخوردکنید.صبرمون داره ته میکشه
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      19 7
      دیگه از دست رفت
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      16 5
      چرا صبرتون برای دزدی و اختلاس و رانت و فساد و ظام و دروغ ته نکشیده
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 1
      با دزدی همیشه برخورد می شود شما از عمد به خواب زدی
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 2
    آقای رشوند!
  • احمد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    12 7
    خوب است سفارت ما در پاریس طی اطلاعیه رسمی از تجمع هایی که روزهای شنبه و یکشنبه در پاریس صورت می گیرد دفاع کرد و به آنها کمک مالی کند. شاید اینجوری ماکرون ابله متوجه شود چه غلطی می کند.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 7
      دقیقا مقابله به مثل لازمه
  • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    7 11
    سیاسیون اروپا اکثرشون احمق تشریف دارند لطفا به دل نگیرین
  • فریدون افتخاری IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    9 11
    پیرزن بازی که رئیس جمهور شد
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 5
    امثال مکرون هر وقت اراده کردن بر ضد ایران موضع گرفته در امور داخلی ایران دخالت کردن در جنگ با صدام برنامه هسته‌ای و حمايت از رژیم صهیونیستی و... فرانسه در صف اول ضدیت با ایران بوده مسئولان ما هم همیشه در برابر این دشمنی های آشکار فرانسه منفعلانه عمل کردن
  • ایرانی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    9 1
    جوانان امروز شجاعتر از دهه های 40 و 50 هستند. و عاقلتر.
  • VI ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 7
    تحریمش کنید الان وقتشه سفارت فرانسه رو هم‌تسخیر کنین
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 6
    غربی ها ودرراس آن امریکا ازرودستی که ازانقلاب57 وازامام خمینی خورده اند هنوز گیج ومات هستند وازهمان روز اول انقلاب که امام خمینی دست رد برسینه همه آنها زد شروع به ترور واغتشاش وتحمیل جنگ عراق علیه ایران وایجاد داعش وهنوزهم درحال نقشه کشی برای غارت وضعیف نگهداشتن ملت ایران هستند .
  • حجت IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 5
    فرانسه ای که هر چند وقت به چند وقت انقلاب میشه و حکومت جمهوری توش تشکیل میشه می خواد مارو یاد بده.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 1
    اشتباه نكنيد غرب و شرق در سوريه به هدفشون رسيدند هدف آنها تغيير رژيم نيست هدفشون ويرانى كشورهايى مثل سوريه و افغانستان و عراق و ليبى و يمن و در نهايت ايران است بايد هشيار باشيم
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      هوشیار
  • جلیل IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 4
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 4
    فرانسه به طریق اولا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 1
    چه شود!!!!!! فاتحه ما خونده شده ه ه ه ه
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 5
    آقای رشوند خودتون فهمیدید چی تحلیل کردید .مقایسه امام راحل اهورائی با کی.خیلی متاسفم
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی به این رنگها دارید بها میدید این شخص به ناموس خودش هم رحم نکرد
  • بیگی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    نگاهی عمیق به تاریخ..... عالی بود
  • منتظر ظهور IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    با این شعارهای مسخره و فحش های رکیک که در تجمعاتشان میدهن کاملا واضح است که هرگز خدا یاریشان نمیکند و علی الخصوص که باهم اختلاف هم دارن خداوند خودش حافظ دین و نظام اسلامیست
  • رضا IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    فکر کنم در زبان فرانسوی انقلاب و منجلاب یک معنی می دهند چون آن چیزی که این پادوهای ذلیل ازش صحبت می کنند منجلاب است نه انقلاب!!
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    جناب امانوئل ماکرون : تو اول یک فکری به حال وضع آشفته کشورت و مردم بدبختت بکن بعد اگر موفق شدی بیا و تو ایران انقلاب راه بیانداز!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    چراعلیرغم اینهمه دشمنی(فرانسه،انگلیس وآلمان وسویس....)که دیگه اظهرمن الشمس هست وشمشیررا ازرو بستنند،حداقل مثل گذشته سفارتهایشان را نمیبندید و اینها را ازایران اخراج نمیکنید!؟
  • DE ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مکرون را منافقین با اطلاعات عوضی و اشتباه بی آبرو کردند که با یک متوهن تروریست تجزیه طلب بدبخت عقده ای درپیتی بنام لگن مسی قممقی کلاه و عجق وجق های دیگر همصحبت شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس