دلخوشی دشمنان به اغتشاشات از روی استیصال است - کراپ‌شده

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اینک دشمنان بعد اجرای تمام گزینه‌های روی میز به چاقوکشی، اغتشاشات و چند تا فش دلخوش کرده‌اند از روی استیصال است.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در جلسه پرسخ و پاسخ دانشجویی در دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: یه زمانی دشمنان می‌گفتند که سیم خاردار به ایران ندهید امروز می‌گویند که فلان سلاح پیشرفته را آیا ایران به سایر کشورها می‌فروشد، خودتان پیشرفت ایران را ارزیابی کنید.

وی با بیان اینکه باور من این است که چنین جلساتی ضروری و لازم است، بیان کرد: اگر از دانشجو انتظار داریم که یک حضور فعال و موثر در جامعه داشته باشد باید بستر را برای فعالیت آن فراهم کنیم.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: حرکت دانشجویی حداقل در ۶۰ و۷۰ سال گذشته در سربزنگاه‌ها و نقطه‌هایی نشان داده که یک حرکت مهم و موثر است، تاکنون در برهه‌های مختلف از جمله در دفاع مقدس حضور بسیار ارزشمندی را حرکت دانشجویی داشته است.

جلیلی با تاکید براینکه ما امروز به حرکت دانشجویی به عنوان یک ضرورت نظام، انقلاب و کشور نیاز داریم، بیان کرد: هر دانشگاه ما باید به مثابه یک دولت در سایه عمل کند، امروز یک گفتمان و دیده‌بانی که قدم به قدم و سایه به سایه تحولات کشور را دنبال و نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهد کم داریم که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند علامت خطر روشن شود، اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌ها هستند که باید مسائل مختلف در جامعه توسط آن به بحث و گفت و گو گذاشته شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دهه ۸۰  بحث کرسی‌های آزاد اندیشی را مطرح کردند با همین نگاه بود و فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است.

وی اظهار داشت: شما به عنوان دانشجو و استاد اگر خطایی را دیدید و به هر دلیلی نسبت به آن محافظه کاری داشتید، به ضرر همه حتی کارگزاران خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه دانشگاه با توجه به ظرفیت خوب علمی باید اولویت‌های جامعه را مطرح کند، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و این فعالیت‌ها در راستای پیشرفت کشور است.

جلیلی عنوان کرد: نباید دانشگاه ما یک دانشگاه منفعل و بی‌تفاوت باشد چرا این همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند، از آنجایی که دانشجو فاقد محافظه کاری و دارای فطرت پاک است، بحث و مطرح کردن مباحث از سوی آن بسیار ارزشمند است.

وی سپری کردن بهترین دوران عمر دانشجو در دانشگاه‌ها را بالاترین هزینه در دانشگاه‌ها در راستای کسب و علم و دانش دانست و گفت: تحقیقات و مقالات دانشجویی باید عملیاتی شود و به وسیله آن خیلی از مسائل کشور حل شود.

جلیلی تصریح کرد: اگر ما امروز مشکلاتی در کشور داریم یکی از مهمترین مجراها و بسترهایی که می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، دانشگاه‌ها و حرکت‌های دانشجویی است، به عنوان مثال در خصوص عدم قالب شدن فضاهای پوپولیستی تنها حرکت‌های دانشجویی است که می‌تواند جلوی آن را بگیرد.

وی با تاکید براینکه حرکت دانشجویی باید مقتضات امروز را بشناسد، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تمام گزینه‌های روی میز خود از جنگ سخت، ترور، تهدید، فشار اقتصادی، جنگ نرم و رسانه‌ای را بر علیه ما طراحی کردند، عنوان کرد: دشمنان از تمام گزینه‌هایی که در دست داشتند برعلیه ما استفاده کردند.

جلیلی با تاکید براینکه دانشجو  و حرکت دانشجویی باید مختصات حرکت نظام و انقلاب را بشاسد که تاکنون چه مراحلی را برای رسیدن به قله پیشرفت و تعالی طی کرده‌ایم، عنوان کرد: اینکه کشور ایران علیرغم تمام تهدیدها و گزینه‌های روی میز دشمنان به پیشرفت رسیده به خاطر ملت همیشه در صحنه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن هر وقت نمی‌تواند از ابزار زور استفاده کند از حربه تزویر استفاده می‌کند و این را همه ما باید بدانیم.

جلیلی با اشاره به اینکه بله مشکلاتی در جامعه وجود دارد که دشمنان هم برای رسیدن به اهداف خود همانند مگسی بر روی این زخم‌ها می‌نشیندند، عنوان کرد: استیصال دشمنان به گونه‌ای رسیده که مکران، نخست وزیر فرانسه با یک مجری می‌نشیند و به بحث و گفت و گو می‌پردازند و آیا آنها اولویت مهمتری از این ندارند؟

وی عنوان کرد: دشمنان در حال حاضر به این دلخوش کرده است که با چند تا دروغ در جنگ نرم که خود طراحی کرده به اهدافشان برسند اما غافل از اینکه حتی جنگ نرم هم با اتکای به باورها و اعتقادات و قدرت نرم به پیروزی رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه باید خود دانشجو و دانشگاه ما کمر همت ببنند تا این زخم‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را التیام ببخشند، عنوان کرد: این از جمله کارهای بزرگ همه ماست که مشکلات را رفع و به حرکت پیشرفت و تعالی کشور سرعت ببخشیم.

جلیلی اظهار داشت: دشمنان تمام شبکه‌های و امکانات خود را در جنگ نرم پای کار آورده‌اند که ایمان الله وردی جلوی آن ایستادگی می‌کنند که این افراد از رویش‌های جدید انقلاب که در دهه مختلف تکرار می‌شوند.

وی با تاکید بر جهش در تراز انقلاب و نظام در کشور در ۱۰ آینده به همت جوانان و دانشجویان، تصریح کرد: اما در مسیر پیشرفت باید موانع و خطاهای گذشته را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم به عنوان مثال توافق هسته‌ای فاقد نتیجه در دولت قبل باعث شده که بجای رشد هشت درصدی رشد منفی یک درصد را داشتیم.

جلیلی عنوان کرد: وقتی خلق پول در جامعه باشد مطمئنا تورم هم ادامه دار خواهد بود که باید این موضوع اصلاح شود، برای رسیدن به پیشرفت و تعالی باید نقشه نظامند و دقیق داشته باشیم و بعد باید نقش هر کس همانند دوران دفاع مقدس تعریف و مشخص شود.

وی با تاکید براینکه دشمنان به دنبال هستند که نقاط قوت ما را بپوشانند تا حس یاس و ناامیدی در جامعه ترویج شود، عنوان کرد: براساس مختصات باید وضع موجود و وضع مطلوب ترسیم شود و همچنین برنامه‌ریزی شود که چگونه می‌توانیم از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در فضای مجازی چگونه می‌شود به وضع مطلوب برسیم، استفاده فضای مجازی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد اما همین فضای مجازی مشکلاتی و خطراتی هم دارد که باید تدبیر شود و براساس خطراتی که دارد اگر نیاز بود مدتی هم متوقف شود هم باید بشود.

جلیلی با بیان اینکه اگر صادقانه با مردم صحبت شود آنان بیشترین همراهی را دارند، عنوان کرد: همچنین فضای مجازی علاوه بر کسب و کار می‌تواند ابزاری مهم در جنگ نرم دشمنان در جهت منافع کشور باشد.

وی از دانشجویان خواست که نقش دانشگاهی خودشان را در مسیر پیشرفت کشور تعیین، مطالبه و دنبال کنند.

وی افزود: اگر دچار ضعف هستیم به خاطر روند غلط در گذشته بوده که باید اصلاح شود و دانشگاه می‌تواند پیشگام حرکت آینده کشور باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دلخوشی دشمنان از اشوبها بخاطر لطمهای که به نظام میزنند وخسارتی که نمی دهند میباشدواتش را همواره روشن نگه خواهند داشت
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یه نگاهی به ضربه هایی که دراین یک ماه از عبدالپلید در جنوب خوردید بیندازید خواهید دید که دشمن خوب عمل کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس