سعید جلیلی: آمریکایی‌ها به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند/ آن‌هایی که اشک تمساح می‌ریزند مردم کُرد سردشت را بمباران شیمیایی کردند - کراپ‌شده

سعید جلیلی در گفتگوی ویژه خبری گفت: آن‌هایی که اشک تمساح می‌ریزند سردشت و مردم کُرد آن منطقه را بمباران شیمیایی کردند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در گفتگوی ویژه خبری در تحلیل حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: آن‌هایی که اشک تمساح می‌ریزند سردشت و مردم کُرد آن منطقه را بمباران شیمیایی کردند.

وی افزود: دشمن از مجموعه گزینه‌ها علیه ایران استفاده کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی از سخت‌ترین موارد، جنگ است که آن را هم ۸ سال به ایران تحمیل کردند. خودِ آمریکایی‌ها گفتند فشار حداکثری علیه ایران شکست فاحش خورده است.

جلیلی ادامه داد: دشمنان با اهرم‌ها و فشارهای خودشان برنامه‌ریزی کرده‌اند که به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازند. این سؤال را این طور مطرح می‌کنم که امروز بعد از ۴۴ سال اگر یک نگاهی بیندازیم به مجموعه و فهرست اقداماتی که در توان آنها می‌توانست باشد، کدامیک از آن‌ها را استفاده نکردند؟

وی تصریح کرد: ما وقتی نگاهی به ۴۴ سال گذشته می‌اندازیم، دشمنی که بارها از گزینه‌های روی میز حرف می‌زند، به نظر می‌رسد هر گزینه‌ای که در امکانش بوده است را در این ۴۴ سال استفاده کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دشمنان ملت ایران، گفت: ۴۴ سال شما هر گزینه‌ای را که دارید در سخت‌ترین شکلش علیه یک ملت یران به کار بردید. از همان روزهای اول انقلاب ناامنی و ترور؛ چقدرش را استفاده کرده‌اید. ۱۷ هزار نفر از مردم ایران را به شهادت رساندید.

جلیلی تأکید کرد: رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و رئیس قوه‌قضاییه این کشور را شهید کردند، تا مردم کوچه و بازار و مردم عادی؛ این را با همه توان‌شان استفاده کردند. امروز هم می‌بینید همان تروریست‌ها ملجأشان پایتخت‌ها و مراکز آن‌ها است و از آنجا دارند پشتیبانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین اهرم‌ها جنگ است، اینها جنگ را هم علیه ما استفاده کردند، گفت: هشت سال سخت‌ترین جنگ را تحمیل کردند، همین‌هایی که امروز اشک تمساح برای ملت ایران می‌ریزند، سردشت عزیز و مردم آن منطقه را بمباران شیمیایی کردند،‌ زن و مردم و پیر و جوان را بمباران شیمیایی کردند. این رفتارشان را ببینید یا فشار اقتصادی که خودشان اعلام کردند مثل تحریم‌های فلج‌کننده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی می‌گفتند می‌خواهیم فشار اقتصادی بیاوریم این یک فشار معمولی نبود. تمام این فشارها را آوردند، مثلاً می‌گفتند نمی‌گذاریم جمهوری اسلامی حتی یک بشکه نفت بفروشد، اما نتیجه این تلاش‌ها چه شد؟ همین سال گذشته بود که مقامات رسمی آمریکایی‌ها گفتند فشار حداکثری علیه ایران شکست فاحش خورد این عین اظهارات‌شان است.

جلیلی در همین زمینه اضافه کرد: من می‌خواهم بگویم این‌ها اظهاراتی است که خودشان بیان کرده‌اند و این تحلیل ما نیست، خودشان این را اعلام کردند. در همین قضیه نفت که می‌گفتند ما نمی‌گذاریم حتی یک بشکه هم بفروشید، می‌بیند بودجه نفت سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ما تفاوت زیادی دارد و مشخص است چه میزان نفت با چه قیمتی می‌فروشیم.

وی تأکید کرد: ما در چنین شرایطی که فشار حداکثری‌ و گزینه نظامی‌شان جواب ندارد، ترور و هدف قراردادن تأسیسات و افراد ما هم جواب نداد، اگر الان آن فهرستی که آنها می‌توانستند بگویند که این کارها را علیه جمهوری اسلامی انجام داده‌ایم، همه این کارها را انجام داده‌اند اما در چه نقطه‌ای هستیم؟ در نقطه‌ای که ملت ما امروز با افتخار چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلابش را جشن می‌گیرد و وارد چهل و پنجمین سال می‌شود و این ارزشمند است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرده اگر می‌خواهیم از ابزار نظامی استفاده لازم را بکنیم، بهترین شانس‌مان از بین خواهد رفت. این‌ها اظهارات آن‌ها است.

جلیلی در ادامه اظهار کرد: یکی از این اندیشکده‌ها نیز می‌گوید ما اگر این فرصت را از دست بدهیم باید چندین سال دیگر منتظر شویم و من از تصور این موضوع وحشت می‌کنم و می‌لرزم. با این حرکت و سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها پای کار آمدند و بعد چه شد که حماسه ۲۲ بهمن دیروز که اتفاق افتاد موجب رسیدن به نقطه عطف جدید شد.؟!

وی افزود: عرض بنده این است که این نقطه عطف را باید دقیق شناخت. این نقطه عطف می‌تواند نقطه اوج و پیشرفت باشد، بعضی‌ها می‌پرسند با این مشکلات اقتصادی که وجود دارد، چگونه شما می‌گویید نقطه پیشرفت؛ من این را توضیح می‌دهم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ما امروز در نقطه‌ای هستیم که یک طرف که زمانی تهدید می‌کرد گزینه روی میز آخرین گزینه است، رسیده بود به اینکه سطح روابط را با این‌ها کاهش دهد، امروز به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم؟!، همان کشوری که رئیس‌جمهورش بیان می‌کرد که ایران در آستانه انقلاب است و با یک دلقک عکس می‌گرفت، چند روز سفیرش استوارنامه‌اش را تقدیم رئیس‌جمهور ما کرد، همین‌هایی که تهدید می‌کردند.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمنان از آخرین ابزارهای‌شان که از سر استیصال بود، به بحث‌های این مدلی رسیدند؛ این نقطه را باید قدر دانست و فهمید. یعنی ملتی که اگر توانستند در این مباحث این طور حماسه بیافریند و تولید قدرت کند، حالا همین حماسه را در اقتصاد، صنعت و کشاورزی نیز می‌آفریند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    3 1
    در امپریالیست بودن و دشمن بودن آمریکا شکی نیست ولی مسیولین هم کم بد با مردم نکردن اقای جلیلی
  • رضا IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    7 3
    خدا وکیلی اگه آقای جلیلی کشور دیگه ای بود ایا کسی سمتی به ایشون میداد ؟ آخه اینها کیا هستن که نظر میدن ؟ کدوم درس سیاست رو خوندن که تریبون در اختیارشون قرار میدن
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 2
    باتوجه به شکست امریکاییهادرتحریم حداکثری وافزایش فروش نفت چراتورم سربه فلک کشیده پس نتیجه می گیریم اقای جلیلی تحلیل درستی ارایه نمی دهند.
  • محفوظ IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 2
    من نمیدانم در این جهان که پر از نیرنگ و دو رویی است ، چرا رابینهودهای وطنی حاضر نیستند چشم بصیرت خود را باز کنند . بابا دنیا دنیای دروغ و فریب و نیرنگ سیاستمداران است . به عربستان و ترکیه و باکو و.... نگاه کنید ، کدام یک از سر صداقت سخن میگن ؟ همه دنیا شما را شناخته اند . در حالیکه مردم خودمون در تنگناهای شدید معیشتی به سر می برند اونها چپ و راست دارن ازتون باج میگیرن ، اما همینکه بالشون رو گرفتن ، دوباره شروع به نفرت پراکنی بر علیه کشور میکنن و برای باج خواهی بعدی زمینه چینی می کنند . شما را به خدا به خود بیاین و واقع بین باشین و اینقدر برای چند صباح ریاست به مردم فشار نیارین . نکنه خودتونم از این راه دارین کاسبی میکنین؟
  • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    7 3
    امریکایی ها کجا به شکست اعتراف کردند که فقط تو و امثال تو شنیدین؟
  • ایران قوی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 3
    برای کسایی که دلسوز و استخون خرد کرده های نظام ' حرف حق.ولی برای عافیت طلبها و زر اندوزان 'حرف مفت!
  • طبا IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    4 2
    چی میگه!!!؟؟تو کدوم کشور زندگی میکنه؟؟؟؟
  • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    2 1
    تقاضا عاجل دارم از مسئولان اقتصادی کشور، هر چه سریع تر تا پایان امسال، حذف چهار صفر از پول ملی(؟!) را انجام دهند، چون دیگر ما مردم عادی درک درستی از اعداد عظیم یا آن همه صفر جلوی رقم های چون بودجه 1402 و برخی نهادهای سربار یا پایه پولی یا حجم نقدینگی نداریم و حتی قادر به درک حقوقو درامد نجومی مسئولان و رانت خوران نداریم، این درخواست اصلا شوخی یا طعنه نیست، واقعا ما مردم عادی (حتی برخی مان مدرک دانشگاهی و اندکی سواد ریاضی داریم) قادر به درک این همه عدد نیستیم. تقاضا عاجل داریم مسئولان حالا که به دلیلی نتوانستند به دلایل مختلف (از کارشنکنی در احیای برجام خنثی سازی تحریم یا جولان مافیا گرانی و تورم سازی) مبارزه موثر کنند، یک لطف در حق بشریت و مردم ایران بکنند و این چهار صفر بردارند که ظاهرا قانونش تصویب شده و حتی نیازی ندارد به قانون
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    5 2
    بمباران شیمیایی سردشت کار ارتش عراق بود که طی 34 سال گذشته تا امروز حتی جرات و عرضه نداشتید غرامت این جنایت و 8 سال تجاوز وحشیانه را از این فامیلهای عزیز عراقیتون مطالبه کنید
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    6 2
    مزخرف گفته مردم ایران له شدند رفت، آقای جلیلی همه که مثل شما درآمد آنچنانی ندارند به لطف دولت انقلابی خوراک مردم شده تخم مرغ و سیب زمینی، تخم مرغ و گوجه و تخم مرغ آب پز . مرگ بر آمریکا
  • ناشناس IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 1
    خود آقایون هم خوب میدونن ای حرفا فقط واسه دل خوش کردنه وگرنه واقعیت چیزه دیگه ایه... البته مشکلات قابل حل شدنه بشرایطی،چرا که به قول جناب زاکانی،تحریم فقط ۲۰ درصد اثر داره ،۸۰ درصد مابقی بی عرضگی و بی غیرتیه... همه ما کشور و انقلابمون دوس داریم ولی زنده هم هستیم و حق داریم یه زندگیه معمولی داشته باشیم...
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 3
    ما برای پیشرفت واستقلال به تحریمها کهباعث حرکت وروی پا ایستادن میشود نیاز مندیم بعد هرسختی برای انکه کوشا باشد اسانی درپی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس