گفتگوی مقام آمریکایی با وزیر امورخارجه عراق درباره ایران

فواد حسین و رابرت مالی در مورد ایران در جریان دیدار در واشنگتن با هم رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق با هم دیدار و گفت وگو کردند.

گفته شده که این دیدار روز شنبه در مقر اقامت فواد حسین در واشنگتن انجام شده است.

براساس گزارش‌ها، دو طرف درمورد دلایل سفر هیأت عراقی به آمریکا و روند مذاکرات هسته‌ای ایران و همچنین دلایل توقف مذاکرات با ایران و موضع اروپایی‌ها درباره توقف مذاکرات با ایران رایزنی کردند.

روز گذشته همچنین منابع خبری اعلام کرده بودند که یک هیئت بلندپایه از دولت آمریکا به سرپرستی «رابرت مالی» نماینده ویژه این کشور در امور ایران ۱۳ تا ۱۶ ماه فوریه سال جاری (۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه) به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و با گروه کاری از شورای همکاری خلیج فارس دیدار می‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیئت آمریکایی با نمایندگانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دبیرخانه آن به منظور بحث در خصوص اولویت‌های مشترک از جمله دفاع یکپارچه هوایی، موشکی و امنیت دریایی، ایران و مبارزه با تروریسم دیدار خواهد کرد.

گزارش العربیه در این ارتباط اضافه می‌کند: این هیئت توسط برخی از مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله فرستاده ویژه این کشور در امور ایران، «کریستوفر لندبرگ» (Christopher Landberg) سرپرست هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم و سرپرست نماینده ویژه ایالات متحده در ائتلاف (به اصطلاح مبارزه با) داعش و نیز معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور شبه جزیره عربستان همراهی خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد که مقامات ارشد دیگر از بخش‌های نظامی و غیرنظامی نیز به آنان خواهند پیوست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    1 0
    همه طرح و برنامه اینها با هر زور و توان تحمیلی بر کشورهای منطقه باشد مالیده . ایران در قلوب ملت ها. جا و ماوا داره از هر سلاحی قویتر و برنده تر چه برسه به حساب های سیاسی و نظامی که معلومه و این دست و پا زدن ها و مدل تعریف کردن ها نشان از درماندگی کنونی آنهاست
  • ش. AE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    میخوان گراد کی رو دوباره از این خائن ها بگیرن سردار دلها رو که گراد دادن بی وفایی این قوم در تاریخ زبان زد هست که مهمان دعوت کنند و بعد به شهادت برسونن تف به شرف هرچی خائن
  • ارش IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    خیلی بده که عراق برق وگازشا ازایران میبره وموقع پول دادن اسم تحریما پیش میکشه چراانقدر باج میدین کم ساختین براشون یادم هست برایه هزاری ادم میکشتن حالا ادم شدن ایران قدرتمند به ضرر تمام اعراب هست تحریم هدیه آیالات به اعرابه
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    همه برای ایران بیچاره و ضعیف نقشه میکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس