طراحی آمریکا برای آشوب در ایران همزمان با مذاکرات؛ حملات قوی‌تر‌ می‌شود - کراپ‌شده

مشاور معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا همزمان با مذاکرات مشغول طراحی آشوب در ایران بود، تأکید کرد که اگر اقدامات تروریست‌ها در کردستان عراق ادامه یابد، ایران قوی‌تر پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، «عباس حاجی نجاری» کارشناس ارشد مسائل منطقه و مشاور معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در ویژه‌برنامه شبکه المیادین گفت، حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق به نفع امنیت و حاکمیت عراق و ایران است. به گفته او، آمریکا همزمان با مذاکرات هسته‌ای در پی طراحی برای ایجاد آشوب در ایران بود چون همه طرح‌های قبلی‌اش شکست خورده و از طرفی هم نمی‌تواند وارد تقابل نظامی با ایران شود.

تلاش برای آغاز جنگ داخلی در کردستان ایران

این عضو ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دوباره ایران به تروریست‌ها در کردستان عراق گفت، تروریست‌ها در آنسوی مرز آموزش می‌بینند و برای اقدامات تروریستی و ناامن سازی وارد شهرهای مرزی ایران می‌شوند. طی دو ماه گذشته ما شاهد اتفاقات تلخی در شهرهایی مثل مهاباد، اشنویه، سقز و مریوان بودیم. عناصر تروریستی تلاش کردند که افکار عمومی را علیه نیروهای امنیتی و بسیج بشورانند و نوعی جنگ داخلی ایجاد کنند اما مردم کُردستان با آنان همراهی نکردند.

حاجی نجاری افزود، در برخی موارد هم با آنان درگیر شدیم... ایران امروز هم پاسخ داد و اگر اقدامات تروریستی این گروهها ادامه داشته باشد، قطعا پاسخ مقتدرانه ایران هم در روزهای آینده قوی‌تر ادامه خواهد یافت. پاسخ کوبنده ایران در کردستان عراق، پاسخ روشنی بود همانطور که قبلا هم هشدار داده بودیم که اگر اقدامات ترویستی ادامه یابد، ایران دست روی دست نخواهد گذاشت. امنیت عراق امنیت ایران و امنیت ایران امنیت عراق است و ایران اصلا دنبال نقض حاکمیت عراق نیست. این پاسخ دقیق، مقتدر و قوی، پیامی روشن است برای دولت کردستان عراق تا این گروه‌ها را مدیریت و آنان را اخراج کند.

او تأکید کرد، ما روابط گرم و خوبی با عراق داریم. امروز وزرای خارجه ایران و عراق با هم [تلفنی] گفت‌وگو کردند و ایران گفت که روابط، خوب باقی خواهد ماند اما اقلیم کردستان در شمال عراق، محیط امنی برای تروریست‌ها شده و ما برای دفاع از امنیت ملی خود چاره‌ای جز پاسخ دادن نداشتیم . ما قبلا هم هشدار داده بودیم و امیدواریم دولت مرکزی عراق بر دولت کردستان فشار بیاورد تا این گروههای تروریستی را از منطقه اخراج کند.

المیادین پرسید، در تماس امروز پاسخ بغداد به تهران چه بوده و حاج نجاری گفت، آنها ابراز نگرانی کردند و گفتند که این نقض حاکمیت عراق است اما اطمینان دادیم که این اقدام در چارچوب حفظ امنیت و حاکمیت هم عراق و هم ایران است و [پس از بارها هشدار مکرر به اربیل برای کنترل و اخراج تروریست‌ها] ما نمی‌توانیم استمرار اقدامات تروریستی را علیه امنیت ملی ایران تحمل کنیم و قبل از این هم به دولت کردستان چند بار هشدار داده بودیم.

طراحی آمریکا برای آشوب در ایران همزمان با مذاکرات/ اگر اقدامات تروریست‌ها در کردستان عراق ادامه یابد، ایران قوی‌تر پاسخ می‌دهد

چرا آمریکا جرأت آغاز حمله نظامی به ایران را ندارد؟

در بخشی دیگر از این برنامه، المیادین از تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مبنی بر آغاز حمله نظامی پرسید و این عضو ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد که ایران هیچ وقت دنبال جنگ نظامی نبوده و این غرب است که موضوعات را پیچیده می کند. ایران قصد ورود به جنگ با هیچ کس را ندارد... رابرت مالی یک هفته پیش تهدید کرد و گفت احتمال اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد. شما ببینید که ما با یک سری اقدامات تروریستی ساده روبه ‌رو نیستیم. ما با یک جنگ ترکیبی چند جانبه مواجهیم.

حاجی نجاری تأکید کرد، پاسخ سوال شما را اینطور بدهم و بپرسم که چرا چرا آمریکا اقدام نظامی نمیکند؟  پاسخ کاملا روشن است . آمریکا می‌داند که اگر بخواهد با ایران وارد تقابل نظامی شود، وارد باتلاقی خواهد شد که شاید بسادگی از آن خارج نشود... رژیم صهیونیستی هم از مانورهای اخیر ایران بسیار نگران شده است بخصوص که [تأسیسات اتمی] دیمونا یکی از اهداف اصلی ایران است. ما ماکت‌های آن را ساختیم و زدن آن را تمرین کردیم. همه مراکز حساس رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های ما خواهد بود. بُرد موشک‌های ما دو هزار کیلومتر است و آنها این را می‌دانند. همچنین همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه هم در تیررس موشک‌های ایران است... یکی از دلایلی که آمریکا از افغانستان یا عراق فرار کرد این است که پایگاه‌هایش در منطقه در تیررس موشک‌های ایران است... ما از قدرت خود و توان پاسخ ایران اطمینان داریم ولی ما نمی‌خواهیم آغازگر جنگ باشیم. در این مرحله باید ادوات و گروههای تروریستی را زد که دشمنان دارند آنها را در جنگ نیابتی هدایت می‌کنند. هدف آنان از بین بردن انسجام داخلی ملت ایران است.

ایران با ترکیه روابط و همکاری خوبی دارد

المیادین در خصوص اتهام به ایران درباره دخالت در انفجار ترکیه پرسید و گفت حاجی نجاری گفت، متأسفانه این دروغی تأسف‌بار است که در پی اغتشاشات اخیر در فضای مجازی مطرح شده. ایران بشدت این اقدام تروریستی را محکوم کرده... ترکیه هم برخی مقرهای گروههای تروریستی را در شمال عراق هدف قرار داد. المیادین پرسید، آیا این اتفاقات سبب باز شدن کانالهای ارتباطی با ترکیه نمی‌شود؟ و حاجی نجاری گفت، بله ما با ترکیه همکاری و روابط خوبی داریم. هفته گذشته توافقنامه‌های خوبی با ترکیه امضا  شد و یکی از حوزه‌های همکاری، حوزه امنیتی است زیرا ترکیه خود را بیش از پیش در معرض خطر گروههای تروریستی می‌بیند. ما در این حوزه گفت‌وگوهای مشترکی با طرف ترکیه‌ای داشتیم.

قطعا در زمان و مکان مناسب، پاسخ رژیم صهیونیستی را می‌دهیم

حاجی نجاری درخصوص سوالی درباره تهدیدهای جدید نتانیاهو گفت، باید بگویم که این بخشی از جنگ روانی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو پیشتر هم تلاش کرده بود که بر روند مذاکرات هسته‌ای تأثیر بگذارد. او تلاش کرده بود که مانع توافق هسته‌ای بشود و حال که دوباره به قدرت برگشته همان راه قبل را دارد می‌رود. حرف‌های اوجنگ روانی است.

حاجی نجاری تأکید کرد، مواضع ایران [در قبال رژیم صهیونیستی] کاملا مشخص است. تغییرات داخلی این رژیم هم از امور داخلی این رژیم است و برای ما در وهله اول، هیچ فرقی میان دولت لاپید یا نتانیاهو نیست هر چند دچار اختلافاتی هستند و روابط این دو با دولت آمریکا متفاوت از همدیگر است. ما از راهبرد هزار خنجر آنها اطلاع داریم. از همه تحرکاتشان در اربیل و حتی اقدام اخیرشان در حمله به تانکرهای نفت مطلع هستیم و ما قطعا در زمان و مکان مناسب پاسخ رژیم صهیونیستی را خواهیم داد... [در خصوص تهدیداتشان مبنی بر حمله به تأسیسات هسته‌ای یا حساس ایران] دو سال پیش رهبر انقلاب تأکید کرد که اگر حماقتی علیه ایران بکنند، ایران تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد. خودشان هم می‌دانند که اگر اقدام نظامی علیه ایران بکنند، ایران قاطعانه پاسخ خواهد داد... آنها توان و قدرت موشکی ایران را می‌دانند و میدانند که ما در پاسخ دادن کاملا جدی هستیم و اگر حماقتی کننند، پاسخ ایران کوبنده خواهد بود.

طراحی آمریکا برای آشوب همزمان با مذاکرات

حاجی نجاری ادامه داد، آمریکایی‌ها همزمان با مذاکرات هسته‌ای به دنبال طراحی برای ایجاد آشوب در ایران بودند زیرا همه تاکتیک‌ها و طراحی‌هایشان علیه ایران شکست خورده بود... آمریکایی‌ها اغتشاشاتی را که در ایران جریان دارد انقلاب می‌نامند... آمریکایی‌ها در همه اهدافی که داشتند مثل کاستن از نفوذ ایران در منطقه شکست خورده‌اند... هدف اصلی آمریکا متوقف کردن ایران و تضعیف قدرت موشکی بود که در این هم شکست خوردند... در مذاکرات هسته‌ای هم احساس می‌کنیم که آمریکایی‌ها دچار تشتت موضع هستند. آنها دچار مشکلات داخلی هستند و برای همین تعامل دوگانه‌ای با مسائل دارند. در مقابل، هدف ایران در مذاکرات هسته‌ای کاملا روشن و حرکتش روشن بود.

طراحی آمریکا برای آشوب در ایران همزمان با مذاکرات/ اگر اقدامات تروریست‌ها در کردستان عراق ادامه یابد، ایران قوی‌تر پاسخ می‌دهد

مشکل فعلی با عربستان!

حاجی نجاری در پاسخ به سوال آخر شبکه المیادین در خصوص عربستان، گفت، سخنگوی وزارت خارجه موضع ایران را اعلام کرد. باید بگویم که روند مذاکرات با این کشور متوقف نخواهد شد و میانجیگری عراق هم ادامه خواهد داشت. ولی مشکل فعلی، نقشی است که شبکه ایران‌اینترنشنال در تحریک به آشوب در ایران انجام داده و عربستان از این شبکه  و از تروریست‌ها حمایت می‌کند. در این خصوص هشدارهایی به عربستان داده شده است چرا که اسناد نشان می‌دهد که این شبکه از عربستان حمایت مالی می‌شود.

حاجی نجاری در ادامه خاطرنشان کرد، میخواهم اشاره کنم که الان نیروهای محور مقاومت در منطقه را گروههای جدا از هم تلقی نمی‌کنیم بلکه همه یک نیروهای واحد هستند، حزب‌الله در لبنان، انصارالله در یمن، الحشد الشعبی در عراق و نیروهای دفاع ملی در سوریه.  محور مقاومت توانمندی بزرگی در اختیار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 2
    باید در عراق پایگاه نظامی تاسیس کنیم. اونوقت دشمن اول باید درمورد خراب کردن پایگاه نظامی خارج مرز های ما نقشه بکشد و دیگر وقتی برای داخل مرز ندارد
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 5
    کی فکر می کرد ارمنستان 4 میلیونی اینطوری جلوی تفاله عثمانی و باکو و رفقاش بایسته تا جایی که مجبور به مزاکره بشن.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      کمتر از ۳ میلیونن
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      4 0
      اسرائیل از صفحه ی روزگار محو خواهد شد
  • ارتشی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 0
    از زمان جرج بوش پسر در مورد حمله امریکا به ایران زیاد میشنویم که ده ساله تقریبا کمرنگ شده و جای خودشو به تحریم و مذاکره داده چرا؟ برای اینکه امریکا در زمان جرج بوش پسر جنگ افروز و مغرور با دادن تلفات زیاد و کمک متحدین خود با هزینه های گزاف نظامی توانست عراق و افغانستان رو تسخیر کنه و بدتر ازون با صرف هزینه های سنگین انها را نگهداری کند در زمان اشغال افغانستان و عراق گروههای ملی مذهبی در ان کشورها همواره به نیروهای اشغالگر حمله میکردند و تلفاتی به انها وارد میکردند امریکا دید هزینه های نگهداری ان کشورها چقدر زیاد هست و مقایسه کرد با کشوری که بسیار وسیعتر و پر جمعیت تر از ان کشورها بوده و صنایع نظامی قدرتمندی دارد و از موقعیت سوق الجیشی بسیار خوبی برخوردار هست صاحب قدرت پهپادی و موشکی قدرتمندی بوده نیروی زمینی قدری هم دارد و سالهاست سنگرها و پایگاههای مخفی درست کرده کوهستانهای مرتفع و کویرهایی داره که پیشروی قوای متخاصم رو کند میکنه و دریافت هرگونه درگیری با چنین کشوری فاجعه بار خواهد بود زیرا ایران با حمله به سکوهای نفتی عربستان و امارات و بستن تنگه هرمز قیمت نفت رو تا عرش بالا خواهد برد و گروههای وابسته به ایران در عراق یمن سوریه لبنان فلسطین گوش به فرمان تهران هستند همچنین ایران نیروی دریایی خوبی هم داره پدافندهایی که بسیار عالی هستند فرماندهای با تجربه و نیروهایی که از جان مایه خواهند گذاشت در صورت اشغال فرضی ایران هم هزینه های اشغالگری کمرشکن خواهد بود
    • DE ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 0
      شما یک ارتشی جدیدی هستی یا اغتشاشات چشمت ها را باز کرد .اگر مانند دهها کامنت های موجودت در این سایت دیگه از دلقک دفاع نکنی کامنت ها را تا آخرمیخونیم. ولی یک نکته کوچولو امریکا قبل ار اینکه کلا وارد عراق و افغانستان بشه که در هردوی آنها شوروی عروسک گذاشته بود چنان به ایران مسلط بود و در ایران بود که حتی ما خودمان نقاط کور رادارهایمان را هم نمیدانستیم ( حمله بدون سرو صدا در طبس و ماموریت طوفان شن. ) الان هم امریکا بخاطر نفوذیهای منافقین و بهائی ها و اصلاحطبها و غربگداها اشرافیون .....خیلی چیزها را میدونه فقط از اسلحه ای بزرگتر و فراتر از بمب اتمی یعنی اعلام جهاد و پشتیبانی دهها میلیون نفر فقط از داخل ایران وحشت داره . امریکا دقیقا میداند با پلیک اولین موشک به ایران و اعلامک جنگ طبق فوانین بین المللی دست ایران را به ناگهان برای اعدام تمام جاسوسان و منافقین و تجزیه طلبان ...و غربپرستان وطنفروش و در حقیقت کل امید امریکا باز خواهد کرد. این هارت و پورتها و جلسه با ملیجکهایی که با یک سیلی پوشک خودشان را نجس میکند یعنی قممقی کلاه و یا اون علی کریمی جاسوس وطنفروش و اهناز افشار و. ..گنده لات های قداره بند چاقوکشی که سیلی نخورده دارن جلوی میکرفون گونی گونی شکر میخورند اینها همش جنگ زرگریه تا شاید بتونند یه نفت و گاز مفتی چیزی از این وسط در بیارن گداهای بدبخت دزد غارتگر اروپا و غرب سالهاست به روغن سوزی افتاده .یاطاقان زده اگر ابر قدرت بودن جاویدان بود هنوز فرعون سر کار بود و نقشه ایران ده برابر حالا بود عین قدیم
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    باید باتروریست های هم مرز ایران نماینده نیابتی امریکا واسرائیل وتجزیه طلبان ومنافقین خارجی وداخلی هستند امان نداد
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مشاور معاون فرهنگی؟
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    چون پشت پرده آمریکا و انگلیس حامی آنها هستند
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    (امریکا)وقتی با دست دیگران شکار می گیرد چه لزومی دارد خودش را به زحمت بندازد!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    امریکا خودش از عدم ایمان تفنگدارانش با خبر است صرفا تجهیزات داره وبس
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • امير IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    بهترين كاراين هست نيرو هاي حشد شعبي امينيت مرز هاي عراق و ايران را در دست بگيرند كه كار يكسر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس