جنگ ترکیبی غرب، پاسخ پیچیده می‌طلبد؛ اما پاسخ عربستان ساده است

در ویژه‌برنامه شبکه لبنانی المیادین برای پوشش تحلیلی اغتشاشات در ایران بیان شد که پاسخ ایران به جنگ ترکیبی، باید پیچیده باشد اما پاسخ کشوری مثل عربستان سعودی، ساده است.

به گزارش مشرق، در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای پوشش تحلیلی اغتشاشات و توطئه کنونی در ایران مطرح شد، از آنجا که جنگی ترکیبی علیه ایران در جریان است، پاسخ آن هم باید ترکیبی و پیچیده باشد. هدف توطئه کنونی در ایران ابتدا، تفرقه‌انگیزی، سپس از بین بردن انسجام ملی است و در نهایت، زدن نظام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه است.

پاسخ به غربی‌ها پیچیده اما پاسخ عربستان ساده است

دکتر «جعفر علیان نژاد» کارشناس حوزه اندیشه سیاسی در این برنامه‌ در خصوص پاسخ ایران به این توطئه گفت، قطعا ایران قدرت فراگیر و گسترده‌ای دارد لذا نوع پاسخ ایران به این جنگ ترکیبی باید پاسخی ترکیبی و پیچیده به نیروهای دیکتاتوری در منطقه باشد.

این کارشناس سیاسی گفت، پاسخ به جنگ ترکیبی قدرت‌های دیکتاتوری غربی با پاسخ به کشورهای ساده‌ای مثل عربستان سعودی تفاوت دارد. پاسخ کشوری مثل عربستان سعودی بسیار ساده است و با یک یا دو اهرم فشار می‌شود پاسخ داد اما پاسخ به کشورهای غربی که از ابزارهای متعدد علیه ایران استفاده می‌کنند، باید ترکیبی و پیچیده باشد.

به گفته این کارشناس، الان که دشمن روی به ترور و کشتار آورده، ما به مرحله حساسی رسیده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران را در جایگاهی قرار می‌دهد که کم‌کم‌ آن مماشات را کنار بگذارد. ما از شعارهایی که در تظاهرات‌های مردم می‌شنویم، متوجه می‌شویم که ما به آن مرحله بلوغ اجتماعی رسیده‌ایم که وارد مرحله پاسخ سخت به اغتشاشگران و تروریست‌ها شویم. ما بعد از دو ماه از آغاز این اغتشاشات... فرصت برای پاسخ سخت فراهم شده چرا که مردم کاملا صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌ و ماهیت اتفاقات را متوجه شده‌اند.

جنگ ترکیبی غرب، پاسخ پیچیده می‌طلبد؛ اما پاسخ عربستان ساده است

قطعا پاسخ قاطع توطئه کنونی داده خواهد شد

همچنین، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین گفت، دشمن، بعد از آنکه همه توطئه‌هایش شکست خورده، شروع به ترور کرده تا افکار عمومی را علیه حکومت بشوراند و تحریک کند. دشمن دنبال ایجاد رعب و زدن اقتصاد کشور و پیشرفت کشور است.

نوش‌آبادی در خصوص پاسخ ایران و ماهیت این پاسخ گفت، شما در سال ۱۳۸۸ دیدید که خود مردم پاسخ دشمن را داد. امروز مردم با آگاهی و معرفت عالی خود به نیات شیطانی دشمن، پاسخ اینها را خواهند داد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور هم به جنایتکاران و دشمن پاسخ مناسب را خواهد داد. قطعا پاسخ قاطع توطئه کنونی داده خواهد شد.

هدف توطئه: تفرقه‌افکنی، زدن انسجام ملی، سرانجام زدن نظام و محور مقاومت

نوش‌آبادی در ادامه هدف اصلی دشمن را تفرقه‌افکنی سپس از بین بردن انسجام داخلی کشور است. اهالی استان سیستان و بلوچستان یا استان‌های دیگری که دشمن روی اختلاف‌افکنی در آن حساب کرده، در طول تاریخ توطئه‌های زیادی به خود دیده‌اند و دشمن هیچگاه نتوانسته بین آنان و نظام اختلاف بیندازد یا آنها را علیه نظام بشوراند. هدف دشمن، تفرقه‌افکنی، گمراه کردن افکار عمومی سپس زدن نظام و محور مقاومت در منطقه است.

نوش‌آبادی گفت، البته توطئه دشمن به نتیجه نخواهد رسید. ایجاد آشوب و استفاده از شیوه‌های جنایتکارانه نتیجه‌ای جز رسوا شدن دشمن نخواهد داشت. قطعا اگر قرار باشد که دشمن به استفاده از سلاح و کشتار مردم ادامه دهد، مسئولان کشور، قاطعانه و با جدیت پاسخ خواهند داد. مردم ایران این توطئه‌ها را می‌شناسند.

المیادین در ادامه پرسید، آنطور که تهدید کرده‌ بودند، جنگ را به داخل ایران کشیدند. آیا پاسخ ایران هم در داخل آنها خواهد بود؟. نوش‌آبادی گفت، ما شکی نداریم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه در این اقدامات تروریستی و اغتشاشات شرکت کرده‌اند و به وقتش مجازات خواهند شد. دشمن اکنون از شماری از اشرار و عناصر منافقین بهره‌برداری می‌کند و قبلا در ابتدای انقلاب هم بیش از این جنایت‌ها انجام شده است اما به نتیجه‌ای نخواهد رسید بلکه سبب اتحاد بیشتر مردم کشور خواهد شد... آنها فکر می‌کنند که ناامن کردن یک کشور، امنیت کشورهای خودشان را بیشتر می‌کند اما اینطور نیست.

هدف سفیر وزیر خارجه عمان به ایران

وزیر خارجه عمان فردا وارد تهران می‌شود آیا در حال میانجیگری است یا پیامی خواهد آورد؟ و نوش‌آبادی گفت، من به عنوان اینکه قبلا در عمان سفیر بودم و مسئولان آن کشور را می‌شناسم، میگویم که آنان نقششان در منطقه مهم است. این تعاملات و دیدارها قطعا درباره موضوعات جاری و مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

المیادین مجددا پرسید، آیا این سفر در خصوص پاسخ ندادن ایران به عربستان نیست؟ و نوش‌آبادی بدون پاسخ مستقیم به این سوال گفت، ما بارها اعلام کرده‌ایم که دنبال روابط برادرانه با عربستان هستیم. طبق اطلاعاتی که داریم، آنها در توطئه اخیر علیه ما شرکت کرده‌اند اما ما همچنان بر حرکت به سوی روابط برادرانه تأکید می‌کنیم. هر چند که سیاست‌های کشورهای هنوز بر اساس ایران‌هراسی است و ایجاد تفرقه در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    رابطه ی برادرانه ؟؟؟با سعودی وهابی که کشتار و فتنه می کند آنهم در ایران ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس