1

همین دو هفته پیش بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه مشترکی پیرامون حوادث اخیر از پروژه «ویران‌سازی ایران» به دست دشمنان شناخته شده جمهوری اسلامی پرده برداشتند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۴ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که انفجار تروریستی در استامبول ترکیه با ۶ کشته و ۵۳ زخمی، بدرقه تیم ملی توسط رئیس جمهور و عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران علیه مواضع تروریست‌ها در کردستان عراق در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

عملیات ویژه سپاه در اقلیم کردستان مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه جوان در تیتر اول خود با عنوان «تجزیه ترکیب تروریست‌ها» نوشته است:

همین دو هفته پیش بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه مشترکی پیرامون حوادث اخیر از پروژه «ویران‌سازی ایران» به دست دشمنان شناخته شده جمهوری اسلامی پرده برداشتند و با اعلام شکست مفتضحانه این پروژه به تبیین حوادث کشور پرداختند. در آن بیانیه با اشاره به حضور تیم سازمان سیا در مقر گروهک‌های ضد انقلاب در شهر اربیل واقع در شمال اقلیم عراق در تاریخ ۲۹ شهریور ماه گذشته و قدردانی این تیم از ادغام گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی، از آن‌ها خواسته شده بود در اغتشاشات شهرهای کردستان ایران بیش از پیش ایفای نقش کنند. این بیانیه همچنین اضافه کرد بود، پیش‌تر سازمان سیا، سرکرده گروهک کومله را به امریکا فراخوانده و به آن‌ها ابلاغ کرده بود که باید با یکدیگر ادغام شوند و الّا کمک‌های مالی و تسلیحاتی رژیم مافیایی امریکا به هر دو گروهک قطع خواهد شد!

جوان درباره دلایل عملیات سپاه نوشته است:

نقش گروهک‌های ترویستی کومله و دموکرات که سال‌هاست در اقلیم شمال عراق لانه کرده و با تدارک اسلحه و راه‌اندازی پادگان‌های آموزشی، تحرکاتی را علیه کشور انجام می‌دادند، برکسی پوشیده نبود. چنان‌که جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا در دولت ترامپ هفته گذشته در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی اذعان کرد که مخالفان (اغتشاشگران) در ایران از سوی از طریق کردستان عراق مسلح می‌شوند! این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها از طریق منابع دیپلماتیک به مسئولان اقلیم شمال عراق هشدار داده بود که مانع از اقدامات خرابکارانه این گروهک‌های ترویستی علیه جمهوری اسلامی ایران شوند، در غیر این صورت این حق برای ایران محفوظ است که در دفاع از منافع خود علیه تروریست‌ها اقدام کند؛ موضوعی که البته با بی اعتنایی مسئولان اقلیم شمال عراق به این هشدارها مواجه شد.

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

روزنامه جام‌جم با تیتر «خیمه تروریست‌ها بر سر تروریست‌ها» به عملیات ویژه سپاه پرداخته و می‌نوبسد:

قبل از عملیات ربیع که در ششم مهرماه امسال انجام شد ایران به‌طور مرتب به اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داد که گروهک‌های تجزیه‌طلبی که در شمال اقلیم عراق هستند و مقرهای مختلفی در منطقه شمال عراق دارند را یا اخراج و خلع‌سلاح یا اردوگاه‌نشین کنند اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد و گروهک‌های تجزیه‌طلب هم اقدامات تروریستی خود را هم در داخل ایران از مبدأ عراق انجام دادند و هم در برخی از اغتشاشاتی که در منطقه شمال‌غرب کشور صورت گرفت، جاپای عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلبی که در شمال عراق مقرهای مختلفی داشتند دیده شد؛ بنابراین عملیات ربیع در یک حجم گسترده انجام شد و مقرهای آنها به‌طور کامل آسیب دید و تعدادی هم به هلاکت رسیدند.

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

روزنامه وطن امروز نیز به تشریح عملیات سپاه پسادران پرداخته و نوشته است:

مهرماه امسال بود که قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه در چند نوبت مقر گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه اقلیم کردستان عراق را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داد. این حملات سپاه پس از آن صورت گرفت که گروهک‌های تروریستی از قبیل کومله و حزب دموکرات به بهانه فوت مهسا امینی، اقدام به ایجاد آشوب و ناامنی در کشور کردند. سپاه پاسداران همزمان با انجام این حملات، به مسؤولان عراق و اقلیم کردستان هشدار داد مرزهای خود با ایران را از وجود تروریست‌ها تخلیه کنند. سپاه هشدار داده بود اگر اقدامی در این باره انجام نگیرد، حملات خود به پناهگاه‌های تروریست‌ها را ادامه خواهد داد. از همین رو دور جدید عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب روز گذشته آغاز شد.

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

هسته سخت اصلاحات از براندازی عقب نشینی کرده است؟

روز گذشته در یک بیانیه طولانی به تحلیل اغتشاشات پرداخته و نوشته است که براندازی نه ممکن است نه مطلوب؛ ولی ادامهٔ وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را پهن‌تر و بیشتر می‌کند! این دست سخنان از سمت چپ رادیکال که در هشت ماه فتنه خسارات سنگین به کشور وارد کرده و به تعبیر ابطحی رئیس دفتر خاتمی به دنبال براندازی نرم بود قابل تأمل است. جالب توجه آنکه سخنان خاتمی در روزنامه‌های اصلی جریان اصلاحات سانسور شده و یا در حد یک ستون کوچک در صفحات میانی به آن پرداخته شده است!

روزنامه آرمان ملی درباره بیانیه لیدر اصلاحات نوشته است:

اعتراضات اخیر در کشور موضوعی نبود که بتوان با تحلیل ساده از کنار آن عبور کرد. اعتراضاتی که جرقه آن با مرگ مهسا امینی زده شد و مسیر آن تغییر کرد؛ مسیری که برخی گروه‌های مخالف خارج‌نشین طی آن را فرصتی برای براندازی دانستند و گروهی هم در داخل کشور مسیر اتهام‌زنی به رقیب خود را طی کردند اما این دو گروه فصل مشترکی داشتند که آن هم نقد به سکوت جریان اصلاحات است. اپوزیسیون خارج کشور چنین القا کردند که اصلاح‌طلبان با «بن‌بست و رویگردانی مردم» روبه‌رو شده‌اند و در نتیجه «جریان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان برای همیشه به تاریخ» پیوسته‌اند.

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

روزنامه اعتماد نیز رئیس‌جمهور اسلاحات را تیر یک کرده و نوشته است:

«براندازی نه ممکن است نه مطلوب؛ ولی ادامه وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را بیشتر می‌کند.» این عبارت را شاید بتوان چالش‌برانگیزترین بخش از اظهارنظر روز گذشته سید محمد خاتمی دانست، عبارتی که بخش ابتدایی آن ذیل کلماتی چون «براندازی نه ممکن است نه مطلوب» با شدیدترین نقدها از سوی براندازان مواجه شد و بخش دوم آن با عبارتی چون «ادامه وضع کنونی هر لحظه زمینه‌های فروپاشی اجتماعی را بیشتر می‌کند.» مورد شدیدترین تخریب‌ها و حملات طیف‌های تند جناح راست در ایران قرار گرفت.

اعتماد در ادامه نوشته است:

شیخ‌الرییس اصلاحات اما با آگاهی از تبعاتی که ممکن است، اظهاراتش در فضای عمومی به جای بگذارد، تلاش کرد بر همان گفتمانی پافشاری کند که با استفاده از آن توانست حماسه دوم خرداد ۷۶ را پایه‌ریزی و نوع تازه‌ای از نظام حکمرانی را تصویرسازی کند. مدلی که از بطن آن یکی از باثبات‌ترین دوران اقتصادی در کشور شکل گرفت، سیاست تنش‌زدایی در سطح بین‌الملل دنبال شد، بهار مطبوعات و رسانه‌ها از راه رسید و اِلمان‌های مشارکتی ایرانیان در بالاترین سطوح قرار گرفت.

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

روزنامه کیهان اما از زاویه‌ای دیگر بیانه خاتمی را بررسی کرده و نوشته است:

محمدخاتمی رئیس‌دولت اصلاحات و از چهره‌های مؤثر در فتنه ۸۸ که با هدف براندازی جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده بود، در اظهاراتی که در صفحه اینستاگرام او منتشر شده، در واکنش به اغتشاشات اخیر اعتراف کرده است که براندازی جمهوری اسلامی نه ممکن است نه مطلوب. وی در عین حال ادعاهایی مطرح کرده که مخاطب اصلی آن پیش از همه شخص او و هم‌پالگی‌های اوست که بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی در رأس مدیریت اجرایی کشور بودند و امروز که میراث عملکردشان انبوهی از مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی است، به جای پاسخگویی وقیحانه در جای مدعی نشسته‌اند و نظام را به ناکارآمدی متهم می‌کنند.

این روزنامه در ادامه نوشته است:

مدعیان اصلاح‌طلبی در فتنه ۸۸ پادو و حمال دولت آمریکا در ایجاد آشوب و سپس ترور و خرابکاری و تحریم‌های فلج‌کننده بودند. ضربه به معیشت مردم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده، پیشنهاد برخی نمایندگان سران فتنه سبز به آمریکایی‌ها بود. مدعیان اصلاحات، فتنه‌گران سال ۸۸ و حامیان فعلی آشوب‌ها هستند. چندی پیش روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد به میزان تأثیر افاضات سران اصلاح‌طلب در میان مردم پرداخته و نوشته بود: «دو مشکل و گره عمده در کار اصلاح‌طلبان بوده و هست؛ اول اینکه مردم فهمیدند آن سخنان قشنگ و رمانتیک نتیجه‌اش شد ناکارآمدی آغشته به فساد و دوم اینکه این جماعت مردم را خفیف و نادان فرض می‌کنند و حتی اکنون نیز این‌گونه است.»

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

باجگیری از کسب‌وکارهای آنلاین

روزنامه همشهری در خبری ویژه نوشته است که در حاشیه اغتشاشات اخیر در کشور، عده‌ای با سوءاستفاده از فضای مجازی، از طریق تماس‌های تلفنی با سیم‌کارت‌های متعدد، ارسال پیام از طریق سیم‌کارت و پلتفرم‌های مختلف از مدیران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها می‌خواهند که تن به خواسته آنها بدهند!

در این گزارش آمده است:

یک منبع آگاه به همشهری اطلاع داده که بعضی از استارت‌آپ‌ها در شرایط کنونی از طریق روش‌های متفاوت ارتباطی در معرض اخاذی و باجگیری قرار گرفته‌اند. اخاذان به استارت آپ‌ها ۲ موضوع را پیشنهاد می‌دهند؛ «در فضای مجازی با دریافت حق‌الزحمه از شما حمایت می‌کنیم.» این نخستین پیشنهاد است؛ اما اگر استارت‌آپ از پرداخت مبلغ سر باز بزند، با جمله بعدی روبه‌رو می‌شود: «اگر پول را پرداخت نکنید، علیه شما محتوای منفی منتشر می‌کنیم و کمپین تحریم استارت‌آپ شما را کلید می‌زنیم.» اگرچه در ۲ ماه گذشته، تعدادی از استارت‌آپ‌ها هدف تحریم بعضی از کاربران که عمدتاً دارای اکانت‌های ناشناس هستند، قرار گرفته‌اند!

چرا چپ رادیکال اعتراف به ناممکن بودن براندازی کرد؟ / باج‌گیری آشوب‌گران از کسب و کارهای آنلاین!

در ادامه این خبر همشهری نوشته است:

آنچه در این میان قابل‌توجه است، موضوع سوءاستفاده اخاذان از شرایطی است که طی ۲ ماه اخیر ایجاد شده است. طی ۲ ماه گذشته ۲ شرکت استارت‌آپی و چند شرکت تولیدی و تجاری در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفتند. اکانت‌های ناشناس با راه‌انداختن کمپین‌های تحریم و مطرح‌کردن دلایلی ازجمله حضور سهامداران دولتی در این شرکت‌ها، کار خود را شروع کردند. این شبه‌کمپین‌ها که مشخص نیست چه کسانی پشت آنها قرار دارند و هدفشان چیست، با سوءاستفاده از احساسات مردم، بخشی دیگر از همین مردم را هدف قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 2
    معنای چپ و راست و رادیکال را هم نمی داند . چپ در همه دنیا به طرفداران کمونیست می گویند
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      2 1
      پس خوبن که
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      10 3
      در ایران به غربگدایان تندرو جناح چپ گفته می شود.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      9 1
      معصومه ابتکار پاسخگو باشد چرا در 8 سال دولت قبل که همسرش بنزین وارد می کرد هوای کلانشهرها به شدت آلوده بود ؟!
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      11 1
      اف بر هاشمی و خاتمی که روحانی را تو پاچه ملت کردند و مملکت را دچار بحران شدید اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کردند.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      12 4
      امریکا و نوچه های داخلیش باید آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را به گور ببرند.
    • ح IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      2 2
      عه؟ اون نمیدونه اون وقت تو میدونی؟بعدشم یه سرچ ساده بکن به جواب میرسی! چپ یعنی طرفداران لیبرالیسم
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 1
      براندازی ممکن ولی مطلوب نیست
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 4
      چپ ، تقسیم ثروت و قدرت ، بیشتر به سمت سوسیالیستی هست با محوریت دموکراسی ( اینش از لیبراله ) . در مقابل سلطنت طلبی . اشتباه شما اینه که مفهوم و تعریف لیبرالیسم رو با مفهوم و تعریف سرمایه داری ، یکی میدونید
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 4
      سوسیال دموکرات
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      حاجی برو از دوباره جمله رو بخون و صحیحش رو بزار
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      دقیقا
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 2
      جوان امروزی که درک نمی شه تو هستی دیگه!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 2
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • محسن IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 6
    به نظر من تمام مشکلات کشور زیر سر اصلاح طلبان است ۳۶ سال ا داره کشور دسن اینها بوده که مسبب تمام ناکامی و بدبختی کشور میباشند وبجای اینکه پاسخگو باشند طلبکار شده اند و در پرونده انها پر از فساد خیانت اشرافی گری خطر اصلاح طلبان از سازمان مجاهدین بدتر است وباید برای همیشه از صحنه سیاسی ایران حذف شوند .
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      3 1
      شومو که تماشگر بودی هم مقصری
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      32 سال
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      1 0
      36سال کم نیست. زمان دولت روحانی که دیگه اوج سیاهی بود. الان امید افزایش یافته
    • DE ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      8 سال رفسنجانی، 8 سال خاتمی و 8 سال روحانی میشه 24. تو 36 سال رو از کجا میاری؟
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 3
    اصلاح طلبان درک می کنند بین مردم تفرقه انداختند و الان کنترل از دست خودشان هم خارج شده و ایران در خطر افتاده
  • علی افصحی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 3
    خاتمی در یک جمله ، یک دروغ گفته و یک حرف راست زده، حرف راستش این است که براندازی ممکن نیست چون هم در فتنه هشتاد و هشت ، نود و هشت و در نهایت در فتنه اخیر سیلی های سنگینی از جانب مردم انقلابی دریافت کرده ، هم خودش و هم جریان «مدفوعش!!» اصلاح طلبی آمریکایی از گوگوش تا سروش! اما حرف دروغش این است که « براندازی مطلوب »نیست. غلط کردی مطلوب اول و آخرت سرنگونی و براندازی است که آن را به گور می بری.
  • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    9 1
    ممد خالی بند: بر ان دازی نه ممکن است نه مطلوب فقط باید استحاله کرد و از دین و تمدن و فرهنگ و علم کاریکاتور ساخت و کل کارها را بدهیم خارجی ها شیتیل و دلالیش را بگیریم والا. ممرضا شاه راس میگفتا حیوووونی .می گفت ما عین آقا نشستیم نفت میفروشیم امریکایی ها برامون کار میکنند شب انده روز میددددو ان تا جنس ما جور باشه وارداتمون عقب نیافته . والا به جان جان کریه کی حال کار داره آبگوشت بزباش و قرمساق سبزی را بچسب.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 1
      ممد خالی بند// انگار اونجایی هنوز ، راسی زمستون سخت اروپا هنوز نیومده ؟
  • امیر IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    4 9
    قطعا عملکرد اصلاح طلب ها از اصولگرا ها بهتر بوده ....‌لطفا بپذیرید .... البته یه نظر اگر برچسب نزنید
    • DE ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      3 0
      خداوکیلی ما اصلا مدیون اصلاحطمعکارهاییم .هرچه لات و چاقوکش اراذل و اوباش دزد و رانتخوار غربگدا و وطنفروش جاسوس بهایی و منافق وسه نیملیتری و اشرافی اااااااسلام امریکایی هست را اصلاحطمعکاران جمع کرده اند زیر یک پرچم وگرنه پخش میشدند داخل احزاب و دستجات همه جا را به اصلاحات میکشیدند.عملکرد اصلاح طمعکاران خوب بوده نظیر استحاله دین و فرهنگ و انقلاب و رعیتِ ارباب امریکا شدن و موجسواری گرا دادن به امریکا برای تحریمهای کمر شکن علیه ملت جمع مال غارت بیت الحال حقوقهای نجومی آقازايده پروری دو تابعیتی سیب و گلابی برجام چای خالی کردن ۱۰۰ میلیارد دلار صندوق بیت الحال هپل هپوی ۶۵ تن طلا و صدها خرابکاری دیگرکه اصولگراها عرضه نداشتند یه رفیق خودشن را بگذارن حتی سرکاری سرکار. والا
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    خب ، اگر خدا بخواد سو تفاهمها برطرف شد
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 4
    دشمنان داخلی وخارجی فکرمیکنند حکومت ترسیده ووامانده شده(ومیدان را خالی میبینندوبیشترین تکاپو،کارهای مجازی ورسانه ای میکنند)ولی نمیدونند(نظام بعدازدوماه صبوری عنقریب چنان سیلی به گوششون خواهدزد که نفهمند ازکجا خوردنند)
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      4 8
      شده مثل جنگ اوکراین ، روسیه هی عقب مینشست ، لاوروف میگفت جنگ طبق برنامه پیش میرود .
    • امیر IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      سلام.چگونه سیلی و واکنشی در پی خواهد بود؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 3
    دشمنان داخلی وخارجی فکرمیکنند حکومت ترسیده ووامانده شده(ومیدان را خالی میبینندوبیشترین تکاپو،کارهای مجازی ورسانه ای میکنند)ولی نمیدونند(نظام بعدازدوماه صبوری عنقریب چنان سیلی به گوششون خواهدزد که نفهمند ازکجا خوردنند)
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 4
      وامونده
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 1
    دشمنان داخلی وخارجی فکرمیکنند حکومت ترسیده ووامانده شده(ومیدان را خالی میبینندوبیشترین تکاپو،کارهای مجازی ورسانه ای میکنند)ولی نمیدونند(نظام بعدازدوماه صبوری عنقریب چنان سیلی به گوششون خواهدزد که نفهمند ازکجا خوردنند)
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 1
    در دورت شبخ اصلاحات جرج بوش ایران را محور شیطان خواند با اجماع بدون حتی رای منفی چین وروسیه وهند قطعنامه علیه ایران در اژانس تصویب شد هستت اغتشاشات داخلی از سال ۷۸ اغاز شد اگر هم نفت تحریم نشد به دلیل وابستگی امریکا به نفت در ان دوره بود که با تولید نفت شیل امریکا توان تحریم یافت وگرنه ایشان بجز تغییر نام دریای کاسپین به خزر برای رضایت علی اف چه کاری کرده است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 0
    خاتمی و اصلاحطلبان نقاب براندازی را کنار بگذارند
    • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      چه فرقی میکنه؟
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      خب نقاب براندازی رو کنار انداختن دیگه ، گفتن برانداز نیستیم . کجایی ؟
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      فتنه گری که عکس ۱۷سال پیشش روی صحفه اول روزنامه هاست وزارت ارشاد سکوت تا کی؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    غربی ها باتمام توان بعد از به نتیجه نرسیدن برجام یعنی تسلیم ایران در مذاکرات به دلیل عدم ناتوانی در حمله نظامی با ایجاد اغتشاش حمله را تمام عیار از داخل ایران جهت سوریه سازی آغاز کرده اند..
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    خوب گیر هم شدید
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    چون میدونه نمیشه
  • مصطفی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    کسی که از قطار انقلاب جامی مونه و تو سختی ها خودش رو کنار می کشه سخت بتون اون جایگاه قبلی رو بدست بیاره. حکایت این روز های خیلی هاس./ منفعت طلبی و بی تدبیری هم حدی داره کم کم حقایق روشن میشه و اون کسانی که نیت شون از اول درست نبوده رسوا می شن. خدا آدم رو حفظ کنه
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 8
    شاید دوست دااشته باشید رویا بافی کنید اما اقتصاد نه با رویا پردازی حرکت میکند نه با خیالبافی تمام پارامترهای اقتصادی برای شما رو به نابودی است
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      4 0
      لیبرالیسم یعنی آزادی مبتنی بر فرد گرایی وکاپیتالیسم چنگ اوردن سرمایه درمحیط های بدون مرزاخلاقی است سوسیالیسم وکمونیست تقسیم ناعادلانه قدرت ونوعی سدسازی برابرقئودال وسرمایه داری لیبرالیسم بود که نوعی سرکوب استعدادونظامی کردن استعداددرجهات دیکتاتوری برای به طرف لیبرالیسم نرفتن بود همه شان هم فسادوعوارضش راتحمل شدند فقط اسلام است که باانرژی گیری ازوجودهستی سازخداوسبک زیست سالم جریان سازاست بحث اقتصادهم باشفافیت وپایین اوردن وبه شغل انداختن مالی موثرحل میشوداین مشکلات درنظام اسلامی جرم است
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      شما ها که خدای خیالبافی هستید. در مورد فردای براندازیتون خیلی خیالبافی می کنید که همه پولدار می شوند، همه کاخ نشین می شوند و ... ولی لیبی و اوکراین و سوریه و ... نشون داد دچار توهمید..
  • رستم سورن سوئد IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    2 0
    دیگه معلوم شده اصلاح طلبان تبدیل به میکروفون اجنبی شده اند. در حقیقت یکی از طرفهای تحریک کننده این آشوبها همینها هستند. اینها منتظرن تا جمهوری اسلامی دچار مشکل بشه تا شاید اینها با کمک غرب و شعبان بی مغ ها و پری بلنده های جدید به قدرت برسن. یادمان نرود که اصغر رمصانپور مدیر سعودی اینترناشنال و حمید اوحدی نفر دوم بی بی سی فارسی هم اصلاح طلب و متحد محمد خاتمی بودند.
  • ساس IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    راه اندازی و سرپانگه داشتن یک استارتاپ کار مشکلی نیست. یارانه و بنزین را درون کارتها را ماه بماه باورود کد جدید از طرف کاربر و خوانده شده از گوشی همراه شخص پیوند بزنید. سپس چند تب هم برای دسترسی به استارتاپ های هماهنگ با سیاست کشور طراحی کنید. از چین کمک دیتاسنتری بگیرید.یک مکان هم برای ارزیابی زیرنویس ها کامنت های استارتاپی بسازید. از بزرگ شدن فروشگاههای چند منظوره و انهدام مشاغل کوچک هم جلوگیری کنید
  • رضا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 0
    احسنت به مشرق
  • ماریا IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    به جای این حرفا یه فکری برای کنترل احساسات جوونهای کف خیابون کنید که هم خودشونو هم بقیه رو دارن میفرستن قاطی باقالی ها. مشکلات اجتماعی روهم انباشته میشه و خارج نشین براش نسخه میپیچه و با هر اتفاق داخلی تلخ، تودلش قند اب میشه ... باعث تاسفه.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مشرق بدبختی به خدا، همیشه بدبخت بودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس