کد خبر 1435681
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
محمدکاظم انبارلویی نمایه

وقایع ۵۰ روز اخیر و ظهور جنگ ترکیبی از سوی دشمنان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی، با فتنه‌های گذشته بسیار متفاوت است، زیرا دشمن در این آشوب با تمام قوا به میدان آمده بود و از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:

 وقایع ۵۰ روز اخیر و ظهور جنگ ترکیبی از سوی دشمنان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی، با فتنه‌های گذشته بسیار متفاوت است، زیرا دشمن در این آشوب با تمام قوا به میدان آمده بود و از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

۱- از مهم‌ترین تفاوت‌های آشوب‌های امسال با فتنه‌های گذشته را می‌توان خشونت بی‌حد و حصر آشوبگران به دلیل پمپاژ خشم، کینه و نفرت در میان مردم بویژه جوانان از سوی رسانه‌های دشمن دانست.

پمپاژ این خشم و کینه نشان می‌دهد جریانی در دنیا از ایران بسیار عصبانی است اما اگر بخواهیم این جریان را در منافقین، داعش یا گروه‌های سلطنت‌طلب و تجزیه‌طلب جست‌وجو کنیم، به بیراهه رفته‌ایم و باید آن را در سطح بالاتر دید؛ این خشم تنها از اتاق فکر جنگ نرم آمریکا، انگلیس و رژیم تروریست صهیونیستی بیرون آمده است.

این دولت‌ها از پیشرفت‌های ایران و تهدیداتی که در زمین، هوا و دریا در منطقه غرب آسیا از سوی انقلاب اسلامی و مردم ایران احساس می‌کنند بسیار عصبانی هستند، بنابراین تمام استعداد رزمی و بزمی خود را به میدان آوردند که در نتیجه، خشونت‌های بسیار عجیبی در کف خیابان و برخی از استان‌هایی که گروهک‌های تجزیه‌طلب فعال بوده و پرچم تجزیه‌طلبی را بالا گرفتند، شاهد بودیم.

همین عصبانیت باعث شد آمریکایی‌ها و کشورهای مستکبر به عنوان اتاق فکر عملیات علیه کشور، برای اجرایی و عملیاتی کردن نقشه‌های خود و به راه انداختن آشوب و جنگ سراغ گروه‌های ضدانقلاب و در رأس آنها گروهک تروریست نفاق بروند.

۲- آشوب‌ها و خشونت‌هایی از سوی گروهک تروریست منافقین و همچنین گروهک‌های تجزیه‌طلب مانند حزب کومله و دموکرات رخ داد که سال ۶۰ نیز شاهد آن بودیم و آمریکایی‌ها در اغتشاشات اخیر برای عملیاتی کردن نقشه‌های‌شان سراغ عمله‌های خود مانند این گروه‌ها که سابقه چنین خشونت‌هایی در کشور را دارند، رفتند.

منافقین نیز که در خدمت سرویس‌های امنیتی دشمنان ایران هستند و برای اجرایی کردن خواسته‌های اربابان خود یعنی آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیست از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد، در اعمال این خشونت‌ها در کشور و کف خیابان تمام توان خود را به کار گرفتند و در کنار آن، «پیرمنافقان» از آلبانی به دروغ‌پراکنی‌ و جعل اخبار پرداختند.

هر چند دشمنی این گروهک با مردم ایران بر کسی پوشیده نیست اما چگونه این گروهک تروریست در سال‌های اخیر دست به شبکه‌سازی در کشور ‌زده است؟ گروهک نفاق که همواره به دنبال شبکه‌سازی در داخل کشور بویژه از میان جوانان بوده است در ۳ سال اخیر که به واسطه کرونا تمام فعالیت مردم بویژه جوانان مجازی شد، عرصه را فراهم دید و با بهره‌گیری از پیشرفت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اقدام به شبکه‌سازی در داخل کشور کرد.

از طرف دیگر به واسطه گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی دیگر نیازی به ارتباطات فردی و مستقیم نیست و تمام ارتباطات از طریق فضای مجازی صورت گرفت و بسیاری از اطلاعات مربوط به اغتشاش، آموزش خرابکاری و شرارت در این فضا رد و بدل شد که همین امر کنترل امنیتی فضا را دشوار کرده است.

همچنین منافقین علاوه بر اینکه در ۳ سال گذشته برای سنین دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و محتوای بسیار زیادی تولید کردند، روی اشرار و اوباش نیز سرمایه‌گذاری جدی انجام داده و برای برخی از آنها از جمله کادر اصلی و لیدرهای اغتشاشات آموزش‌های خارج از کشور در برخی کشورهای آفریقایی و ترکیه فراهم و در آشوب‌های اخیر نیز از آنها بهره‌برداری کردند.

۳- یکی دیگر از گروه‌های فعال در آشوب‌های اخیر در کنار منافقین، گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد در کشور بودند. در سال‌های اخیر گزارش‌های متفاوتی از حضور گروهک‌های تروریست تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق وجود داشت که نشان می‌داد این گروهک‌ها در اقلیم پادگان و مقر تشکیل داده‌اند. در گذشته با مقامات اقلیم صحبت کرده و مسؤولان این منطقه اقدام به خلع سلاح گروهک‌های تجزیه‌طلب کرده بودند اما در دوران حکومت داعش در سوریه و عراق، مجددا مسلح شدند و بعد از سقوط داعش هم به همان صورت باقی مانده و خلع سلاح نشدند.

در همان روزهای ابتدایی ماه مهر، سپاه با موشک‌های نقطه‌زن تمام این مقرها را در هم کوبید به طوری که اقلیم به ایران پیام فرستاده و به التماس کردن افتاده بود.

این گروهک‌ها در استعداد یک لشکر، آماده حمله به استان کردستان و جدا کردن یا به خیال خام خودشان آزاد کردن(!) این استان از خاک ایران و سپس حمله به دیگر شهرهای کشور بودند که سپاه با هوشیاری در همان روزهای ابتدایی آشوب تمام مقرهای این گروهک‌ها را درهم کوبید.

تمام این رفتارها کف خیابان در کنار ورود داعش و عملیات تروریستی‌ای که در شیراز و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه‌السلام به وقوع پیوست، نمونه‌ای از خشونتی است که در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، دی ۹۶ و آبان ۹۸ ندیده بودیم و در نهایت با هوشیاری و بصیرت مردم و مهارت نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی تقریبا تمام شده است اما گاهی ظهور و بروز دوباره پیدا می‌کند.

آنچه این توطئه‌ها را خنثی کرد و غبار فتنه را فرو نشاند، حضور وسیع و گسترده مردم در چند گردهمایی سراسری بویژه یوم‌الله ۱۳ آبان بود. در این روز به همان میزان که آمریکایی‌ها از ما خشم و نفرت دارند، ملت ایران خشم و نفرت خود را از جنایات ایالات‌متحده اعلام کرد.

تمام این عوامل دست به دست هم داد تا ۱۳آبان امسال یک راهپیمایی عظیم و خالص ضدآمریکایی، ضداسرائیلی و ضدانگلیسی شود و مردم خشم خود را نسبت به کشورهای مستکبر نشان دادند.

۴- هم‌اکنون سپاه با رونمایی از موشک رادارگریز فوق‌پیشرفته هایپرسونیک قائم ۱۰۰، نشان داد که ایران حتی می‌تواند اهدافی در اروپا و مقر منافقین در آلبانی را هدف قرار دهد و این امر بستگی به تصمیم نیروهای مسلح دارد که آیا دست به تنبیه دشمن خواهد زد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    10 12
    مطلب جالبی بود
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      5 11
      قوه قضائیه ما با ترس و لرز جواب اغتشاشگران را داد اینهمه افراد نیروی انتظامی و بسیج شهید و مجروح شدند بعد قضائیه در جواب فقط یک اعدام صادر کرد !!!!!!!! آقایان قوه قضائیه بجای ترس از خارجی ها و دشمنان ، از خدا بترسید .
    • مردم IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      14 7
      ایران در سیاستهای خارجی هر چقدر که موفق بوده است به همان اندازه در سیاستهای داخلی و جلب رضایت مردم خودش عقب مانده بوده است و داد مردم را در آورده است.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 9
      ارتش جمهوری اسلامی ایران باید مقر منافقین در آلبانی را با خاک یکسان کند
  • ساس IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 5
    چقدر در رسانه های کشور میگفتید پیر و پاتال های آلبانی نشین و فرانسه-کولی و سوئد ندیده ی از کار افتاده. ضربه افعی مرده را باهم مشاهده کردیم
    • SE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      4 7
      لحظه ش برسه و ضرورت پیدا کنه پاتالهای آلبانی با حامیانشون رو در محل خوابشون غافلگیر میکنیم
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      5 0
      در این لحظه کفگیر خورده به ته دیگ .
  • ناشناس IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    19 18
    اولن:فتنه شمایید.ثانین کارتان به طور قطعی تمام است.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      9 10
      کجایی تو گونی یا آلبانی؟!بیدار شو
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      10 10
      آقا یا خانم وطن فروش و تجزیه طلب و ضد دین و بی غیرت ، به کوری چشم تو و امثال تو دین و نظام دینی باقی خواهد ماند . البته باید انقلابی در عرصه مدیریت و فرهنگ و اقتصاد کشور اتفاق بیفتد . همچنانکه در قوه قضائیه هم باید تحول رخ دهد .
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 3
      برو علفتو بخور
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      3 7
      برو گم شو گوساله اگه مردی از آن سوراخ موش بیا بیرون
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    11 14
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      19 7
      چرت پرت ننویس اسب تروی!!! اوناهم مثل تو توهم داشتن
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 1
      اینترنت جهانی اسب تروایی است که جهانیان بخوبی و توانمندی تمام از آن استفاده میکنند و سواری میگیرند بجز گوگلبانهایی که با الاغ جهالتشان همچنان در حال جفتک پرانی اند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    18 3
    یعنی وضعیت معیشت مردم را نمی بینید ،من ایرانی به تنگ آمده ام بفهمید بشنوید ،دشمن یعنی چه ،مسئولینی که نمی توانند مسایل کشور را حل کنند باید بروند حالا هر مقامی که باشد ما خواهان حل مسایل معیشتی هستیم ،ما مقام مقدس نمی‌خواهیم ما مقام توانمند در حل مسایل کشور میخواهیم ولاغیر
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 3
      متوجه نیستی بزودی از کشور مقداری کویر لوت برات میگذارند تا اونوقت افسوس مقدس را بخوری خیلی زور بزنید مصدقی بتوانید سرکار بیاورید که چشم به هم زدنی کله پا خواهد شد ادم کوته بین ترکیه و تورم 100 درصدی ان را میبیند با ان همه سواری به ارباب حاضر نیست پای دین خدا بایستد باش تا صبح دولتت بدمد و با برجام که قبلا رقصیدی و نتیجه ان را دیدی دوباره برقصی
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 3
    جالب اینجاست که در مقام حرف همه حرف میزنند و تز ارائه میکنند ولی کسانی که میتونن کاری بکنن هیچ کاری نمیکنن و لو به اندازه گذاشتن کامنت برای مطالب و صفحات وطن فروشان.
  • نادر IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    همیشه فردای روز آرزویتان یا همان روزبعد از واقعه ای ک رقم میزنید را با بد بینی یا احتمال خوشبینی بیجارا تصور کنید تصورکنید دوستان اطرافتان یا دشمننان شما شده اند ویا شمارا رها کرده اند..سپس آنچه خواهی کن.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    آقای انبارلویی شما بعنوان یک تحلیلگر همه مطالب بالا صحیح خوب بود یک اشاره ای هم به بی تدبیری مسئولان تصمیم گیر در داخل کشور هم می کردید این وضع اقتصادی است که برای مردم درست کرده اند در خوب بود اشاره ای هم به بیکاری خیل فارغ التحصیلان می کردید خوب بود به وضع سرمایه گذاری در کشور که به صفر درصد است گریزی مزدی اگر به اوضاع نابسامانی ازدواج و طلاق در کشور می کردی شما خودتان قاضی این تورمی که در کشور وجود دارد در هر خانواده ای چند نفر بیکار و نان خور پدر بازنشسته و کارگر و کارمند با این حقوق کم می انداختی نیم نگاهی هم به بی ارزشی پول در کشور که ناشی از سیاستهای غلط هست می گفتی
  • داریوش IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 6
    ارزش پول ایران ایران در منطقه پایین ترین در جهان بعد از ونزوئلا دومین پول بی ارزش جهان هستش
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    7 4
    حرف مفت تحویل مردم نده مردم خودشن شعور دارند و برای چی اعتراض کردند
    • ترابیان IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      5 0
      چند ساله مردم از سیستم فاسد بانکی که اختلاسهای کلان در آن اتفاق می افتد و ابر بدهکاران بانکی مولد این دستگاه فاسد و ربا خور هستند ناراضی هستند ریشه اعتقادات مردم را بانکهای فاسد جمهوری اسلامی با اختلاسهای کلان زده اند
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 2
    آقا این حرفها را تمام کنید گور پدر هر چی منافقه، وضعیت مردم و کشور خرابه،خرابه،خرابه، اما شما فقط هدفتان اینه که بگید نه مردم معترض اند نه شرایط بده،خودمون رو گول نزنیم.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 1
    آقای انبار لویی چرا همه چیز را به آمریکا و صهیونیزم ارتباط میدید ؟
  • نیما IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 0
    فتنه
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 0
    شاید بیشتر مردمی که در ۱۳ آبان به خیابان اومدند از معترضین بودند. من خودم رو میگم. در طول انقلاب از اول تا حالا تنها در یک راهپیمایی شرکت کرده بودم اون هم سال ۱۳۵۸ بود. دیگه در هیچ راهپیمایی حضور نداشتم.الا ۱۳ آبان امسال.چون خطر رو با همه وجودم حس کردم.همه توضیحات لازم رو داده اند دلسوزان نیازی به تکرار نیست. اما من معترض وضعیت اقتصادی بوده و هستم. نظام خوب عمل نکرده. تعهد خوبه ولی تخصص اولویت داره. در گزینش ها تعهد رو بر تخصص ارجح دونستند نتیجه میشه این
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 0
    قائم 100 ماهواره بر بود نه موشک هایپرسونیک رادارگریز
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    4 2
    یعنی هیات ایران هیچگونه گناهی ندارد
  • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 0
    شما نشستید و مشغول هستید ولی کشور ملت نابود شدن بد میآید فلسفه بافی میکنید هر ایرانیحق داره این شما هستید که پاسخگو نیستید اسم اسلام رهبر امام خراب کردید
  • علی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 1
    وقتی مسئولانی مثل شیخ حسن که لعنت خدا برش باد فقط فکر ریاست و خیانت کردن هستند باید هم از دشمنان غافل شوند که این همه خسارت به جان و مال افراد و مملکت زنند
  • من IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    اقای انبارلویی،حرف تازه ای نگفتی
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      بهتره
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    توهم خالص
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    عجله نکن
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد....
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    خدا لعنتشون کنه
  • علی افصحی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    تنبیه دشمنان اصل اساسی سیاست بین الملل فقه شیعه است.
  • بهرامی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    متاسفانه دولت هم آب در آسیاب منافقین با این گرونی و تورم می ریزه حق مردم را از موسسات نگرفت
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    انشاالله بزودی مقر تروریست ها ی منافق در آلبانی باموشک های نقطه زن مورد هدف قرار داده میشود تا دفعه دیگر جر آن چیز خوردن نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس