سردار پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه جزئیات جدید از عملیات امروز این نیرو سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق را بیان کرد.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، درباره دومین عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق گفت: قبل از عملیات ربیع که در ۶ مهرماه امسال انجام شد ما به طور مرتب به اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داده بودیم که گروهک‌های تجزیه طلبی که در شمال اقلیم عراق هستند و مقرهای مختلفی در منطقه شمال عراق دارند را یا اخراج و خلع سلاح و یا اردوگاه‌نشین کنند. اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: گروهک‌های تجزیه طلب هم اقدامات تروریستی خود را هم در داخل ایران از مبدا عراق انجام دادند و هم در برخی از اغتشاشاتی که در منطقه شمالغرب کشور به وقوع می‌پیوست ما همیشه جا پای عناصر ضد انقلاب و تجزیه‌طلبی که در شمال عراق مقرهای مختلفی داشتند را مشاهده می کردیم.

سردار پاکپور با اشاره به عملیات ربیع نیروی زمینی سپاه که ۶ مهرماه سال جاری علیه تروریست‌های اقلیم شمال عراق انجام شد، تاکید کرد:  عملیات ربیع را در یک حجم گسترده انجام دادیم که مقرهای آن‌ها به طور کامل آسیب دید و تعدادی هم به هلاکت رسیدند. پس از عملیات ربیع هم به طور مرتب با دولت مرکزی عراق و مسئولان اقلیم شمال عراق ارتباط داشتیم. مسئولان وزارت امور خارجه ما و عناصری که قرار بود با این افراد مذاکره کنند با برگزاری جلساتی در جهت خلع سلاح و اخراج گروه‌های تروریست از شمال عراق ارتباطمان برقرار بود و جلسات مختلفی هم وجود داشت.

وی ادامه داد: آن‌ها هم قول دادند و در این جهت گام های اساسی را برداشته و اقدامات عملی را در محل استقرار تروریست‌ها شاهد باشیم. هم مقرهای تروریست‌ها در حاشیه مرزهای ما و هم مقرهای عمقی آن‌ها که تا ۱۲۰ کیلومتری عمر شمال عراق مستقر هستند، قرار بود اتفاقاتی رخ بدهد و آن‌ها را جمع کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکتیک تروریست‌ها برای مستقرشدن در میان مردم عادی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۰ روز از آن موضوع گذشته و متاسفانه هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته و همچنان مقرهایی که در آن عملیات آسیب دیدند و منهدم شدند را تخلیه کردند و با رفتن به میان جمعیت در میان آن‌ها مستقر شدند. این موضوعی است که برای امنیت مردم شمال عراق بسیار مهم است.

وی افزود: تروریست‌ها در میان جمعیت مستقر شدند و ما برخی از مقرهای آن‌ها که تراکم جمعیتی در اطراف آن‌ها وجود نداشت را امروز طی یک برنامه‌ریزی دقیق علیه برخی از این مقرها عملیات انجام دادیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه هم دولت مرکزی عراق و هم اقلیم شمال عراق مسئول امنیت مردم خودشان هستند، بیان کرد: از طرفی هم ما مسئول امنیت مردم خودمان هستیم و اگر عناصر تجزیه طلب و تروریست بخواهند با فرصت در محلی تجهیز شده، تمرین و طرح ریزی کنند و از طرف آمریکایی‌ها پشتیبانی شوند و برای اقدامات ضد امنیتی در داخل و اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی کنند. همان طور که در سنوات قبل هم مطرح کردیم این را برنمی‌تابیم و این مقرها را در هر نقطه‌ای که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: پس از عملیات ربیع شاهد بودیم در بسیاری از اتفاقاتی که در شمال غربی کشورمان رخ می‌دهد، این‌ها یا با هدایت و یا اعزام تیم‌هایی که برای هدایت اغتشاشگران جهت تخریب اموال عمومی می‌فرستند یا برخی اقدامات تروریستی که منجر شده به برخی ترورهایی که در داخل استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه رخ داده عمدتاً دستگیری‌هایی که داشتیم اکثریت آن‌ها از گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه طلبی هستند که در اقلیم شمال عراق هستند.

سردار پاکپور با بیان اینکه ما درباره امنیت خودمان با هیچ‌کس تعارف نداریم، تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کنم ما در رابطه با امنیت خودمان با هیچکس تعارف نداریم و چندین بار هم این نکته را اعلام کرده ایم. چندین مکان است که من از آن‌ها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آن‌ها اشراف داریم و قبلاً هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آن‌ها را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: منطقه‌ای به نام بکر جو در منطقه سلیمانیه یکی از مناطقی است که پس از اینکه ما مقررهای آن‌ها را منهدم کردیم در این منطقه مستقر شدند. اینجا منطقه ای است که جمعیت عادی هم در آن حضور دارند. مردم بکر جو باید این تروریست‌ها را طرد کنند تا امنیتشان برقرار شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به سایر مناطقی که تروریست‌ها در آنجا مستقر هستند، بیان کرد: توپوزآباد دیگر منطقه‌ای است که یک روستا است که در کنار این روستا آمده‌اند یک اردوگاه ای ایجاد کردند و در آنجا مستقر هستند که حتماً این‌ها را در عملیات های بعدی مورد هدف قرار خواهیم داد. خود کوی سنجق هم شهر کوی‌ سنجق و هم روستاهای اطراف آن و قلعه ای که تروریست‌ها دارند؛ برخی نقاط مانند آزادی و امیریه هستند که در آن‌جا مستقر شدند که مراکز جمعیتی هستند.

وی با بیان اینکه هدف از حضور تروریست‌ها در میان جمعیت استفاده از مردم عادی به عنوان سپر دفاعی برای خودشان است، تصریح کرد:  ما قطعاً ملاحظاتی داریم تا مردم بی‌گناه و خانواده‌ها مورد اصابت قرار نگیرند. هم اکنون نیز به همه این عزیزان اعلام می‌کنیم که ما نمی‌دانیم مناطقی که این افراد حضور دارند خانواده‌ای مستقر هست یا خیر؟. ما بالاخره برای امنیت خودمان این‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

سردار پاکپور ضمن برشماری سایر نقاط استقرار تروریست‌ها گفت: زرگوییز، گرد چال، جژنه‌کال و پاکشهر جزو مناطقی است که هم روستا هستند و هم جزو مناطق شهری و شهرکی. تروریست‌ها در کنار این روستاها و شهرک‌ها مستقر هستند و ما حتماً در عملیات های بعدی آن ها را مورد هدف قرار می دهیم. ما از مردم این روستاها و شهرها می خواهیم و تقاضا داریم که یا تروریست‌ها را طرد کنند و یا اطراف مقرهای آن‌ها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند. این نکته ای است که هم بایستی مردم منطقه هم دولت اقلیم شمال عراق و هم دولت مرکزی عراق به آن توجه جدی داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب نشوند، تاکید کرد: همین ها هم باید به شکلی باشد که مقرهای آن‌ها در خانه‌های سازمانی آن‌ها نباشد. اکنون در برخی مناطق شاهد هستیم که تیم‌های ترور این گروهک‌ها در خانه‌های سازمانی مستقر هستند  و ما به طور دقیق از جزئیات آن‌ها مطلع هستیم و اینکه در چه منطقه‌ای قرار دارند.

وی افزود: اما، به لحاظ ملاحظه ای که درباره افراد بی‌گناه و خانواده ها داریم از منهدم کردن آن‌ها پرهیز داریم. اما بعداً نمی دانیم که این‌ها اطرافشان خانواده هست یا نیست و حتماً مورد هدف قرار خواهیم داد. ان‌شاءالله هم مردم منطقه، هم دولت مرکزی عراق و هم دولت اقلیم شمال عراق نسبت به این موضوعات حساسیت نشان بدهند و اقداماتی که در جهت امنیت مردم خودشان است را انجام بدهند که اخراج و خلع سلاح این گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی از اقلیم شمال عراق است.

سردار پاکپور با اشاره به جزئیات عملیات امروز نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق بیان کرد: ما در این عملیات مقرهایی را هدف قرار دادیم که در جوار جمعیت نبود و مقرهایی بود که در عملیات ربیع برخی جاها مورد اصابت قرار گرفته بود، تروریست‌ها مجدداً در آن‌ها مستقر شده بودند را با موشک و پهپادهای انتحاری و رزمی هدف قرار دادیم. همچنین، مقرهای حاشیه مرز را هم با توپخانه هدف قرار دادیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 19
    چه جوری میزنند اونجاسرام وپاتریوت سنتکام هست
    • شاکی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      13 0
      بی وطن خائن . خودمون ساختیم . مطمئن باش هر روز بهتر از دیروزش میسازیم . تا امثال شما خائنین رو روانه گور های بی نام و نشان بکنه
    • ح IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 1
      این اسکول که دوباره اومد آخه گ تورو چه به این حرفا؟ هنوز تو زمان شاه موندی؟ که سیم خاردار هم نمیتونست بسازه؟ خب عزیزم 44 سال گذشت و شاه ملعون رفت و انقلابی ها پیشرفت کردن! بعدشم اینا کومله رو زدن چرا صدای شما دراومد رو نمی‌فهمم؟ نکنه اونجا بودی؟ #بی ناموس
  • هوشنگ IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    2 54
    خخخخخخ شک نکنین موشک پهپاد بمب توپخانه شما مال آمریکا روسیه اروپا است شما هرگز توان ساخت فشنگ هم ندارید مگر با همکاری روسیه و کشورهای دوست
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      19 0
      هوشنگ روزی رو میبینم که داری ضجه میزنی از جونت بگذرن و از خیانتت بگذرن اما سزای خائن به وطن فقط مرگ هست
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      11 0
      پوشنگ حالا چرا خودتو عصبی میکنی؟!
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 0
      من شک تو برطرف کنم اجنبی وطن فروش.خاموش ابلح خودفروش.الان هوش از سرت پرید هوشی
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      1 0
      باشه
    • سامو IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 0
      خود تحقیری و حقارت، بد دردی است.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      9 0
      تو آلبانی تظاهرات ضد دولتی برقراره نظری راجب این نداری منافق؟ یا تو کمپتون تلوزیون ندارید؟
    • امیر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      10 0
      تو هوشنگ نیستی مشنگی!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      5 0
      ههههههههه ، لوس بی مزه !!!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 0
      هوش ت ننگ باد
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 0
      شما اینجوری فکر کن. داداش. حرفای اربابات را تکرار کن
    • محمد IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 0
      بدبخت خود تحقیر
    • کایان IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      4 0
      خدایا شفاش نده همینجوری نگهش دار تا چهارپای سخنگو بمونه تو این اوضاع باعث خنده و تفریحمون شه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 0
      پماد بمال تا وراجی نکنی
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      7 0
      وقتی یکی از اون پهپادا رفت تو نشیمنگاهت میفهمی کی ساخته. هوشی جون
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 0
      هوشنگ تو دیگه چقد اسکلی؟! خود اروپا و آمریکا داره میگه ایران به روسیه پهپاد انتحاری داده! چیزی به اسم مغز داری واقعا؟!
    • مسافر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      6 0
      هرچی هست که داریم کومله و تروریست ها و صهیونیست ها و آمریکایی ها رو به دنیای دیگه منتقل میکنیم.کاش تو هم بینشون باشی.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      5 0
      هر چی تو بگی فقط نسوز
    • ایرانی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 0
      اولا که دست گل سپاه قهرمان و سایر مدافعین قهرمان امنیت و اقتدار کشور عزیزمون درد نکنه! ثانیا هوشنگ مشنگ جون چندبار بهت توصیه کردم از پماد سوختگی استفاده کنی عزیزم:-))) آخه چرا حرف گوش نمیکنی و میای زیر خبرای خوب برای مردم اما سوزاننده برای اربابات و مزدوران جیره خوری مثل خودت جوک میگی؟!! علاوه بر میزان سوختگی، سطح سواد و فهم و درک و تحلیلت رو مدتهاست ثابت کردی!
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 0
      احمق جان ! اون اربابای غربی تو ؛ که از قدرت ویرانگری موشکها و پهپادهای ما ، بخوبی خبردارن ، جرعت هیچ غلطی رو ندارن ، توی ... ! چه بع بعی میکنی ؟؟!!
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 0
      هوشنگ از آلبانی هستی ؟
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      وقتی موشک هایپر سونیک رفت تا اعماق وجودت و آرم و نشان سازندش از حلقت زد بیرون با چشای کورت میفهمی ساخت ایرانه هوشی موشی
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    17 0
    دمتون گرم، امونوشون ندید
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 7
    یک فیلمی جنگی ایرانی بود به نام سیمرغ با تیربار تانک با طرف هلیکوپترهای ساخت آمریکا که به ایران تحویل دادن خلبانش ایرانی زود شلیک می کردند دریغ از سقوط هلیکوپتر اما خلبانه با شلیک اولین موشک دو تانک منهدم می شدن از نزدیک شلیک می کردن بیا یک مسلسل به من بده یک هلیکوپتر هم به جنگ من بفرست ببینم حقیقت داره یا نه ؟
    • ایرانی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      هوشنگ مشنگ جون چندبار بهت توصیه کردم از پماد سوختگی استفاده کنی عزیزم:-))) آخه چرا حرف گوش نمیکنی و میای زیر خبرای خوب برای مردم اما سوزاننده برای اربابات و مزدوران جیره خوری مثل خودت جوک میگی؟!! علاوه بر میزان سوختگی، سطح سواد و فهم و درک و تحلیلت رو مدتهاست ثابت کردی!
  • هوشنگ IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 9
    با کدوم سلاح خودتون ؟ همه آن سلاح ها دست شما غنیمت جنگه ساخت آنریکا روسیه است هیچکدوم مال شما نیست
    • ایرانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      هوشنگ مشنگ جون چندبار بهت توصیه کردم از پماد سوختگی استفاده کنی عزیزم:-))) آخه چرا حرف گوش نمیکنی و میای زیر خبرای خوب برای مردم اما سوزاننده برای اربابات و مزدوران جیره خوری مثل خودت جوک میگی؟!! علاوه بر میزان سوختگی، سطح سواد و فهم و درک و تحلیلت رو مدتهاست ثابت کردی!
  • مسعود دیپلمات IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    14 0
    ضرب المثلی هست که می گوید چاقو دسته اش را نمی برد، لذا وقتی خود دولت اقلیم کرد ذاتا" تجزیه طلب است، انتظار مبارزه آنها با تجزیه طلبان بی فایده است. رطب خورده کی کند منع رطب! مضافا" اگر آنها ضد انقلاب باشند، حمایت دولت اقلیم از آنها و پناه دادن به ایشان به معنی اعلام جنگ با ایران است. بنابراین یا باید آنها را دستگیر کند و تحویل دهد و یا از اقلیم خود اخراج کند. در هر حال شما مجاز هستید و حق دارید که همه مقر های گروهک ها در اقلیم کرد و همچنین در کشور آلبانی و دولتهای حامی آنها را موشک باران کنید.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 0
    دست و بازوی سپاهیان غیور و عزیز را میبوسم بزنید پدرشونو دربیارید اینا زنهاشون از خودشون بدتر و وحشیترن خانواده چیه؟!! به صغیر و کبیرشون رحم نکنید بچه افعی هم وقتی از تخم درمیاد سمی هست و نیش میزنه، البته ما قصاص قبل از جنایت نمیکنیم ولی اگرم این وسط زن و بچه‌ای تلف شد تقصیر خودشونه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 0
    گوشمالی واجب هست درود بر سردار پاکپور
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 0
    مردانگی کردی سردار - نقاط بعدی را هم رسمی و علنی اعلام میکنه
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 0
    خطاب به 13:15 پوشک بزرگسالان الان چند شده
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    7 1
    دهتا موشکو پهباد خرج کشتن یه نفر تروریست هیچ فاید ای نخاهد داشت. اولا اگه ازمحل تجمع انها خبردارید قبل ازکوبیدن انجا اعلام نکنید. ثانیا مهم اطلاعات شما ازجزئیات محل اموزشو استراحتو اطاق فکر انهاس. که وقتی خرجی بگردن بیت المال میزارید وزحمت میکشید بزدنش بیارزه. والا بااین روند نتیجه مطلوب بدست نمیاد .مهم اطلاعات دقیق واقدام بموقع است .یقین بدانید که رئسای اقلیم هیچ اقدام عملی برای جمع کردن ویا خلع سلاح انها انجام نخاهن داد وبازم تابتونن انهارو مجهز خاهن کرد.چون گاو شبرده امریکا واسرائیلند
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      2 5
      جنابعالی یا افغانی هستی و یا بی سوادی! بهتر است قدری هم املائ فارسی یاد بگیری، در آینده شاید بدردت بخورد.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    7 0
    امنیت ما مهمتر از امنیت کردهای تجزیه طلب هست همه شون رو بزنید پدرشون رو در بیارید
  • DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 0
    دستتون درد نکنه . شهرهای غربی ایران رو این گروهک های تروریستی شلوغ میکنند .
  • علی افصحی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 0
    اقلیم کردستان عراق پایگاه انواع دشمنان ایران اسلامی بوده و اصلا خاندان بارزانی ها کوچه باز کن آمریکا و اذنابش به ویژه رژیم صهیونیستی بوده و از روی عمد و آگاهی و برای مقابله با جبهه مقاومت ، به ویژه ایران اسلامی به هر گروهک جنایت کار و تروریست پایگاه داده و به هشدارهای ایران اسلامی نیز بسیار بی تفاوت است پس باید نا خلع سلاح کامل کوبیده شود. دست و بازوی سپاه پاسداران مقتدرمان را می بوسیم و خدا قوت می گوییم.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    3 0
    اول خدا قوت اما سهم بزرگی از اغتشاشات در عربستان سعودی ، امارات و اسرائیل و حتی فرانسه دارد فرماندهی میشود.
  • محمد IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    8 0
    خداقوت
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    فعلا این یک غرش کوچولو شیران بیشه ایران بود وای به احوال سگ و گرگ و کفتار و شغالای پیرامون اگه این شیر بلند شده و شروع کنه به ادب کردنشون! وقتی شروع کنیم تا پرچم امام حسین(ع) رو نزنیم سر در کاخ سفید دست برنمیداریم!
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    دولت ترکیه خوب کاری میکنه ، با تمام قدرت چندروز پشت سرهم نقاط مرزی عراق و سوریه و عراق می زنه بعد ببینه اگه بازهم مشکل باشه - دیگه ارتشش را زمینی می بره مستقر میکنه - همین الان هم چند تا استان سوریه هنوز دستشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس