لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای تصویب شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات و جزئیات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز گذشته و امروز برای دو دستورکار تقنینی جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار کرد.

وی بیان کرد: دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این لایحه برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شد. کمیسیون امنیت ملی در این دو جلسه به بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش‌های مجلس پرداخت و در نهایت پس از تبادل نظرها، اکثریت اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای بوده که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده است. این لایحه مربوطه به عضویت به مجلس ارسال شد که گزارش کمیسیون درباره آن به هیئت رئیسه برای در دستور قرار دادن و اعلام رأی نمایندگان ارجاع شد. همچنین کمیسیون موضوع رفع ابهام از یک تبصره در طرح تأسیس سازمان پدافند غیرعامل را مورد بررسی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    5 6
    ازرئیس جمهور محترممون تقاضا دارم که تمام تلاششو بکاربگیره تا ایران عضو بریکس بشه وبعد هرچه زودتر ارز واحدی درنظر بگیرن تا ازسلطه دلار که عمده بدبختیهای ملتها ازاوست راحت بشیم.مهمترین سلاح امریکا درتحریم کردنها همین ارز جهانی بودن دلاره .این سلطه رو بشکنید تا کمر شیطان بشکنه.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 3
    هیچ وقت ما رو عضو نمیکنند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    هیچ وقت ما رو عضو نمیکنند
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    هیچ وقت ما رو عضو نمیکنند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 1
    با الحاق ایران وارژانتین به بریکس وتشکیل اتحادیه بریکسیا وپولی به همین نام می توان شاهد تغییرات عمده در اقتصاد جهان باشیم ایران با همکاری روسیه صربستان وسوریه تولید فسفات را اغاز نماید وکود سیاه که معدن فسفات سوریه بیشتر از شیلی است می تواند با ترکیب با گوگرد که همراه گاز در ایران وروسیه تولید می شود می تواند پشتوانه پولی باشد . غلات دانه های روغنی نفت وگاز اوره وپتروشیمی وتولیدات صنعتی چین همراه با برنج وشکر وگوشت و..... پشتوانه بزرگ بریکسیا خواهد بود این اتحادیه یورور را به زیر می کشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس