توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

میهمانان شرکت کننده در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز سه شنبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به صورت جداگانه دیدار کردند.

به گزارش مشرق، هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از روز دوشنبه (۲ آبان) طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی طی مراسمی آغاز به کار کرد و امروز (سه شنبه) با صدور "اعلامیه تهران" به کار خود پایان داد.

در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور داشتند.

«اوآنا»(OANA) نام اختصاصی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

اهمیت نقش رسانه ها در دنیای ارتباطات امروز 

دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار میهمانان شرکت کننده در اجلاس اوآنا با بیان اینکه امروز در دنیای ارتباطات شاهد هجوم گسترده به فرهنگ ملت‌های مستقل هستیم، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در دفاع مقابل این هجوم بی‌رحمانه نسبت به استقلال، آزادی، فرهنگ و هویت ملت‌های مستقل بسیار مهم است.

وی در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه این نیمی از جمعیت جهان در حوزه ماموریتی این اتحادیه قرار دارد، گفت: این منطقه دارای تمدن و مدنیتی به بلندای تاریخ است و جلوه‌های تمدنی و فرهنگی از ویژگی‌های منطقه ماست.

رئیس جمهور در ادامه حفظ هویت و استقلال ملتها و کشورهای منطقه را ماموریت بزرگ اصحاب رسانه برشمرد و افزود: دنیای امروز، دنیای اطلاعات و ارتباطات است که در همین بستر فرهنگ ملت‌ها به ویژه ملت‌ها و کشورهای مستقل مورد هجوم واقع شده است. نظام سلطه می‌خواهد ملتها را از هویت تهی کند تا کشور مستقل در دنیا و منطقه نباشد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: در مقابل این هجوم بی رحمانه‌ای که نسبت به فرهنگ، استقلال و آزادی ملت ها وجود دارد، نقش رسانه‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است.

رئیس جمهور امیدبخشی به مردم، صداقت و اطلاع رسانی به هنگام را از شاخصه های اصلی رسانه عنوان کرد و گفت : رسانه ها نه فقط وظیفه حفظ هویت، صیانت از استقلال و تضمین آزادی ملت ها را بر عهده دارند بلکه موظف هستند که از ملت ها در برابر این هجوم فرهنگی حراست کنند.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

دکتر رئیسی در ادامه ترور فرهنگی را از اقسام تروریسم برشمرد و تصریح کرد: گاهی ترور فیزیکی است، گاهی ترور شخصیتی است که با تهمت و افترا صورت می‌گیرد، گاهی ترور اقتصادی است که با ابزار تحریم علیه یک ملت اعمال می‌شود، اما گاهی ترور فرهنگی است که در این نوع ترور حقیقت با نیرنگ و دروغ هدف قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود حقایق از چرخه اطلاعات و ارتباطات خارج شود.

حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت محور فعالیت و پیگیری رسانه‌ها باشد

آیت‌الله رئیسی همچنین ترکیب دروغ و حقیقت و تحریف حقایق را از ترفندهای تروریسم فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در اینجا رسانه‌ها بویژه رسانه های منطقه آسیا و اقیانوسیه وظیفه خطیری به عهده دارند که هم داشته ها و ظرفیتهای غنی فرهنگی و اقتصادی منطقه را به ملتها بشناساند و هم ایستادگی و مقاومت در مقابل تهاجمات نظام سلطه را در میان آنها نهادینه کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جریان مقاومت و نگاهِ مقاومتی باید هجوم به ظرفیت‌ها و آثار و افتخارات تمدنی ملت‌ها را رسانه رصد و از آنها صیانت کند، نقش رسانه را در این جهت بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رسانه‌ می‌تواند برای ملت‌ها ارزش‌ها و کرامت انسانی را حفظ کرده و می‌تواند ماموریت اجرای عدالت را در جامعه به عهده بگیرد.

دکتر رئیسی اجرای عدالت را یکی از خواست‌های همه ملت‌ها دانست و افزود: حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت از نکاتی است که می‌تواند به عنوان محور فعالیت و پیگیری رسانه‌ها مطرح باشد. اگر قدرت رسانه در خدمت کرامت انسانی و اجرای عدالت باشد، این رسانه بسیار ذی قیمت است.

ارتباط رسانه‌های مستقل و ادراک صحیح در مخاطب 

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است رسانه موضوعی را دنبال کند، اما مخاطب ادراک متفاوتی از آن موضوع داشته باشد، اظهار داشت: امروز استکبار به دنبال این است که ادراکات جامعه را در راستای خواسته خود تغییر دهد و از یک بازی کودکانه گرفته تا مطالبی را که می‌خواهد به نوجوانان، جوانان و به لایه‌های مختلف اجتماعی القا کند، بر اساس ادراک مورد نظر خودش باشد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تلاش برای برداشت صحیح از واقعیت‌ها و نه مطالب ساختگی مورد نظر رسانه‌های غربی نیز یکی دیگر از کارها و ماموریت‌های مهم رسانه‌های مستقل است، تصریح کرد: امروز  امپراطوری خبری و رسانه‌های تحت سیطره کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی و ظالمان در دنیا تلاش دارند ادراک مطلوب خود را به جوامع و به ویژه جوان‌ها القا کنند و اینجا ماموریت اصحاب رسانه بسیار سخت و مهم است.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز ادامه حیات برخی رسانه‌ها و جریانات در ترویج خشونت، افراطی‌گرایی، جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و به راه انداختن انواع اختلافات قومی، مذهبی و ملی در دیگر جوامع و به ویژه کشورهای مستقل است و نقش شما در مقابله با این اقدامات بسیار مهم است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه شما به عنوان اصحاب رسانه به نیکی می‌دانید که جنگ امروز جنگ روایت‌ها است، خاطرنشان کرد: گاهی از یک واقعه ده‌ها روایت مختلف ارائه می‌شود و در این مواقع اگر روایت صحیحی از واقعیت ارائه نشود، ادراک دقیق و صحیح برای مخاطب ایجاد نمی‌شود.

افول قدرت های غربی با ظهور قدرت‌های جدید

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعد از دوره یکجانبه‌گرایی، امروز فصل جدیدی در جهان آغاز شده است، گفت: قدرت‌های جدیدی در دنیا در حال ظهور هستند و باید قبول کرد که دیگر روزگار یکجانبه‌گرایی گذشته است. یکی از قدرت‌های جدید ناشی از همکاری ملت‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال ظهور است.

آیت‌الله رئیسی افزود: ملت‌های این منطقه با برخورداری از بیش از نیمی از جمعیت جهان، داشتن ذخایر و منابع متنوع و فراوان، تشکیل اتحادیه‌هایی در سطح منطقه مثل اتحادیه شانگهای، اوراسیا و  نظایر آن، قدرتی نوظهور و بزرگ خلق کرده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: با ظهور و نقش‌آفرینی قدرت‌ها و اتحادیه‌های جدید از جمله در منطقه ما قدرت‌های غربی و به ویژه آمریکا که تا دیروز در جهان یکه‌تازی می‌کردند، رو به افول نهاده‌اند و باید بدانند که بخواهند یا نخواهند امروز قدرت آنها در عالم رو به افول است و این نکته مهمی است.

آیت الله رئیسی در ادامه تشکیل اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوانا) را اقدامی موثر در جهت گرایش به واقعیت‌ها و ظرفیتی بسیار خوب برای مقابله با هجوم رسانه‌های غربی علیه استقلال ملت‌های توصیف کرد و گفت: امیدوارم در دوره مدیریت جمهوری اسلامی ایران بر این اتحادیه، شاهد فعال تر شدن و نقش آفرینی بیشتر آن در راستای حفظ هویت و استقلال ملتها باشیم.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

اهمیت توسعه روابط با اتحادیه‌ها منطقه‌ای و جهانی 

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، به مباحث مطرح شده از سوی مدیران ارشد رسانه ای حاضر در این نشست پرداخت و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سیاست همسایگی‌ و اولویت توسعه روابط با کشورهای منطقه برای سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اهمیت بسیاری قائل است، تصریح کرد: از آنجا که این یک سیاست قطعی برای ما است، لذا شاهد هستید که در این دوره هم همکاری ایران با کشورهای همسایه و منطقه گسترش یافته و هم با عضویت و حضور فعال در اتحادیه های اوراسیا، شانگهای، اکو و دیگر سازمان ها و مجموعه‌های منطقه‌ای، توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌ با همه کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را افزایش داده ایم و این روند رو به گسترش است.

توسعه روابط ایران با چین و روسیه 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی با چین و روسیه همواره وجود داشته و تفاهمات با جدیت از سوی طرفین دنبال می شود، تاکید کرد: در کنار توسعه روابط با کشورهای منطقه ما با کشورهای آفریقا و همچنین کشورهای آمریکای لاتین ارتباطات بسیار خوبی داریم و اعلام کردیم با همه کشورهای دنیا به جز آنهایی که با ما دشمنی می‌کنند مایل به توسعه و گسترش روابط هستیم.

رئیس جمهور در ادامه همچنین به موضوع مذاکرات رفع تحریم نیز اشاره کرد و گفت: ما همچنان که بارها اعلام کرده ایم در این مذاکرات بدنبال حقوق ملت خود هستیم. متاسفانه در توافقنامه قبلی شاهد نقض پیمان از سوی آمریکا و عدم اجرای تعهدات از سوی اروپا بودیم. تنها کشوری که با استناد به ۱۵ گزارش رسمی سازمان انرژی اتمی به تعهدات خود در این توافق عمل کرد و هیچگونه انحرافی در فعالیت هسته‌ای آن وجود نداشت جمهوری اسلامی ایران بود.

آمریکایی ها باید تصمیم بگیرند

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در مذاکرات نیز ایران حرف های خود را با منطق و استدلال بیان کرده است، افزود: امروز این آمریکایی ها هستند که باید تصمیم بگیرند اما در این قضیه تاخیر می‌کنند و زمان را می گذرانند.

وی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم که حقوق ملت ایران را دنبال کنیم گفت: جمهوری اسلامی خواهان رفع تحریم‌ها است اما همزمان خنثی سازی تحریم‌ها را نیز در دستور کار دارد.

تداوم قدرتمندانه نقش‌آفرینی ایران در حمایت از آزادیخواهان 

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه تعیین کننده و اثر گذار جمهوری اسلامی بر معادلات منطقه و جهان، تصریح کرد: در ۴۳ سالی که از عمر جمهوری اسلامی گذشته، به لطف خداوند متعال و کمک مردم‌مان، برغم همه تحریم ها و تهدیدها از همه زمان‌ها قدرتمندتر و در جایگاه قدرت هستیم. هیچ معادله‌ای در منطقه صورت نمی‌گیرد الا اینکه جمهوری اسلامی در آن باید ایفای نقش کند، چرا که نقش جمهوری اسلامی در منطقه تعیین کننده است و همگان به این جایگاه معترف هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اعلام رسمی شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری از سوی مقامات رسمی آمریکا گفت: این اعتراف رسمی نشان می‌دهد که مقاومت جمهوری اسلامی توانسته آنها را وادار به عقب‌نشینی و شکست کند و لذا امروز نقش جمهوری اسلامی در این عرصه مقاومت در منطقه و جهان نقش غیرقابل انکاری است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران این دستاورد را به برکت هدایت‌های امام بزرگوار، رهبری معظم انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدای خود از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم به دست آورده است، افزود: امروز جمهوری اسلامی در جایگاه قدرت و عزت است و فکر می‌کنیم توطئه‌ها و آشوب‌هایی که علیه جمهوری اسلامی طراحی و اجرا می‌شود، به دلیل پیشرفت و قدرت جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه دشمنان وقتی از تحریم‌ها نتیجه نگرفتند به دنبال تهدید جمهوری اسلامی افتاده‌اند، اظهار داشت: در گفت وگوهایی که با روسای بعضی از کشورها داشتم گفتم که به آمریکایی‌ها پیام دهند که برای چندمین بار در محاسباتشان دچار خطا و اشتباه شدند.

خطای محاسباتی آمریکا 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه خطای محاسباتی آمریکایی‌ها برای خودشان بسیار زیانبار است، تصریح کرد: همچنین ملت‌های دیگر مثل افغانستان نیز در اثر خطای محاسباتی راهبردی و استراتژیک آمریکایی‌ها و در نتیجه ۲۰ سال اشغال این کشور متحمل خسارات زیادی شدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند متعال و به برکت خون شهدا قدرتمندتر از هر زمانی است و حضورش در منطقه بسیار موثر خواهد بود، ‌خاطرنشان کرد: ما بنا داریم این حضور قدرتمندانه را همواره به عنوان دستور کار جمهوری اسلامی برای حمایت از مظلومان و مردم تحت ستم در عالم و برای حمایت از آزادیخواهان در عالم به پیش ببریم.

ماموریت رسانه‌های مستقل در برابر اعمال استانداردهای دوگانه غرب

آیت‌الله رئیسی با اشاره به استانداردهای دوگانه غربی‌ها در مسائل مختلف گفت: غربی‌ها با اعمال استانداردهای دوگانه از افرادی به عنوان آزادی‌خواه حمایت می‌کنند که در واقع نفوذی خود آنها هستند اما از افراد آزادی‌خواه واقعی در جاهای دیگر که به دنبال استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی واقعی باشند، حمایت نمی‌کنند.

رئیس جمهور اعمال استانداردهای دوگانه در موضوعاتی مثل حقوق بشر، آزادی و استقلال را کار روزمره غربی‌ها دانست که امروز مردم دنیا نسبت به آن آگاه شده‌اند و افزود: وظیفه شما اصحاب رسانه در این زمینه وظیفه سنگینی است که مردم را آگاه و با ارائه اطلاعات صحیح به آنها در دریافت ادراک صحیح و دقیق کمک کنید تا بدانند که امروز غربی‌ها تلاش دارند با نیرنگ و فریب به نحوی القاء می‌کنند که کشورهای مستقل را وابسته و کشورهای وابسته را مستقل جلوه دهند.

آیت الله رئیسی با تشکر از برگزار کنندگان این همایش ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه بتواند هر روز راه رشد و تعالی و ارتقاء را بپیماید و با کمک همه اعضا گام‌های خوبی را در جهت استقلال و حفظ هویت ملت‌ها بردارد.

ساخت ایران قدرتمند بدون رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این اجلاس و پیش از سخنان رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور گفت: معتقدیم ساخت کشور قوی و ایران قدرتمند بدون رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست و بر اساس همین راهبرد همواره به دنبال آزادی رسانه‌ای و تقویت فضای رسانه‌ها بوده‌ایم و لذا تمام صاحبان سلایق در جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قانون صاحب تریبون رسانه‌ای هستند.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

وی با بیان اینکه امروز در دنیا با تروریسم رسانه‌ای مواجهیم که تلاش می‌کند با تحریف واقعیات و انحراف افکار عمومی از طریق رسانه و سرویس‌های جاسوسی، فضای کشورهای مستقل را بحرانی نشان دهد، افزود: در طول سه سالی که ریاست مجمع این اتحادیه را بر عهده داریم، تلاش خواهیم کرد فعالانه در جهت ارتقای هویت جمعی اتحادیه اوانا حرکت کنیم و دوره را به فرصتی برای رساندن صدای مردم و مظلومان تبدیل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگ و رسانه از اصول اساسی دولت مردمی است، اظهار داشت: خود را متعهد می‌دانیم از همه رسانه‌ها به طور کاملا عادلانه حمایت کنیم و در این زمینه تفاوتی بین گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیست.

علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و رئیس دوره‌ای مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه نیز در دیدار مزبور در سخنانی با اشاره به حضور بیش از ۵۰ مدیر ارشد خبرگزاری‌های عضو اوانا در اجلاس تهران تصریح کرد: تلاش می‌شود با همکاری اعضای این اتحادیه جریان مستقل رسانه‌ای در دنیا برای غلبه بر روایت‌های یکسویه نظام رسانه‌ای سلطه شکل گیرد.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

همچنین در ابتدای این اجلاس هیون جون کیم از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به عنوان رئیس دوره‌ای سابق اتحادیه، سرگئی میخایلوف مدیرعامل خبرگزاری تاس روسیه، توشی میتسو ساوایی مدیراجرایی خبرگزاری کیودو ژاپن، ایاد وان‌نوس از خبرگزاری سانا سوریه، کاسپوف مدیر بخش جهانی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یوسف اوزگیر از مدیران ارشد خبرگزاری آناتولی ترکیه، ژانگ هائو رئیس دفتر خبرگزاری شین‌هوا چین در غرب آسیا و شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری مهر در سخنانی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

اتحادیه اوآنا در سال ۱۹۶۱ با هدف مقابله با جریان یک سویه خبری در جهان تاسیس شده است و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در این اجلاسیه که از دوم آبان در تهران آغاز شد و عصر سه شنبه به کار خود پایان داد، به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را بر عهده گرفت.

پیام آمریکا برای آغاز گفت‌وگو با ایران

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز صبح امروز در دیدار با میهمانان شرکت کننده در اجلاس اوآنا در تهران با اشاره به پیام چندی پیش آمریکا به ایران برای مذاکره گفت : آمریکایی ها سه یا چهار روز پیش نیز مجددا پیامی به ایران منتقل کردند که آماده ادامه گفت وگوها هستند.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

وی افزود، این در حالی است که حدود یک ماه پیش آمریکایی‌ها گفتند که موضوع گفت و گو با ایران و مذاکرات هسته‌ای دیگر در دستور کار ما نیست.

اسلامی در چرایی این درخواست های آمریکا از ایران تصریح کرد، آنان چون به توطئه‌ای که در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، دل خوش کردند چنین پیام هایی را فرستادند.

وی در ادامه با بیان اینکه شما به عنوان افراد رسانه‌ای با مطالبی که پیرامون سازمان انرژی اتمی منتشر می‌شود، آشنا هستید، گفت: اگر طی ۲۰ سال گذشته اخباری که درباره صنعت هسته‌ای ایران منتشر می‌شود را بررسی کرده باشید با یک سری کلیدواژه‌هایی چون لویزان، پارچین، آباده، تورقوزآباد و از این دست مواجه خواهید شد.

وی افزود: رسانه یک سامانه حقیقت‌یاب است و باید حقیقت را دنبال کند تا ببیند چیست؛ حقیقت این است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگاه اعلام نکرده که در فعالیت‌های هسته‌ای ایران انحرافی مشاهده کرده است.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

فعالیت های رسانه ای سازمان یافته علیه ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای سازمان یافته علیه جمهوری اسلامی ایران و تکرار برخی موارد و موج‌سازی‌ها، ادامه داد: البته این تنها اقدام آنها نبوده، از ۲۰ سال گذشته در راه رسیدن به برخی اقلام، کالاها و تجهیزات به دست ما خرابکاری کردند. خرابکاری صنعتی موضوعی است که شاید ۱۰ سال است موضوعیت پیدا کرده اما در اینجا ما ۲۰ سال است که با آن مواجهیم که این خرابکاری هم سخت‌افزاری بوده و هم نرم‌افزاری.

اسلامی گفت: ایجاد انفجار در صنعت هسته‌ای به وسیله عناصری که آنها را خریداری یا تطمیع کرده‌اند دیگر اقدام آنها علیه ما بود که منجر به کارهای تروریستی شده است.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

وی با بیان اینکه چهارمین مدل اقدامات دشمنان علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ترور دانشمندان هسته‌ای مانند شهید فخری‌زاده، شهریاری و دیگر شهدای هسته‌ای بوده، عنوان کرد: استفاده ابزاری از نهادهای بین‌المللی به منظور اعمال فشار سیاسی حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران یک اقدام دیگر توسط آنها است و آخرین حربه آنها هم ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور است تا از این طریق اهداف خود را پیش ببرند.

اسلامی با تاکید بر این موضوع که هیچ فعالیت هسته‌ای در این سازمان از بدو تاسیس تا کنون بدون نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نبوده، خاطرنشان کرد: ظرفیت هسته‌ای کشور ما ۳ درصد ‌ظرفیت هسته‌ای موجود در جهان است، با این حال ۲۵ درصد نظارت‌های آژانس متمرکز ایران است.

توصیه های رسانه ای آیت الله رئیسی به اعضای اوآنا

ادامه مسیر پیشرفته هسته ای با قاطعیت

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به مسیر پیشرفت هسته‌ای خود با قاطعیت ادامه می‌دهد و موضوع حائز اهمیت برای ما این است که بر اساس چشم‌انداز ۱۴۲۰ برنامه توسعه‌ای خود را پیش ببریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یک میلیون بیمار در کشور از رادیوداروهای تولیدی در ایران استفاده می‌کنند، اظهار داشت: از همین تریبون اعلام می‌کنم که آماده همکاری با کشورهای شما در حوزه صادرات رادیوداروها هستیم.

در پایان این دیدار، شرکت‌کنندگان در هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا- اقیانوسیه با حضور در شرکت پارس ایزوتوپ سازمان انرژی اتمی از بخش‌های مختلف این شرکت و فرآیند تولید رادیوداروها بازدید کردند.

اجلاس مزبور عصر امروز با آغاز ریاست ایرنا بر اوآنا و صدور اعلامیه تهران به کار خود پایان داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس