کد خبر 1436431
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
ناتو

یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد که ناتو منتظر درخواست لهستان برای برگزاری جلسه اضطراری در ارتباط با سقوط دو موشک در خاک این کشور است. ناتو منتظر درخواست لهستان برای جلسه اضطراری مشورتی

به گزارش مشرق، یک دیپلمات اروپایی مستقر در بروکسل می‌گوید که ناتو منتظر درخواست لهستان برای مشورت امنیتی با اعضای این سازمان در ارتباط با سقوط دو موشک در خاک این کشور است.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از این دیپلمات اروپایی گزارش داد، در شرایطی که مهمات به طور تصادفی از منطقه مجاور درگیری به قلمروی یکی از اعضای ناتو اصابت می‌کند، عضو متحد براساس بند ۴ معاهده واشنگتن درخواست جلسه اضطراری کرده و برای مشورت به اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی رجوع می‌کند.

تاس افزود: در سال ۲۰۱۲ شرایط مشابهی برای ترکیه رخ داد؛ زمانی که قلمروی این کشور از خاک سوریه مورد اصابت مهمات قرار گرفت و آنکارا از ناتو درخواست جلسه اضطراری کرد.

ساعتی پیش بود که در سقوط موشک در روستایی در لهستان دست کم ۲ نفر کشته شدند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند که دو موشک به روستای لهستانی Przewodów در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرده است.

در پی این رویداد، رئیس جمهور لهستان نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور را برگزار کرد.

وزارت دفاع روسیه شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها و مقام‌های لهستانی درباره گمانه‌زنی در خصوص سقوط موشک‌های روسیه در منطقه برزیودوف، اقدام تحریک‌آمیز متعمدانه با هدف تشدید تنش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    امروز ناتو به همراه امریکا و انگل یس و نوچه هایش با روسیه در جنگ هستند ولی از بمب های اتمی روسیه میترسند و بیشتر از این نمیخواهند به جنگ ورود کنند
  • ح IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    بهتر!!! ابر قدرت های شرق و غرب بی افتن به جون هم مسیحی ها افتادن به جون آتئیست ها! ما شیعیان هم برا خودمون بتازونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس