کد خبر 1436428
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
لهستان

دولت لهستان از افزایش آمادگی نظامی خود در پی اصابت موشک به خاک این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، «بیوتر مولر» سخنگوی رسمی دولت لهستان از افزایش آمادی نیروهای نظامی این کشور در پی اصابت موشک به خاک این کشور در نزدیکی مرزهای اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: پیرامون وضعیت کنونی، اقداماتی که باید در چنین مواردی اتخاذ شود به اجرا درآمده که از جمله آن افزایش آمادگی رزمی برخی یگان های نظامی در خاک لهستان است.

سخنگوی دولت لهستان همچنین از گفتگوی رئیس جمهور این کشور و دبیرکل ناتو پیرامون مقررات ماده ۴ منشور پیمان ناتو خبر داد.

گفتنی است که منابع خبری شامگاه سه شنبه از اصابت دو موشک به خاک لهستان در مرزهای اوکراین خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که این موشک‌ها به روستایی لهستانی در نزدیکی مرز اوکراین اصابت کرد که در نتیجه آن دو نفر کشته شدند.

در پی این موضوع «ماتیوز موراوسکی» نخست وزیر لهستان تمام برنامه‌های خود را لغو و رئیس جمهور لهستان نیز نشست اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را خواستار شد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در حال حاضر نمی‌تواند صحت گزارشات درباره اینکه موشک‌های مورد اصابت به لهستان روسی بوده‌اند را تأیید کند.

پنتاگون افزود: ما با نهایت جدیت گزارشات درباره اصابت دو موشک به لهستان را دنبال می‌کنیم. ما درباره دفاع از هر وجب از خاک کشورهای عضو ناتو کاملاً واضح هستیم. ما سلامت نیروهای خود در لهستان و غیره را مدنظر داریم و نسبت به اقدامات درباره حمایت از آنها اطمینان داریم اما شتابزده عمل نمی‌کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 0
    این نقشه صهیونیست های اکراینی است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس