کد خبر 1436936
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
رئیس دادگستری خوزستان: ۳ اغتشاشگر دیگر در ایذه بازداشت شدند / افزایش شمار بازداشتی‌ها به ۶ نفر

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره یه حوادث شب گذشته شهرستان ایذه، گفت: ۳ اغتشاشگر دیگر در ایذه بازداشت شدند و شمار بازداشتی‌ها به ۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق، رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به حوادث شب گذشته شهرستان ایذه، گفت: ۳ اغتشاشگر دیگر در ایذه بازداشت شدند و شمار بازداشتی‌ها به ۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در رابطه با حوادث شب گذشته شهرستان ایذه بیان کرد: حدود ساعت ۱۸ روز ۲۵ ابان ماه عده‌ای اقدام به ایجاد ناآرامی در چهارراه هلال احمر شهرستان ایذه کردند که در ادامه با حضور افرادی مسلح در محل اغتشاش و تیراندازی شرایط حالت اقدامات تروریستی مسلحانه و البته کور را به خود گرفت.

وی افزود: در پی این حوادث، تعدادی از افراد حاضر در محل و رهگذاران و حافظان امنیت مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که منجر به شهادت ۷ نفر و مجروحیت ۱۰ نفر شد.

دهقانی بیان کرد: اغتشاشگران در ادامه به اخلال در نظم، آتش زدن و تخریب وسائل عمومی اقدام کردند و عده‌ای نیز اقدام به آتش زدن حوزه علمیه خواهران، اداره تعزیرات حکومتی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایذه کردند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: مجروحین این حادثه با آمبولانس به بیمارستان‌های اهواز منتقل شدند و پیکر شهدا برای معاینه، کالبدشکافی و تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی مرکز استان منتقل گردید.

دهقانی افزود: تاکنون ۶ نفر از اغتشاشگران دستگیر شده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به عمق این حادثه، تحقیقات و پیگیری‌های مدون قضایی با استفاده از ظرفیت‌های شورای تامین و ضابطین در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: شب گذشته دادستان مرکز استان به شهرستان ایذه اعزام شد و اقدامات لازم در جهت دقت و سرعت در رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی و شناسایی و دستگیری کلیه عوامل عملیاتی، پشتیبانی، مسببین و مرتکبان با حادثه و همچنین برآورد میزان خسارت وارده با اماکن عمومی و دولتی، رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه، تعیین تکلیف پیکر شهدا و انجام اقدامات مقتضی در جهت آرامش عمومی در سطح شهرستان صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: در رابطه با این حادثه پرونده قضایی تشکیل و به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ایذه ارجاع شده است.

دهقانی بیان کرد: دستورات اکید به دادستان مرکز استان خوزستان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ایذه برای رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان، تعیین تکلیف پیکر شهدا و تسریع در شناسایی عاملان اصلی حادثه در ساعات اولیه حادثه داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس