ایستگاه پایانی ابر ستاره‌ها در قطر

به‌نظر می‌رسد جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین تورنمنت برای تعدادی از بازیکنان افسانه‌ای باشد که دوران مدرن فوتبال را تعریف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ۲ روز تا شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده است و تمامی تیم‌ها فهرست بازیکنان خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کردند.

به نظر می‌رسد جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین فرصت برای تعدادی از بازیکنان افسانه‌ای باشد که دوران مدرن فوتبال را تعریف کرده‌اند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو این بخت را دارند تا جام‌جهانی را به‌عنوان بزرگترین مسابقات ملی به ویترین افتخارات خود اضافه کنند. اما به نظر می‌رسد حضور در قطر آخرین میدان جهانی دو ستاره بزرگ دنیای فوتبال باشد.

بازیکنان بزرگی از قدرت‌های فوتبال جهان مانند فرانسه، اسپانیا، آلمان، برزیل و بلژیک هستند که پس از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در مسیر خروج از بازی‌های بین‌المللی قرار دارند که در این گزارش به تعدادی آنان اشاره می‌کنیم:

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

کریستیانو رونالدو

رونالدو با ۱۱۵ گل در ۱۸۶ بازی برترین گلزن تاریخ دیدارهای ملی است و همچنان در ۳۷ سالگی در تیم بزرگ منچستریونایتد حضور دارد هر چند که این اواخر با باشگاه و سرمربی تیم با اختلاف زیادی روبرو شده است.

کپیتان تیم ملی پرتغال و دارنده ۵ توپ طلا و چهار کفش طلا؛ در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۶ به ۴۱ سالگی می‌رسد و حتی برای رونالدو، تصور اینکه در آن زمان همچنان در سطح بالایی خواهد بود دشوار است.

رونالدو به پرتغال کمک کرد تا به یکی از تیم‌های برتر اروپا تبدیل شود و به همراه تیم ملی پرتغال توانست در یورو ۲۰۱۶ و لیگ‌ملت‌های اروپا ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی دست یابد.

و اما صحبت‌های رونالدو در رابطه آخرین حضور در جام جهانی: انتظار دارم که قطر آخرین جام جهانی‌ام باشد و اغلب در تعطیلات به قطر و دبی سفر می‌کنم. کسی که قرار است آینده‌ام را تعیین کند خودم هستم، نه هیچ فرد دیگری؛ اگر دوست داشته باشم بیشتر بازی کنم، بازی خواهم کرد و اگر تمایلی به بازی بیشتر نداشته باشم، این کار را نمی‌کنم.

رونالدو اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۳ مقابل قزاقزستان انجام داد و تاکنون در چهار جام‌جهانی حضور داشته که مقام چهارمی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ بهترین عنوان او با تیم ملی پرتغال است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

لیونل مسی

جادوگر کوچک، سال گذشته با آرژانتین جام کوپا آمریکا را بالای سر برد و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آخرین شانس او برای کسب بزرگترین جام فوتبالی جهان خواهد بود. برنده هفت توپ طلا و ۶ کفش طلا، آرژانتین را به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ رساند اما نتوانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

او بهترین گلزن و برترین پاسور کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ بود و در تمام گل‌های آرژانتین نقش داشت و باید دید می‌تواند این فرمول را در قطر تکرار کند.

مسی در این فصل با وجود مشکلات زیاد در پی اس جی توانست عملکرد خوبی داشته باشد؛ آمار و ارقام مسی از زمانی که از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن آمده کاهش یافته و به نظر می‌رسد این بازیکن ۳۴ ساله در آخرین جام‌جهانی خود با آرژانتین حضور خواهد داشت.

صحبت‌های مسی در رابطه با آخرین حضور در جام جهانی: نمی‌دانم بعد از جام‌جهانی چه خواهم کرد. به‌ آنچه در راه است فکر می‌کنم. بعد از قطر، باید خیلی چیزها را دوباره ارزیابی کنم. به طور حتم بعد از جام‌جهانی خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.

مسی اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۵ مقابل مجارستان انجام داد و تاکنون در چهار جام‌جهانی حضور داشته که مقام نایب قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بهترین عنوان او با تیم ملی آرژانتین است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

لوکا مودریچ

برنده توپ طلای ۲۰۱۸، که به دلیل عملکرد خیره کننده خود در جام جهانی ۲۰۱۸، جایی که کرواسی را به فینال جام جهانی رساند، این جایزه را به دست آورد. احتمالا لوکا آخرین جام‌جهانی خود را در سال ۲۰۲۲ تجربه خواهد کرد. مودریچ تنها بازیکنی بود که از سال ۲۰۰۷ در دوران مسی و رونالدو برنده توپ طلا شده است.

برنده چهار بار لیگ قهرمانان اروپا با نقش کلیدی در پیروزی دور برگشت رئال مادرید مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان فصل گذشته اروپا، نشان داد که هنوز در ۳۶ سالگی از آمادگی بالایی برخوردار است. هیچکس در تاریخ کرواسی بیش از کاپیتان فعلی این تیم، بازی ملی نداشته است.

مودریچ اولین بار در سال ۲۰۰۶ پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و تاکنون در سه جام جهانی حضور داشته که مقام نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ بهترین عنوان او با تیم ملی کرواسی است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

کریم بنزما

بنزما مسلماً در سن ۳۴ سالگی به اوج آمادگی رسیده و شما فقط باید به روشی که او در این فصل مادرید را به قهرمانی لالیگا می‌رساند یا اینکه چگونه با هت‌تریک جادویی، پاری‌سن‌ژرمن را نابود کرد، نگاه کنید.

دارنده توپ طلای ۲۰۲۲ اکنون زمان از دست رفته گذشته را جبران می کند. زمانی که از تیم ملی فرانسه کنار گذاشته شد و حضور در جام‌جهانی و یورو را از دست داد.

او نقشی در قهرمانی خروس‌ها در جام‌جهانی ۲۰۱۸ نداشته و اکنون به میدان برگشته تا آخرین جام بزرگی را که هنوز نبرده است، به دست آورد.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

سرخیو بوسکتس

بوسکتس رسماً از فوتبال بین‌المللی بازنشسته نشده است، اما با توجه به اینکه او یورو ۲۰۲۰ را از دست داد و در ۱۲ ماه گذشته فقط دو بار در لیگ حضور داشته است، به نظر نمی‌رسد که او در برنامه‌های لوئیز انریکه برای قطر نقش داشته باشد. این باعث می‌شود بوسکتس آخرین بازیکن بازمانده از تیم ملی اسپانیا در جام‌جهانی ۲۰۱۰ باشد. بوسکتس در آن زمان خود را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جهان معرفی کرد و اکنون ۳۳ ساله سن دارد و یک کهنه سرباز زیرک است که وارد سال‌های گرگ و میش خود می‌شود.

سرعت و ظرافت فیزیکی، هرگز بخشی از بازی سرخیو بوسکتس نبوده و همچنان یکی از بازیکنان کلیدی لاروخا در خط میانی به شمار می‌رود. هافبک دفاعی بارسلونا توانسته قهرمانی جهان و یورو را با لاروخا به دست آورد و با شروع جام‌جهانی امسال ۳۴ ساله خواهد شد و به احتمال زیاد آخرین سال حضور او در جام‌جهانی است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

رابرت لواندوفسکی

مهاجم جدید بارسلونا در جام‌جهانی ۲۰۲۶ سی هفت ساله خواهد بود. با این حال، اگر بتواند ردپای کریستیانو رونالدو را دنبال کند، می‌تواند در آن تورنمنت نیز حضور داشته باشد. آمادگی جسمانی لواندوفسکی پس از ورود به سی سالگی همچنان او را در مقابل دروازه حریفان، کشنده نشان داده است.

ملی‌پوش لهستانی هنوز در جام‌جهانی گلی به ثمر نرسانده و مطمئناً امسال رکورد خود در قطر را تغییر خواهد داد.

مهاجم بارسلونا اولین جام‌جهانی خود را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد و اکنون در راه رسیدن به یک دوره دیگر خواهد بود اما با توجه به این واقعیت که او ۳۳ سال دارد، ممکن است برای آخرین بار با لهستان به میدان برود.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

مانوئل نویر

تونی کروس از فوتبال بین‌المللی خداحافظی کرده است، در حالی که توماس مولر احتمالاً هنوز هم برای مانشافت در سال ۲۰۲۶ حضور خواهد داشت. این باعث می‌شود که نویر تنها بازمانده قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشد که پس از قطر کفش‌های خود را آویزان می‌کند. او در جام‌جهانی بعدی ۴۰ ساله خواهد شد.

نویر یکی از بزرگترین و پرافتخارترین دروازه‌بانان تاریخ است که امسال دهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا را با بایرن مونیخ به دست آورد و قصد دارد دومین قهرمانی خود با آلمان را در جام‌جهانی جشن بگیرد.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

ادن هازارد

نسل طلایی بلژیک به تدریج در حال از بین رفتن است. وینسنت کمپانی و توماس ورمالن قبلاً بازنشسته شده‌اند، در حالی که به نظر می‌رسد روزهای‌ طلایی یان‌ورتونگن و توبی‌آلدرویرلد در قلب خط دفاعی شیاطین‌سرخ به پایان رسیده اما حداقل تیبو کورتوا، کوین دی‌بروین و روملو لوکاکو می‌توانند به تیم تحت هدایت روبرتو مارتینز برای موفقیت در جام‌جهانی ۲۰۲۶ کمک کنند.

اما متأسفانه بعید خواهد بود که کاپیتان هازارد در مسابقات ۴۸ تیمی سال ۲۰۲۶ در ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا حضور داشته باشد. هازارد فقط ۳۱ سال دارد، اما به نظر می‌رسد که سه سال جهنمی با مصدومیت‌های فراوان در رئال مادرید کاملا این بازیکن را نابود کرده است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

لوئیس سوارز و ادینسون کاوانی

این دو مهاجم در جام‌جهانی ۲۰۱۰ نقش مکمل را برای اینکه دیگو فورلان بتواند کفش طلایی را برنده شود ایفا کردند و اروگوئه بالاتر از حد انتظار ظاهر شد تا به نیمه‌نهایی برسد.

۲۰۲۲ چهارمین جام‌جهانی متوالی آنها و مطمئناً آخرین آن خواهد بود. این دو مهاجم فوق‌العاده اکنون برترین گلزنان تاریخ اروگوئه هستند که سوارز با ۵۵ گل در صدر و کاوانی با ۴۶ گل در رتبه دوم قرار دارد.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

تیاگو سیلوا

او هم اکنون ۳۸ ساله است، اما همچنان بهترین گزینه برای حفظ خط دفاعی سلسائو خواهد بود و اگر از هواداران چلسی بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که او همچنان یک مدافع میانی شبیه به رولز رویس (بِرند ماشین) است.

شام آخر؛ ایستگاه پایانی اَبَر ستاره‌ها در قطر

هوگو لوریس

لوریس از سال ۲۰۰۸ در چارچوب دروازه تیم ملی فرانسه قرار گرفته و این بازیکن ۳۵ ساله عناوین زیادی را در عرصه داخلی و بین المللی کسب کرد است. هوگو برای خروس‌ها در دو لیگ ملت‌ها، سه یورو و سه جام‌جهانی به میدان رفته و همچنین با ۱۳۷ بازی رکوردار بیشترین بازی ملی در فرانسه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس