کد خبر 1437013
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رابطه کی‌روش با رونالدو چگونه شکرآب شد؟

نشریه انگلیسی از رابطه پدر و پسری سرمربی ایران با کاپیتان پرتغال پرده برداشت که در نهایت ختم به خیر نشد.

به گزارش مشرق، نشریه «دیلی میل» انگلیس در گزارشی از رابطه پدر و پسری کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران با کریستیانو رونالدو پرده برداشت که در نهایت این رابطه شکرآب شد.

این رسانه انگلیسی نوشت: کریستیانو رونالدو و کارلوس کی روش در منچستریونایتد رابطه پدر و پسری داشتند اما بعداً با هم اختلاف پیدا کردند.

کی روش در کمک به رونالدو برای استقرار در منچستریونایتد نقش مهمی داشت و دو هموطن در طول حضورشان در اولدترافورد پیوند پدر و پسری را ایجاد کردند.

رابطه کی‌روش با رونالدو چگونه شکرآب شد؟

اما این رابطه در طول دوره دو فصل حضور کی روش به عنوان سرمربی پرتغال تیره شد.کی روش نقش مهمی در پیشرفت رونالدو از یک جوان ۱۸ ساله پر زرق و برق به فوق ستاره فوتبال ایفا کرد که با مبلغ ۸۰ میلیون پوند که در آن زمان یک رکورد جهانی شد به رئال مادرید پیوست.

کی روش، سرمربی سابق اسپورتینگ لیسبون، از سر الکس فرگوسن خواست تا در تابستان ۲۰۰۳، خرید رونالدو را از باشگاه سابقش در اولویت قرار دهد.

کی روش پس از یک فصل ناموفق به عنوان سرمربی رئال مادرید، به عنوان دستیار فرگوسن به کادر مربیگری یونایتد بازگشته بود و به سرعت با این نوجوان ارتباط نزدیکی برقرار کرد.

کی‌روش به پرورش رونالدو در زمین تمرین کمک کرد تا به یک ستاره تبدیل شود و راهنمایی‌های لازم برای شکوفایی او را با صحبت‌های مداوم یک به یک فراهم کند.

رابطه کی‌روش با رونالدو چگونه شکرآب شد؟

فرگوسن در زندگی نامه خود در سال ۲۰۱۳ به یاد می آورد که کارلوس همیشه به کریستیانو می گفت: تو زمانی بازیکن بزرگی می شوی که افراد خارج از باشگاه تو را این چنین می شناسند.

رابطه نزدیک آنها در تیم یونایتد از بین نرفت. به گزارش تلگراف، رود فن نیستلروی اظهاراتی جنجالی علیه رونالدو انجام داد و کارلوس کی روش را پدر رونالدو نامید.

ون نیستلروی پس از مصدوم شدن در تمرینات توسط رونالدو ، به هم تیمی خود گفت: می خواهی چه کار کنی؟ به پدرت شکایت کنی؟

این مرد هلندی به کی روش اشاره می کرد اما با توجه به اینکه خوزه دینیس آویرو، پدر بیولوژیکی رونالدو، اخیراً در پی مبارزه با اعتیاد به الکل درگذشت، این اظهار نظر معنای دیگری پیدا کرد. چند ماه بعد ون نیستلروی از منچستر رفت.

فرگوسن به رونالدو کمک کرد تا قبل از جدایی نهایی او به رئال مادرید، یک فصل دیگر در یونایتد بماند. پیش از آن فصل ۰۹-۲۰۰۸، کی روش برای بار دوم به عنوان مربی تیم ملی به پرتغال پیوست و بلافاصله امید خود را به رونالدو بست.

رابطه کی‌روش با رونالدو چگونه شکرآب شد؟

کی روش در کنفرانس خبری اولش روی نیمکت پرتغال، گفت: کریستیانو یک قهرمان است و به عنوان یک بازیکن، سوپرمن است. رویکرد او بسیار قوی و با اعتماد به نفس است. اما در ادامه رابطه آنها به زودی تیره می شود. کی روش که ذاتاً یک مربی دفاعی است، به دلیل تاکتیک های منفی خود در تیم ملی که نتوانست بهترین نتیجه را از رونالدو به دست آورد، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

زمانی که رونالدو به نظر می رسید سرمربی خود را به خاطر حذف پرتغال مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ در مرحله یک هشتم نهایی مقصر می داند در پاسخ به این سوال که در این بازی کاملا از هم پاشیده بودید، گفت: از کی روش بپرسید که چرا تیمش با شکست ۱-۰ سقوط کرد.

رونالدو به خاطر اظهاراتش عذرخواهی کرد اما رابطه این دو باهم شکرآب شد.

کی روش به خبرنگاران گفت: ما اینجا نیستیم که با بازیکنان دوست باشیم - پرتغال به رونالدو و رونالدو به تیم ملی نیاز دارد، اما اگر این پیراهن برخی از بازیکنان را ناراحت کند، آنها دلیلی برای حضور در آنجا ندارند.

رابطه کی‌روش با رونالدو چگونه شکرآب شد؟

کی روش پس از شروع ضعیف در رقابت های مقدماتی یورو ۲۰۱۲ از تیم ملی پرتغال برکنار شد. در مجموع رونالدو تنها یک بار در ۱۶ ماه زیر نظر او گلزنی کرد.

وقتی چهار سال بعد پس از خروج از جام جهانی ۲۰۱۰ از کی روش در مورد رونالدو پرسیده شد، به سادگی به ESPN گفت: نه او و نه من چیزی به هم بدهکار نیستیم. من چیزی علیه او ندارم اما همچنان فکر می کنم که این رفتار برای کاپیتان تیم ملی مناسب نبود.

به نظر می رسد زمان برخی از زخم ها را التیام بخشیده است. وقتی پیش از دیدار ایران با پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از کی روش در مورد رونالدو پرسیده شد، راحت ظاهر شد و به شوخی گفت که بهترین راه برای جلوگیری از درخشش برنده پنج توپ طلا این است که فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال، به او استراحت دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس