ماجرای زندگی طلبه‌ای که در جریان اغتشاشات تهران مصدوم شد+عکس و فیلم

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیلی‌پور طلبه بسیجی و جهادی است که در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر شهر تهران با انفجار نارنجک اغتشاشگران دچار حادثه شد و روی تخت بیمارستان است.

به گزارش مشرق، قریب ۲ ماه است که اغتشاشگران و آشوبگران با کلیدواژه فوت مهسا امینی در برهه‌های مختلف هرچند محدود، در شهرهای مختلف کشور ناامنی‌هایی ایجاد می‌کنند و آرامش شهرها را به هم می‌زنند. در روزهای اخیر از ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه فراخوان‌هایی برای اغتشاش منتشر کردند که در این مرحله شاهد اقدامات و جنایت‌های خشن و تروریستی از سوی آنان هستیم. یکی از این اتفاقات در سطح شهر تهران رخ داد که منجر به مصدومیت حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل پور شد.

ماجرای زندگی طلبه‌ای که در جریان اغتشاشات تهران مصدوم شد+عکس و فیلم
حجت‌الاسلام محمدتقی وکیلی‌پور

نارنجک اغتشاشگران در دست طلبه بسیجی ترکید

حجت‌الاسلام روح الله معینی از شاگردان و نزدیکان این طلبه جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: در یکی از شب‌های اخیر که ضدانقلاب فراخوان برای تجمع زده بود، به همراه نیروهای بسیجی گردان در سطح شهر مامور برقراری امنیت بودیم که به یکباره به چند نفر مشکوک شدیم.

وی افزود: حجت‌الاسلام وکیلی‌پور این افراد را دستگیر کرد و مورد بازجویی قرار دارد. آن‌ها فعالیت و ارتباط خود را به اغتشاشات منکر می‌شدند. این روحانی بسیجی آن‌ها را بازرسی کرد که در وسایل یکی از آن‌ها دو نارنجک پیدا کرد. زمانی که نارنجک را به دست گرفت، بلافاصله در دستان او منفجر شد.

به گفته پزشکان نیاز به قطع انگشتان دست نیست

معینی گفت: دست حجت‌الاسلام تقی‌پور بعد از انفجار تنها به پوست بند بود که او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردیم که تاکنون دو مرتبه روی دست او عمل انجام گرفته است که آخرین عملش همین شب گذشته بود. الحمدلله به گفته پزشکان نیاز به قطع عضو نیست.

فیلمی از لحظات ابتدایی بعد از انفجار نارنجک

هر عید نوروز در آبادان مشغول به خدمت‌رسانی بود

این شاگرد حجت‌الاسلام وکیل‌پور افزود: استاد۹ ما به همراه برادرش حجت‌الاسلام علی وکیل پور بیش از ۱۵-۲۰ سال است که در زمینه کارهای جهادی و تبلیغی فعالیت دارند و هرسال در ایام نوروز اردوی جهادی با حضور ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمند در منطقه چوئبده آبادان برپا می‌کنند.

به خانواده‌های زندانیان رسیدگی می‌کرد

وی گفت: حجت‌الاسلام محمد تقی وکیل‌پور مدتی به عنوان مشاور عالی فرهنگی رئیس سازمان زندان‌های مشغول به کار بود که در این مدت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بسیار خوبی در زندان‌ها اجرایی کرد. در این مدت رسیدگی ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان داشت تا مانع دچار شدن آنان به آسیب‌های اجتماعی شود.

ماجرای زندگی طلبه‌ای که در جریان اغتشاشات تهران مصدوم شد+عکس و فیلم

معینی گفت: او اخیراً نیز به عنوان مشاور فرهنگی رئیس سازمان بهزیستی منصوب شد که در این حوزه نیز منشأ خیرات و برکات فراوان بود. او در این روزهای درگیری و اغتشاش، همیشه پای کار بود. زمان‌هایی می‌شد دو ساعت به جلسه می‌رود و بلافاصله دوباره به میدان مبارزه برمی‌گشت.

هرجایی نیازمند حضور مردم بود، نفر اول حاضر می‌شد

وی افزود: حجت‌الاسلام وکیل‌پور در تمام صحنه‌هایی که نیروهای جهادی و مردمی باید حضور پیدا می‌کردند، حاضر بود. از سیل گلستان، زلزله سرپل ذهاب، ریزش ساختمان متروپل و ... همیشه کمک‌رسان خانواده‌های نیازمند بود. در جریان دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه نیز او از زمره رزمندگان بود.

معینی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات حجت‌الاسلام وکیل‌پور در راستای فریضه جهاد تبیین، روایتگری جهاد در موضوعات مختلف از دفاع مقدس، دفاع از حرم تا کرونا بود.

این طلبه جهادی و بسیجی هم‌اکنون در بیمارستانی در تهران بستری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    5 1
    ان شاء الله شفای کامل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس