کد خبر 1437031
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
ژاپن: موشک کره شمالی می توانست به خاک آمریکا برسد

وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، برد کافی را برای رسیدن به خاک آمریکا داشت.

به گزارش مشرق، ژاپن به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، می‌توانست به خاک آمریکا برسد.

یکی از سخنگویان کاخ سفید نیز با درخواست از پیونگ یانگ برای متوقف کردن آزمایش‌های موشکی خود، از همه کشورها خواست تا موشک پراکنی کره شمالی را محکوم کنند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که معاون رئیس جمهور آمریکا با سران پنچ کشور متحد از جمله کره جنوبی و ژاپن برای بررسی آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی دیدار خواهد کرد.

ارتش کره جنوبی بامداد امروز جمعه از شلیک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی خود خبر داد. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنج شنبه هم اعلام کرده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. این پرتاب پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت تری» علیه تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه دنبال خواهد کرد.

گفتنی است که در سال ۲۰۲۲، کره شمالی تاکنون در کل بیش از ۳۰ آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته‌های اخیر بارها مدعی شدند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی آماده می‌شود. کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون آزمایش اتمی انجام نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    کره شمالی آخرش یک گوشمالی به آمریکا میدهد
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    ماهم باید الان میتونستیم به این برد موشک برسیم ولی مصلحت اندیشی های مسخره باعث عقب ماندگی ما شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس