رهبر کره شمالی: با سلاح اتمی به تهدیدهای اتمی پاسخ می‌دهیم

رهبر کره شمالی حین نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۷»، به آمریکا هشدار داد تهدیدهای اتمی را با تسلیحات اتمی و تقابل را با تقابل پاسخ می‌دهند.

به گزارش مشرق، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به آمریکا هشدار داد که هرگونه تهدید نظامی را با واکنش قاطع اتمی پاسخ می‌دهند.

رسانه دولتی کره شمالی بامداد شنبه گزارش داد که کیم این اظهارات را حین نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۷» به همراه دختر نه ساله‌اش، مطرح کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، موشک مذکور که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ شلیک شد، ۹۹۹.۲ کیلومتر مسافت را در آسمان به ارتفاع ۶ هزار کیلومتری طی کرد.

در این گزارش ‌آمده است: «این شلیک آزمایشی، قابل اتکا بودن سامانه‌های تسلیحاتی راهبردی بزرگ و جدید کره شمالی و عملکرد رزمی قدرتمند آن را نشان داد. این شلیک تحت شرایط غیرقالب تحملی که اقدامات تقابل‌جویانه نظامی بی‌پروای آمریکا و دیگر نیروهای متخاصم ایجاد کرده‌اند، انجام شد».

رهبر کره شمالی نیز حین نظارت بر این پرتاب گفت که شلیک موشک قاره‌پیما، وجود ظرفیت قابل اتکا و قدرتمند در کشورش برای مقابله با هر نوع تهدید اتمی را نشان داد.

بر این اساس، کیم هشدار داد: «اگر دشمنان به تهدید علیه کره شمالی با معرفی ابزارهای تهاجمی اتمی ادامه دهند، دولت و حزب ما هم قاطعانه، تهدیدهای اتمی را با تسلیحات و تقابل را با تقابل پاسخ می‌دهند».

پیش از این، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ، خواستار تقویت بازدارندگی در برابر موشک‌های کره شمالی شده بود.

رهبر کره شمالی: با سلاح اتمی به تهدیدهای اتمی پاسخ می‌دهیم

رهبر کره شمالی: با سلاح اتمی به تهدیدهای اتمی پاسخ می‌دهیم

رهبر کره شمالی: با سلاح اتمی به تهدیدهای اتمی پاسخ می‌دهیم

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    یک بار کاخ سفید و آمریکا را با این موشک باید زد تا آمریکا حساب کار دستش بیاید و بیش از این غلط کاری نکند .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 1
      یک بار هم ترو را با این لگد به ماتحت باید زدت تا حساب کار دستت بیاید و بیش از این دری وری نگی. خدا وکیلی هم تو بچه ای هم این آقای کره شمالی.
  • ش. AE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    دمت گرم کسی حتی جرات نمیکنه بهتون چپ نگاه کنه چون سلاح اتمی دارید
  • کیا GB ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    تنش، درگیری و اختلاف در هرکجای جهان خواسته آمریکاست چرا که بهانه ای برای حضور خود در دیگر نقاط جهان پیدا میکند. مخالفین در هر منطقه و یا هر حکومتی وجود دارند کافیست آنها شناسایی، تجهیز و حمایت شوند. گروه ها و جمعیت های سازمان یافته زیادی در سالیان گذشته برای اتحاد و دوستی دو کره بوجود آمدند که همواره سرکوب میشوند.
  • غلامحسین IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    درود بر مردم آزاده کره شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس