کد خبر 1437539
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
رد پای متهمان انفجار استانبول در بلغارستان

دادستان کل بلغارستان گفت که پنج تبعه خارجی به دلیل ارتباط با انفجار در مرکز «استانبول» در ترکیه دستگیر شده‌اند.

به گزارش مشرق، «ایوان گشف» دادستان کل بلغارستان روز شنبه گفت، دادستانی بلغارستان پنج نفر را به دلیل ارتباط با انفجار در مرکز «استانبول» در ترکیه که منجر به کشته شدن ۶ نفر شد، دستگیر کرده است.

دادستان بلغارستان به خبرگزاری «رویترز» گفت که سه شهروند مولداوی و یک زن و مرد کرد سوری تبار توسط نیروهای پلیس ویژه بلغارستان پس از تحقیقات بازداشت شدند. گشف گفت که اتهامات این افراد حمایت از اقدامات تروریستی در ترکیه و قاچاق انسان است. این افراد عمدتا در قاچاق انسان از مرز با ترکیه فعالیت داشتند.

گشف افزود، دادستانی ترکیه درخواست کرده که برخی از همدستان مظنون در انفجار استانبول استرداد شوند.

این در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را که در آن بیش از ۸۰ نفر در خیابان «استقلال» در شهر استانبول مجروح شدند، برعهده نگرفته است.

این گزارش حاکیست، نیروهای ویژه و پلیس ترکیه در عملیاتی ضد تروریستی در فاصله کمتر از یک روز بعد از انفجار در استانبول، به محل اختفای زنی که بمب را در خیابان رها کرده بود، یورش برده و او را دستگیر کردند.

اداره امنیت استانبول بعد از بازجویی از این فرد اعلام کرد که نام او «احلام البشیر» و تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط گروهک تروریستی «پ.ک.ک» به‌عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش دیده و از طریق منطقه عفرین در ادلب (سوریه) وارد خاک ترکیه شده است.

رد پای متهمان انفجار استانبول در بلغارستان

تعداد افراد بازداشت‌شده مرتبط با بمب‌گذاری در استانبول که توسط پلیس بازداشت شده‌اند، به ۴۶ نفر افزایش یافته است.

پیش از این، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، توضیح داد که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 2
    تورچیه همواره هم از آخور میخورد هم از توبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس