عمده ترین دلایل تصادفات تهران در ۶ ماهه اول سال

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ عمده ترین دلایل تصادفات تهران در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: ۴۰ درصد از تصادفات تهران به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عمده ترین دلایل تصادفات پایتخت گفت: تحقیقات پلیس نشان می‌دهد نزدیک به ۳۹ درصد تصادفات شهر تهران به عدم توجه به جلو مرتبط می‌شود که استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با دیگر سرنشینان و در آغوش گرفتن اطفال از آیتم‌های مشخص این دلیل اصلی تصادفات است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در صورت استفاده از تلفن همراه ۶ برابر و در صورت پیامک زدن ۲۴ برابر تمرکز راننده بر هم زده که می‌تواند عامل تصادف باشد.

همه خانی ادامه داد: عدم رعایت حق تقدم ۱۵ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۱۴ درصد، حرکت در خلاف جهت ۶ درصد و سایر موارد از جمله عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، عدم رعایت فاصله طولی، دنده عقب، عبور از محل ممنوع و …۲۶ درصد عامل تصادفات شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

این کارشناس پلیس در پایان خاطر نشان کرد با توجه به آمار فوق می‌توان گفت: عدم استفاده از تلفن همراه می‌تواند بخش عمده‌ای از تمرکز راننده را حین رانندگی درگیر خود سازد یکی از عوامل اصلی تصادفات امروز است و طبیعتاً خستگی و خواب آلودگی در ساعات ابتدایی روز و شامگاهان می‌تواند در تمرکز رانندگان نقش مهمی داشته باشد. لذا توصیه می‌کنیم رانندگان محترم با در نظر گرفتن مجموع موارد فوق با تمرکز و توجه کامل رانندگی کنند و از رانندگی در لحظات خستگی و خواب آلودگی جداً خودداری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس