کد خبر 1438912
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
جریمه «توقیف ساعتی» برای چه تخلفاتی اعمال می‌شود

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ نحوه برخورد پلیس با تخلف ورود به خطوط اضطرار را تشریح کرد .

به گزارش مشرریال، سرهنگ حمید حمیدی، صبح چهارشنبه در برنامه زنده «شهر امن» گفت: دوربین‌هایی وجود دارد که تخلفات عبور از خطوط اضطرار را در داخل تونل‌ها و معابری مانند پل طبقاتی صدر کنترل می‌کنند.

وی افزود: پلیس در ساعت‌های اوج ترافیک، خلاء عدم وجود دوربین‌ها را در جاهایی که فراوانی خطوط اضطرار هست، مانند تونل نیایش، با حضور تیم‌ها و استقرار آنها در این معابر تأمین می‌کند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: پلیس به جهت احترام به سایر رانندگانی که به قانون احترام می‌گذارند، خودروهایی را که از خط اضطرار استفاده و تخلف دیگر آنان عبور از خط ممتد است که وارد خط اضطرار شده اند و همین طور حرکت با سرعت غیر مجاز در این خطوط را علاوه بر اعمال قانون اقدام به توقیف ساعتی این خودروها در محل تخلف کرده است.

حمیدی با بیان اینکه این کار (توقیف ساعتی خودروهای متخلف) احترام متقابل پلیس به رانندگانی است که قانون را رعایت می‌کنند، گفت: برخی گمان می‌کنند که خطوط اضطرار محلی برای توقف است در حالی که در بزرگراه‌ها در فواصل مختلف و به حد کافی، پهلوگاه‌های اضطراری برای اینکه اگر خودرویی در این مسیرها دچار نقص فنی و خرابی شد وجود دارد.

وی بیان داشت: پلیس در هفت ماهه گذشته سال جاری، علاوه بر پهلوگاه هایی که در سطح معابر بزرگراهی وجود دارد ۲۰ مورد پهلوگاه جدید اضافه کرده است و در حال بررسی است که اگر در جایی فضا اجازه دهد به این پهلوگاه‌های اضطراری اضافه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس