آنکارا: عملیات‌های اخیر در عراق سوریه را با موفقیت انجام دادیم

وزیر دفاع ترکیه ضمن تاکید بر عزم آنکارا در پاسخ به گروه‌های تروریستی، حملات اخیر این کشور در شمال عراق و سوریه را «موفق» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ضمن موفق خواندن حملات جنگنده‌های کشورش به شمال سوریه و عراق که تحت عنوان عملیات «پنجه شمشیر» علیه گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی آغاز شده، تاکید کرد که آنکارا به اقدامات این گروه‌ها پاسخ می‌دهد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، وزیر دفاع ترکیه در این باره گفته است: «ما همچنان از کسانی که امنیت ملت و کشورمان را هدف قرار داده‌اند، پاسخ خواهیم بود؛ همانطور که قبلا هم به آن‌ها پاسخ داده‌ایم».

آکار در این باره افزود: مقرها، پناهگاه‌ها، غارها، تونل‌ها و انبارهای تروریست‌ها را با موفقیت بزرگی منهدم کردیم و [مقر فرماندهی] این سازمان تروریستی (پ‌ک‌ک) با ضربه مستقیم و مهلک هدف قرار دادیم.

روز گذشته (شنبه، ۱۹نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های حمله هوایی این کشور از آغاز حملات در شمال سوریه، در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منابع خبری آگاه گزارش دادند که بیش از ۵۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.

در حالی که رسانه های دولتی به هیچ اطلاعاتی در مورد تلفات این بمباران اشاره نکردند، «خبرگزاری فرانسه» از کشته شدن ۱۲ نفر از نیروهای «قسد» و نیروهای دولتی سوریه خبر داد. در حالی که خبرگزاری «هاوار» که در مناطق تحت کنترل قسد فعالیت می‌کند، مدعی شده که در نتیجه این بمباران، نیروهای دولت سوریه جان باخته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    4 2
    باتروریستهای فاسدوجلادوساواک مرام پژاک میجنگن
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 4
    مرگ بر ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس