رئیس پنتاگون: همکاری روسیه با ایران تهدید علیه آمریکاست

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری روسیه با ایران و چین هشدار داد و گفت، همکاری‌ روسیه با ایران چالش‌های امنیتی جدیدی برای ایالات متحده و متحدانش است.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شبانگاه شنبه به وقت تهران نسبت به افزایش همکاری روسیه با ایران و چین هشدار داد و مدعی شد، که چین و روسیه به دنبال جهانی هستند که در آن از زور برای حل و فصل اختلافات استفاده می‌شود.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که در انجمن «امنیت بین المللی هالیفکس» در کانادا حضور داشت، گفت: «پکن مانند مسکو، به دنبال جهانی است که در آن قدرت، تعین کننده است و اختلافات با زور حل و فصل می‌شوند.»

وی گفت: «هنوز قوانینی در جنگ وجود دارد که اگر یک قدرت بزرگ بتواند آن قوانین را به رخ بکشد، این مسئله دیگران را تشویق می‌کند تا قوانین و معیارهای بین‌المللی را زیر پا بگذارند.»

آستین همچنین گفت که فعالیت‌های چین در اطراف تایوان به طور فزاینده‌ای تحریک آمیز است، زیرا هواپیماهای چین روزانه در نزدیکی این جزیره پرواز و تعدادی از هواپیماهای آمریکا و متحدانش را رهگیری می‌کنند.

وی در ادامه بدون اشاره به شمار بسیاری از تخلفات جنگی آمریکا در بخش‌های مختلف جهان مدعی دفاع از قوانین زمان جنگ به ویژه اصل مهم مصونیت غیر جنگی شد.

آستین همچنین گفت که تلاش‌های روسیه برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش‌های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد می‌کند.

وی ادعا کرد: «روسیه برای حمله به اوکراین، به استفاده از پهپادهای ایرانی روی آورده است.»

این در حالی است که وزیر خارجه روسیه با مهم دانستن تقویت همکاری‌ها با ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، گفته است که روسیه با کمک این کشورها به دنبال ایجاد نظم جهانی چند قطبی است.

آستین گفت که اوکراین زمستان سختی را پیش رو دارد و روسیه ممکن است به نمایش اتمی روی آورد.

وی به تعهد آمریکا و متحدانش برای مقابله با این چالش‌ها اشاره کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. تحریم روسیه از سوی کشورهای غربی و اروپایی سبب شد تا این کشور در اقدامی پیش‌دستانه اقداماتی را برای دور زدن تحریم‌ها انجام دهد. اقدامات پیش‌دستانه روسیه سبب شد تا بحران انرژی شدیدی در اروپا به‌وجود آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • SE ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خاک بر سرت عموسام غلام
  • حمیدرضا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 1
    ***** ریاست پنتاگون آقای «« لوید آستین »» ..... بواقع اگر آمریکا همسایه ای هم اندازه ایران داشت . امروز یهودی های افراطی سنا روزی چند مرتبه دنیا را به آتش می کشیدند . آقای لوید آستین حداقل می دانید روزانه چندین گزارش بر علیه ایران اسلامی را در همان پنتاگون به درون سطل زباله می ریزید و آنها را فاقد ارزش می دانید . امیدوارم هرچه سریعتر جنگ اکراین و روسیه به پایان برسد . و آمریکا از خردی معقول و احترام به حقوق بین المللی دیگر کشور ها را رعایت نماید . آقای لوید آستین دیگر ایران نه تنها نسبت به سنتکام و سناتورهای پادوی این دژخیم بی تفاوت نیست بلکه پاسخی غیر قابل باور را به صهیونیست یهودی اثرگذار در مجلس سنا خواهد داد . پیام ایران و روسیه صلح و دوستی برای تمام دنیاست .
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    تا جون هرچی یانکی گاوچرون تروریست حرومزاده هست در بیاد!!!
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چطور شده عین ارکستر غربی ها راجع به تهدید نظامی ایران داد سخن میزنند علاوه بر لوید آستین اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در قطر هم در باره پهپاد و موشک و توان نظامی و هسته ای ایران که نه تنها غرب آسیا که با آن آشنائی و تجربه دارند بلکه خطری برای دیگران هم هست حرف زده پشت کلام اینان رویا هست
  • ش. AE ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    تو با روسای کاخ سفید غلط کردید دیدید عکسهای فتو شاپ ایرانی حقیقی بارها ایران گفته دست از پا خطا کنید کل منظقه خاور میانه روی سرتون و سگ قلاده بندتون اسرائیل کودک کش و طویله های گاوهای شیرده تو سرتون خراب میشه
  • ایران قوی IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    آمریکا با این جنگ و اعلام جنگ باعث همگرایی این سه کشور میشه و در ثانی کشورها در کل جهان از یوغ این استعمارگر بیرون بیان !!! ذات امریکا اینکه از آب گل الود ماهی بگیره
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    تا چشت درآد 🖕
  • US ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    همکاری شما با انگلیس و فرانسه هم تهدید علیه ایران و روسیه و جهان هست.
  • حاج حسین IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    این وزیر دفاع مبیض و متبیض هنوز از منطق دهه های ۸۰ و ۹۰ قرن بیستم استفاده می کند و احتمالا بی خبر از حال و روز کنونی آمریکا، فکر می کند دنیا حرف آمریکا را بدون تحلیل و سوال قبول می کنند. او می گوید همکاری ایران و روسیه تهدید علیه آمریکاست ولی نمی گوید که آمریکا دشمن قسم خورده و بسیار نامرد و خبیث ایران و روسیه است. اگر منطق امروز را بلد بود که باید بلد می بود، این حرف را نمی زد چون این توضیح واضحات است. امروز روز دیگری است غیر از ۱۹۹۰ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳. بله که تهدید است این همکاری علیه شما چون شما دشمن ماسید از خوب برخیز ای کسی که سفید نیستی اما با ادبیات سفیدا حرف می زند دلتو سفید کردن گویا.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    پس معلوم شد که این همه اغتشاش و فعالیت تروریستی در ایران بخاطر احساس خطر امریکا و غربی هاست . خودشان به هیچ تعهدی پایبند نبودند و وقتی ایران با روسیه و چین قراردادهای بلند مدت بست هم نتوانستند تحمل کنند
  • ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    جالب است امریکای پررو از هزاران کیلومتر آن طرفتر به منطقه آمده انوقت حرکات چین در منطقه خودش را "تحریک آمیز" می خواند خنده دار نیست ؟
  • محمد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    بنابراین عوض گله ندارد چون همکاری امریکا با صهیونیست ها چالش های امنیتی کهنه و جدید و تهدید بزرگ برای ایران و متحدانش است.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    جام جهانی بهترین فرصت برای روسیه است که نازی های اوکراین نابود کند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چه کسی هم این حرفا رو میزنه. کشوری که در تمام جنگهای دنیا نقش داشته
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چه کسی هم این حرفا رو میزنه. کشوری که در تمام جنگهای دنیا نقش داشته
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    قرمساق تو دنبال دنیای زور نیستی
  • مسعود IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    نه خود آمریکا این کاربا عراق نکرد آمریکا اولین کشوری تروریستی هست که همیشه برای مغلوب کردن طرف مقابل از زور استفاده کرده و قانون سازمان ملل را هم زیرپا گذاشته است وقتی به عراق حمله کرده و افغانستان اشغال کرد آمریکا همیشه جامع جهانی را تا امن کرده تا برای سواستفاده ودرامد بیشتربرای کارخانه های اسلحه سازی آمریکای وزیر دفاع دورغگوی آمریکای مثل تمام سیاستمداران امریکای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس