کد خبر 1437760
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
بورس نمایه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۱۵۴۳ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت و کانال ۱.۴ میلیون واحدی را دوباره پس گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۱۵۴۳ واحد به رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۶۲۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴ هزار و ۸۹۶ واحد به رقم ۴۰۲ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۹۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز در بورس تهران سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۸۳ درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور یک درصد افزایش یافت و شاخص بازار اول بورس یک درصد رشد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶ درصد افزایش یافت.

شاخص بورس صعودی شد +نقشه

امروز نمادهای فولاد مبارکه،‌ ایران‌خودرو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، شستا، پالایش نفت تهران و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با افزایش ۱۲۴ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۴۷۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۲۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۲.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، فرابورس، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت شیراز و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نماد آریاساسول، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

شاخص بورس صعودی شد +نقشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    شاخص کل بورس باید در حال حاضر با توجه به تورم و افزایش قيمت ها در این ۲ سال اخیر، بالای ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد باشه نه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد. بورس که موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست باید اولویت دولت و مجلس باشه و سرمایه ها از سمت سکه ، طلا ، ارز، خودرو ،ملک و ... به سمت بورس سرازیر بشن.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    مطمئنم بورس اینجوری نمیمونه و دولت میدونه که مردم توی 3 سال گذشته چقدر زیان دیدن . قطعا بورس به پربازده ترین بازار تبدیل خواهد شد . یه کم زمان بدهید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    یعنی سازمان خبر ندارن بازار گردان پالایش داره چیکار میکنه ؟؟ خرید رو به پایین و مجبور کردن سهامدار به خروج با زیان
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    متاسفانه بازارگردان و فعال شدن صندوق پالایش هم نتونست زیان سهامدار رو جبران کنه ... تبدیل به معضل بزرگی شدن این دو صندوق
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    بورسی که آه مردم متضرر به دنبالشه
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    طبق آمار تقریبا اکثر سهامداران دارایکم و پالایشی رو دارن و ضرر اصلی رو توی این دو صندوق و کمی هم خودرو دارن .. میشه با افزایش قیمت این دو صندوق دل سهامدار حقیقی رو حداقل یه کم شاد کرد
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    هدف از تغییر اساسنامه پالایش اینه که به قیمت زیر ۱۰۰۰۰ت بخرن و به قیمت ناو ابطال بزنن و حالش رو ببرن سهامدار بیچاره حالا حالا منتظر رسیدن به قیمت ناو... این هم از فساد و اقتصاد دستوری
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    مادهٔ 10- ناشر موظف است صورتجلسه مجامع عمومی را حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از تاریخ تشکیل مجمع به مرجع ثبت شرکت‌ها ارائه و نسخه‌ای از آن را حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ ثبت، افشا نماید..... تخلف بزرگ در مجمع دارایکم اتفاق افتاده و ناظران هنوزم خودشو به خواب زدن
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    سه ساله دارن آدمو زجر کش میکنن هر روز داستانی درست میکنن . به پالایش و تخلف دارایکم رسیدگی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس