کد خبر 1437838
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
در آخرین جلسه کابینه لاپید چه گذشت؟

آخرین جلسه کابینه یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یائیر لاپید امروز یکشنبه آخرین جلسه کابینه اش را به برشمردن دستاوردهای خود در دوران نخست وزیری اختصاص داد.

وی که در روزهای آینده با تشکیل کابینه جدید از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مکلف، به طور رسمی از قدرت کنار می رود، حمله نظامی علیه جنبش جهاد اسلامی در غزه و عملیات علیه گروه مقاومتی عرین الاسود در کرانه باختری را به عنوان دو دستاورد خود اعلام کرد.

لاپید در ادامه مدعی حمله علیه منافع ایران در منطقه نیز شد و افزود: ما از طریق همکاری نزدیک با دولت دموکرات ها در آمریکا، از احیای برجام جلوگیری کردیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما در امارات متحده عربی، مغرب و بحرین سفارت‌خانه و یا دفتر دیپلماتیک ایجاد کردیم، کنفرانس نقب (با حضور کشورهای عربی) را برگزار کردیم، روابط با ترکیه را از سرگرفتیم، همچنین روابط با مصر و اردن را اصلاح کرده و یک توافق دریایی تاریخی در زمینه مرزهای دریایی با لبنان به امضا رساندیم.

لاپید اخیراً نیز در سخنانی در واکنش به مکلف شدن نتانیاهو به تشکیل کابینه جدید، این رخداد را روز سیاهی برای دموکراسی توصیف کرده بود.

گفتنی است ادعاهای لاپید درباره دستاوردهای دوران نخست وزیری اش در شرایطی مطرح شده است که ائتلاف احزاب چپگرا در اثر اختلافات شدید نتوانستند به مدت چهار سال دوران زمام داری خود در حاکمیت را به اتمام برسانند.

همچنین در پی از دست دادن اکثریت پارلمان از سوی ائتلاف یائیر لاپید و نفتالی بنت، آنها مجبور به انتخابات زودهنگام شدند که در آن نتانیاهو توانست با بدست آوردن اکثریت کرسی های پارلمان، قدرت را از دست چپگرایان خارج سازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس