کد خبر 1438035
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
نهضت تامین مسکن نخبگان کلید خورد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با تاکید بر اینکه نهضت تولید مسکن نخبگانی کلید خورد، گفت: دانشگاه‌ها با همکاری و حمایت دولت می‌توانند در رفع نیازهای نخبگان اثربخشی داشته باشند.

به گزارش مشرق، تفاهم نامه همکاری تامین مسکن نخبگان دانشگاه صنعتی شریف با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و علیرضا زاکانی شهردار تهران امضا شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تامین مسکن نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در سخنانی به تلاش‌ها برای رفع دغدغه‌های نخبگان و اجرای برنامه‌های جذب و ماندگاری آنها اشاره کرد و افزود: مسکن مساله مهمی در حمایت از نخبگان کشور است و رییس جمهور بارها بر این موضوع تاکید کرده است.

وی با یادآوری حمایت دولت در جهت رفع دغدغه جوانان و نخبگان کشور خاطرنشان کرد: با عزم و اهتمام شهرداری تهران و دست اندرکاران دانشگاه صنعتی شریف که آغازگر جریان تامین مسکن نخبگان شدند این نیاز مهم، در مسیر تامین قرار گرفته است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: شهرداری تهران فعالانه و پیگیر این موضوع را دنبال می‌کند و امیدوارم این جریان در سایر دانشگاه‌ها نیز ادامه پیدا کند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه آغازگر یک جریان است و نهضت تولید مسکن نخبگانی کلید خورد. اگر بتوانیم این نهضت را به جد پیگیری و دنبال کنیم، قطعا تحولی در عرصه تامین مسکن نخبگان رخ می دهد.

عزم شهرداری تهران برای تامین مسکن نخبگان

شهردار تهران هم در این مراسم پاسخگویی به نیازها و خدمت به نخبگان در کنار خدمت به همه اقشار را از اولویت‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: بر همین اساس، برای کمک به دغدغه مسکن نخبگان عزم خود را جزم کرده‌ایم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد: این تفاهم نامه و اجرای آن، الگویی برای توسعه خدمت رسانی در سایر دانشگاه‌ها باشد و تامین مسکن که به عنوان یک آرزو تلقی می‌شود با کمک بنیاد ملی نخبگان، دسترس پذیر شود.

وی ادامه داد: در این مسیر از همه امکانات بهره می بریم و تلاش می کنیم تا با اتصال ظرفیت‌ها به یکدیگر، این فرصت برای نخبگان سایر دانشگاه‌ها نیز فراهم شود.

رفع نیاز نخبگان دانشگاه شریف

رسول جلیلی رییس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این مراسم با بیان این که وعده تامین مسکن نخبگان در مسیر تحقق قرار گرفته است، اظهار داشت: پیش از این قول‌هایی داده شده بود اما تا مرحله عمل فاصله داشت. امروز اشتیاق و انگیزه شهرداری تهران و بنیاد ملی نخبگان این عزم را در ما نیز جزم کرد تا به نیاز نخبگانی که امروز به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می‌شوند و طی چند سال آینده به عضویت هیئت علمی دانشگاه در می‌آیند، پاسخ داده شود.

وی افزود: امیدواریم این مراسم را در ۲ سال آینده در ساختمان های احداث شده برای نخبگان جشن بگیریم.


تامین مسکن در اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان

همچنین ناصر باقری مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در این مراسم گفت: با توجه به ماموریت ذاتی که بنیاد ملی نخبگان برای حمایت، پشتییانی و توانمندسازی نخبگان دارد، از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع این دغدغه مهم نخبگان بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این نخبگان از دانشگاه صنعتی شریف هستند و انعقاد این تفاهم نامه کمک می کند تا به رفع یکی از اصلی ترین دغدغه های این قشر، جامعه عمل پوشانده شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد: با عزمی که در بنیاد ملی نخبگان و شهرداری تهران وجود دارد این نیاز به حق و مهم نخبگان نه تنها در دانشگاه شریف بلکه در تمامی دانشگاه های کشور برطرف شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس