کد خبر 1438060
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تمام 2گله‌های افتتاحیه در تاریخ جام جهانی/ از اولین هت‌تریک تا شکست‌های پیاپی مکزیک

تاریخ جام جهانی در بازی‌های افتتاحیه، دو گله‌های زیادی را به خود می‌بیند.

به گزارش مشرق، شب گذشته و در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲، انر والنسیا با دو گلی که وارد دروازه قطر میزبان کرد، نام خودش را به عنوان یک دو گله در تاریخ جام جهانی به ثبت رساند.

اما این تنها دبل یا در اصطلاحی دیگر بریس یک بازیکن در دیدارهای افتتاحیه قرن حاضر نیست.

جام جهانی ۲۰۰۶ میروسلاو کلوزه در جریان پیروزی ۴ بر ۲ آلمان مقابل کاستاریکا دو گله شد. جام جهانی ۲۰۱۴ نیمار دو گل زد و برزیل ۳ بر یک کرواسی را شکست داد. در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز دنیس چریشف در جریان شکست ۵ بر صفر عربستان مقابل روسیه، دبل کرد.

با اینحال تاریخ جام جهانی دو گله‌های زیادی در دیدارهای افتتاحیه به خود می‌بیند که در زیر نگاهی داریم به تمام آن‌ها:

در جام جهانی ۱۹۳۰، دو بازی همزمان به عنوان افتتاحیه برگزار شد. آندره ماشینوت در جریان پیروزی ۴ بر یک فرانسه مقابل مکزیک، دو گل زد. در دیگر دیدار نیز آمریکا به مصاف بلژیک رفت و ۳ بر صفر برنده شد.

بیشتر بخوانید:

حمایت بن سلمان از قطر فایده نداشت +فیلم

جام جهانی ۱۹۳۴ با ۸ بازی همزمان آغاز شد که در پرگل ترین بازی ایتالیا ۷ بر یک آمریکا را شکست داد. در این بازی اورسی برای ایتالیا دو گل زد اما سکیاویو نیز هت‌تریک کرد تا اولین سه گله تاریخ جام جهانی باشد.

در شکست ۳ بر یک برزیل مقابل اسپانیا، ایراراگوری برای ماتادورها دبل کرد. مجارستان ۴ بر ۲ مصر را برد که سهم تولدی ۲ گل بود. سوئیس در یک نبرد اروپایی ۳ بر ۲ مقابل هلند به پیروزی رسید و کیلهولس دبل کرد. اِسوِن یوناسون نیز در پیروزی ۳ بر سوئد مقابل آرژانتین دو بار گلزنی کرد. در پیروزی ۵ بر ۲ آلمان مقابل بلژیک، ادموند کونن هت‌تریک کرد اما ژرمن‌ها دبل کننده‌ای نداشتند. (هت‌تریک مهاجم آلمان از نظر زمانی دیرتر از آنجلو سکیاویو اتفاق افتاد)

در سال ۱۹۵۰ برزیل در بازی افتتاحیه ۴ بر صفر مکزیک را شکست داد و در این دیدار آدِمیر دو گله شد. چهار سال بعد (۱۹۵۴) نیز همین دیدار در روز افتتاحیه تکرار شد و اینبار سلسائو ۵ بر صفر به پیروزی رسید و پینگا دبل کرد. البته در این دوره نیز ۴ بازی همزمان در افتتاحیه برگزار شد اما در هیچ کدام از سه بازی دیگر بیشتر از ۲گل زده نشد.

سال ۱۹۵۸ باز هم مکزیک در دیدار افتتاحیه حاضر شد و این بار به مصاف سوئد رفت که ۳ بر صفر شکست خورد. در این دیدار سیمونسن ۲ برای برای سوئد گلزنی کرد.

سال ۱۹۶۲ نیز ۴ بازی همزمان در افتتاحیه انجام شد. تنها شیلی بود که موفق شد به عنوان تیم برنده سه گل به سوئیس بزند و در این پیروزی سهم لیونل سانچز ۲گل بود. مکزیک در این دوره نیز در یکی از بازی‌های افتتاحیه به مصاف برزیل رفت و ۲ بر صفر شکست خورد.

از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۲ دیدارهای افتتاحیه یا با تساوی تمام شدند یا کم گل بوند. پر گل ترین افتتاحیه در این بازه، پیروزی ۲ بر یک برزیل مقابل اسکاتلند در سال ۱۹۹۸ است که یکی از گل‌های تیم برنده نیز گل به خودی بازیکن حریف بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس