کد خبر 1438109
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
فصل خطرناک در جنگ اوکراین

تارنمای هیل نوشت: فصل خطرناکی در این جنگ آغاز شده است و مقامات محلی اوکراین می‌گویند مردم را برای بدترین زمستان عمرشان آماده می‌کنند.

به گزارش مشرق، هیل به نقل از «آنا گریگولایا» مدیر عملیات برق رسانی کمیته توزیع مشترک یهودیان آمریکا (JDC)در شهر دنیپرو گفت اوضاع برای میلیون ها نفر اوکراینی که دچار خاموشی های مداوم و پایدار هستند، وخیم است.

تارنمای آمریکایی مدعی شد: با گذشت ۹ ماه از جنگ روسیه، مسکو به رویکردی متوسل شده که تاسیسات انرژی و برق اوکراین را هدف قرار می دهد که تلاشی برای نابودی این کشور و شکست اراده مردم آن است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست اخیر شورای امنیت گفت «این یک تاکتیک عمدی از سوی پوتین رئیس جمهوری روسیه است. به نظر می رسد او عزم خود را جزم کرده، حال که نمی تواند به زور اوکراین را تصرف کند این کشور را وادار به تسلیم شدن نماید».

«اوکسانا مارکاروا» سفیر اوکراین در آمریکا در بیانیه ای که برای تارنمای هیل ارسال شده گفت اکثریت مشترکان برق بعداز حملات، به شبکه متصل شده اند اما هنوز دو میلیون نفر همچنان در خاموشی بسر می برند.

هیل نوشت: همکاری نزدیک بین مقامات انرژی اوکراین و آمریکا به بازسازی زیرساختارها برای ایجاد ثبات در شبکه برق رسانی اوکراین کمک کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه ۱۴۰۰) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

طرف های اوکراینی و روسیه تاکنون بارها یکدیگر را به حمله به نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرده اند.

در تازه ترین مورد، یک مقام اپراتور انرژی هسته ای روسیه موسوم به «روسِنرگواتم» روز یکشنبه گفت نیروگاه هسته ای زاپروژیا هدف گلوله باران اوکراین قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 0
    البته فصل خطرناک برای اوکراین فقط به کمبود سوخت در زمستان خلاصه نمی‌شود بلکه این قیچی یک لبه دیگر هم دارد و آن ته کشیدن مهمات اهدایی ناتو به اوکراین است پس دولبه قیچی ته کشیدن انرژی و ته کشیدن مهمات ، زلنسکی صهیونیست را ان شاءالله در این زمستان به زمین خواهد زد
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 2
      به همین خيال باش
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    3 3
    پوتین آدم بسیار بدی است.انسانیت ندارد
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      2 0
      ارباب تو که درطی صدسال اخیر صدها تجاوزو جنگ راه انداخته و50 ملیون نفرو نابودکرده انسانیتش فوران کرده وتوزیرش ماندی.ارام بسوز تازه اول جنگه بزودی غرب اوکراینو تنها خاهد گذاشت.اونزمانه که زلنسکی دسگیر واعدام واوکراین بدامان مادرش بازخاهدگشت وملت اوکراین از ظلمو تعدی جن پرستان صهیونیست ازاد خاهدشد
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 1
    نیروهای روسیه که در کشور دیگه و در حالت تهاجم هستن ،نابود میشن توی این زمستان .
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 1
    اوکراینیها در خانه خودشون میجنگند ، روسها که غریبه هستن باید فکر یک سرپناه گرم باشن . مگه خانواده های لوهانسکی و دونابسی بهشون اتاق و رخت خواب بدن .
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    اولا کریمه بزرگتر از شهر خرسون نیست دوما روسها فقط هارت و پورت می کنند با 160هزار نیرو خودشون را مسخره کرده اند یا مردم جهان و یا روسیه را چرا روسها با تمام قوا وارد اوکراین نمی شوند و ارتش اوکراین را نابود نمی کنند
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • ساس IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    0 0
    فقط و فقط یک شبکه برق زیر زمینی میتواند از تیررس فلج پیوسته در صورت داشتن عمق مناسب و نقشه مخفی از گزند دور بماند چیزی که ایران فاقد آنست . و نیز خطط گازرسانی. اگر خطوط گازرسانی استانهای شمالغرب توسط بقایای داعش یا پژاک یا کومله در ایستگاههای فشار دچار انفجار شود یا حمله سعودی با پهپاد یا موشک به خطوط برق حمله خوشه ای گرافیتی از نوع عملیات ناتو در صربستان انجام دهد بسیار ترمیم آن زمانبر خواهد بود و مردم بسیار اذیت خواهند شد اما آنها با یاری خدا و همدلی و همنوعدوستی بر دشمنان پیروز خواهند شد و جلوی این ضربات اجتماعی و اقتصادی را خواهند گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس