به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

نگاهی دیگر به بازی ایران و انگلیس

رهبر معظم انقلاب در اولین واکنش رسمی به اغتشاشات اخیر در ایران تاکید کردند که فراتر از جمهوری اسلامی با ایران قوی مخالف هست. هر چه از حوادث اخیر می‌گذرد این واقعیت بیشتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. تولید هزاران محتوا توسط رسانه‌های خارج نشین که دقیقا شکاف و کاشت نفرت اجتماعی بزرگ را بین اقشار و سلیقه‌های مختلف جامعه ایرانی را دنبال می‌کند، یکی از نشانه‌هایی است که هدف قرار دادن اصل «ایران قوی» را نشان می‌دهد.

وارد کردن چرخه‌های خشونت آمیز هدفمند به اعتراضات نیز هدف‌گذاری‌های اجتماعی گفته شده را دنبال می‌کند. از یک طرف با اقدامات خشونت آمیز تلاش کردند پلیس و نیروهای امنیتی را به واکنش‌های متقابل و بالا بردن تلفات وادار کنند- که با صبر مظلومانه پلیس نتوانستند - و از سوی دیگر تلاش شد با دروغ و عملیات فریب رسانه‌ای بخشی از خشونت‌ها و کشته‌سازی‌ها را به نیروهای امنیتی منتسب کنند و احساسات جامعه را علیه حافظان امنیت تحریک کنند. هر دو هدف گذاری برای فراگیر کردن خشونت‌های کور و بهم زدن تعادل اجتماعی جامعه صورت گرفت و تلاش کردند با مردمی‌سازی خشونت‌ها، تضعیف جامعه ایران به عنوان یک موجودیت قوی را هدف گرفتند.

تمرکز یکباره بر برجسته‌سازی دوره‌ای قتل یا وفات یک زن و یا کودک از یک قومیت مشخص نیز دقیقا با تحریک احساسات قومی و تضعیف وطن پرستی و هویت ایرانی صورت گرفت.

در این میان حضور گسترده و پیاپی سران گروه‌های تجزیه‌طلب تابلودار در رسانه‌های فارسی زبان مثل ایران اینترنشنال نیز از دیگر نشانه‌های بسیار آشکار برای تکه تکه کردن ایران قوی بود که همچنان نیز با وقاحت تمام ادامه دارد. تمرکز ویژه رسانه‌ای بر دو موضوع سیستان و بلوچستان و کردستان و شهرهای مثل زاهدان و مهاباد و دمیدن ویژه بر حواشی امنیتی و قومی این دو منطقه جداناپذیر از پیکره عظیم ایران قوی نیز در همین راستا است. کنار اینها باید به تلاش ویژه برای شکاف بین شیعه و سنی نیز در این مناطق با تکرار یکسری اقدامات ویژه نیز اشاره کرد.

در خارج از ایران اما موضوع آشکارتر دنبال می‌شود، برگزاری تجمعات برای ایرانیان خارج از کشور با هدایت‌ و رهبری لیدرهای متکثر از منحرفین جنسی تا تجزیه‌طلبان نشانه‌ای مهم از آینده‌ای است که برای ایران تدارک دیده‌اند.

در این میان آتش زدن برخی مساجد، مراکز دینی، اهانت به قرآن و دیگر نمادهای دینی و مقدسات که اتفاقا اصلی‌ترین هویت فرهنگی و بزرگترین زنجیره پیوند اجتماعی و فرهنگی ایرانیان نیز در حال حاضر محسوب می‌شود، خارج از هدف گذاری که برای تضعیف ایران قوی کردند، نیست. آنها به خوبی دریافته‌اند که مبانی نظری و اعتقادات دینی و انگیزه‌های مذهبی و جامعه وسیع مذهبیون و مومنین امروزه از اصلی‌ترین موانع تضعیف و تجزیه ایران هست.

همینطور تمرکز بر اهانت، سبک شماری، ایجاد بی تفاوتی و تلاش برای خارج کردن پرچم ملی از دایره مقدسات ملت ایران از عملیات‌های ویژه‌ای بود که آشکارتر از هرچیزی عادی سازی عبور آگاهانه و خودخواسته از پرچم ملی ایران به عنوان نماد و اتحاد ملی ایرانیان را در میان افکار عمومی دنبال می‌کرد. برای هیچ جامعه شناس و یا محقق آگاه به مسایل تاریخی و حکمرانی پوشیده نیست که پروژه تضعیف ابراز احساسات به نماد مهمی همچون پرچم ملی زمینه ساز پذیرفتن چه بلایا و تحقیرهای خودخواسته یک جامعه خواهد شد.

طراحان و رهبران اغتشاشات برای رساندن جامعه به اینکه به صورت خودخواسته و مسخ شده به سمت بی تفاوتی نسبت به افتخار آفرینی بین المللی ورزشکاران کشورش برود، فشار بی‌سابقه‌ای به تیم‌های ملی ورزشی در بزنگاه‌های اخیر بین المللی وارد کردند تا تحت فشارهای کاذب حتی برای شادی کردن معمولی نیز هزینه بپردازد! و همچنین برای مبارزه در میدان مسابقه نیز نه تنها دچار حواشی شوند بلکه کم انگیزه شده و حتی در مراحل حادتر شکست خوردن-بخوانید تحقیر شدن- را هم به صورت داوطلبانه و خودخواسته بپذیرند.

ایجاد فشارها و عملیات‌های رسانه‌ای بی سابقه علیه تیم ملی فوتبال را باید در ادامه همین پروژه کلان دید و بر اساس مواردی که گفته شد، اساسا بحث بالاتر از تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی بلکه هدف خود تیم ملی فوتبال ایران است که نتواند در نمایندگی از طرف «ایران قوی» عملکرد مطلوبی داشته باشد. زمینه سازی گسترده روانی و رسانه ای همان طراحان پروژه تضعیف ایران قوی بر علیه تیم ملی فوتبال ایران و شادی شبانه پس از شکست ایران در مقابل انگلیس توسط برخی گروه‌ها که بسیاری از آنها همان افراد اغتشاشگر کف خیابان‌ها و پیاده نظام طرح مذکور هستند، از نشانه‌های درستی این ادعا و مخالف بودن با اصل قوی بودن تیم ملی فوتبال ایران است.

گرچه این پروژه‌ها هم نتوانست اکثریت جامعه را با خود همراه کند ولی بزرگترین سندی شد که نشان داد حرف اصلی همان است که رهبر انقلاب فرمودند: «آنها فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    21 13
    وطن فروش همیشه و در همه ملت ها بوده است به خصوص وطن فروشانی که از سر حقارت به مزدوری علیه وطنشان و در راستای اهداف دشمنان میهن شان رو می آورند! مانند خائنینی که آریوبرزن را به اسکندر و سپاهیانش فروختند! نمونه بارزش در این زمان و در ایران می توان از بهائیان منحوس و نجس مثال آورد!!!
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 3
      توکل بر خدا
    • شهرام IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      9 9
      قسم به خدای متعال وطن فروش توئی که مهر سکوت زدی برلبانت
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      10 5
      مرزماعشق است هرجاوست انجاخاک ماست غزه وحلب وتهران وبوسنی چه فرقی میکند
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 1
      با ایران همیشه موافق
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      7 4
      آقا/ خانم شهرام جفنگ نگو !کدوم خدا آلبانی نشین؟ تو برو مشغول زدن هشتگ بیناموسمت باش
    • شهرام IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 2
      11:57 فکر کردی فقط تو خدا داری کرد خدا نداره یا در جوانرود خدا نیست ؟
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    16 4
    آقای جهان تیغی به نظر شما ایران قوی چیست؟ در درجه اول ایران قوی متشکل از مردم قوی هست!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 7
      مردم قوی یعنی مردم بی بندوبار؟ قوت اقتصادی با بی بندوباری به دست میاد؟ اصلا اقتصاد قوی یعنی مردم قوی؟ قوی در چی؟ نگاه تک بعدی و شرطی شده آفت این مردمه
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 3
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • mpapa@gmail.com IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 12
    آنها از اينها نيستند و اينها از آنها ! بنابر اين آنها از اينها ميترسند و اينها از آنها ميترسند پس همه با هم با وحدت كلمه با مشت ميزنيم توي دهن همه!
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 3
      خدا شفات بده
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 0
    همه ما طرفدار ایران قوی هستیم.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    10 0
    تیم ملی است یعنی متعلق به ملت ایران .
  • GB ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 8
    حکومت با همراهی مردم معنا پیدا می کند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    7 6
    تقصیر خودتونه بازی ورزشی رو سیاسی میکنید
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 1
    هر چیزی که مردم رو خوشحال کنه باهاش مخالفند. برای همین بایستی کمک کنیم جامعه ما به بالاترین سطح خوشحالی برسد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 2
    اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 1
      باز سر و كله تو پيدا شد
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 3
    و اما 6تاااییی هاااا
  • IQ ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 1
    به موضوع نخواندن سرود ملی چرا ورود نمی کنید
    • مهسا امینی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 9
      چون دستور خود حکومت بوده که نخونید که مثلا فک کنن تیم جمهوری اسلامی با مردم ایرانه
    • ح IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 1
      بعد میگن ما توهم توطئه داریم!!!🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 3
    اینا با موجودیتی به نام ایران مخالف اند
  • FR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 0
    ادمها وقتی مسخ میشن که احمق باشن و آدم احمق قدرت درک آینده و تحلیل و تشخیص را ندارد .. وقتی مغز را دربست تعطیل کنی عواطف و احساسات و عرق ملی و خلاصه همه چیز را با لجبازی واگذار خواهی کرد …
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 3
    با کل ایران مخالفند
    • NL ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 1
      با تمام کافرا مخالفیم حتی اکه کل ایران مثل کل قوم لوط کافر باشن.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    سیاست و شعار همیشگی انگلیسی ها "تفرقه بنداز و حکومت کن" است انگلیسی ها که از غیرت ورزشکاران و فوتبالیست های ایرانی میترسیدند از قبل از جام جهانی بدنبال اغتشاش و اعتراض در ایران بودند و کم کم اعتراضات را بطرف سلبریتی ها و ورزشکاران کشاندند ابتدا از طریق نفوذ و تحریک چند تیم ورزشی با نخوندن سرود تیم ملی ایران کاری کردند ورزشکاران بی انگیزه و بی غیرت شوند و بالاخره دیروز در آخرین لحظات موفق شدند فوتبالیست ها را هم تحریک به نخوندن سرود ملی ایران بکنند آن هم در حضور تیم ملی انگلیس این نخواندن سرود تیم ملی یعنی بی انگیزه بودن تیم و بی غیرتی که باعث شد تیم انگلیس با گل های زیادی ایران را شکست بدهد
  • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 1
    اینها از مخ تعطیل هستند حتی اگر از انها بپرسید که دنبال چه چیزی هستند و چه میخواهند مشتی خزعبل و مهمل به هم می بافند کسی که تیم ملت ایران را اینگونه بکوبد دوست ملت و ایرانی نیست یک بی ریشه بی همه چیز است
  • FR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 2
    این تیم ملی است و غرور ایرانی در سربلندی تیم ملی است
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    کسی که با جمهوری اسلامی ایران مخالف باشد هرگز نمی تواند با ایران موافق باشد. شما یک جریان ایران دوست، بدون جمهوری اسلامی را از سیصد سال پیش که موضوع دولت-ملت مطرح شده نشان دهید که بدون اسلام ، ایران دوست بودند. همه جریانات منهای اسلام یا جیره خوار غرب وحشی بودند یا شرق کمونیست. جبهه ملی آمریکایی بود نفت انگلیس و آمریکا را تأمین می کرد حزب توده نوکر شوروی کمونیست بود که از واگذاری نفت شمال به شوروی سخن می گفت!شاه جلاد هم ترکیبی از همه وابستگی ها بود چنان چه گاز تقریبا مفت به شوروی می داد یا ذوب آهن را با کمونیست ها علم می کرد و کنسرسیوم نفت ، انتخاب دولت های خود را دربست در اختیار آمریکا و انگلیس قرار می داد. البته در جریان انقلاب اسلامی نیز هم کمونیست ها طرفدارشاه جلاد بودند هم غرب وحشی. امکان ندارد عشق ایران بدون جمهوری اسلامی در دل کسی ایجاد شود. جماعت وحوش ضد انقلاب گرد آورده شده در قطر با موچودیت مستقل ایران یعنی جمهوری اسلامی مخالفند. خب باشند چه غلطی می توانند جز عربده کشی مثل اربابان غربی وحشی اشان..تنها ایران دوست مقتدر در دنیای امروز تصمیم سازسازی، حضرت آیه الله العظمی امام خامنه‌ای است و بس. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • ناشناس IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    درود منم به همین نتیجه رسیدم وطن فروش ها پستی و‌ بی شرفی را در حق ما تمام کرده اند مرتب می گویند ایران تحریم باشد ما ازشون متنفریم. اون دختره بی عقل مصی لیدر همه شون هست
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    خدا پشت و پناه تیم ملیمون باشه
  • م FR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    ایران موقعه‌ای قوی هست که ارزش ریال اول نباش از آخر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس