کد خبر 1439045
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
افزایش 2533 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۵۳۳ واحد همراه شد.

به گزارش مشرق، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری بازار با افزایش ۲ هزار و ۵۳۳ واحد در شاخص کل به رقم یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۸۸ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۸۱۶ واحد به رقم ۴۰۷ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۲۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۲ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش شاخص‌ها کمتر از یک‌درصد بوده است.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۱۸ صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۴۵ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۲۱ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۲۷ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۷ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک تجارت، سایپا و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد فولاد مبارکه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۵۱ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۵۹۳ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۳۷ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۱ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۹ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای صنعتی مینو، مدیریت انرژی امید تابان هور، بهمن دیزل، برق عسلویه مپنا، داروسازی دانا، پخش هجرت و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز آخرین روز از مهلت خرید سهام‌یار برای بیمه کردن سبد سهام زیر ۱۰۰ میلیون تومان بود که خریداران این نماد با خرید یک سهام یک ریالی از اوراق اختیار فروش تبعی، نسبت به تضمین اصل سرمایه و سود ۲۰ درصدی برای یک سال آینده اقدام کردند.

سرمایه‌گذاری در بورس الزاماً همراه با ریسک و نوسان است، اما کسانی که یک چشم‌انداز بلندمدت برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب می‌کنند، در این بازار برنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس