رابرت مالی

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در حساب کاربری خود در توئیتر به تصویب قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داده است.

نماینده ویژه آمریکا درباره این قطعنامه ادعا کرد: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که توسط تعداد زیادی از کشور از سراسر جهان حمایت شد، برخلاف ادعای دولت ایران، اقدامی غربی نبود.»

رابرت مالی در ادامه مدعی شده است که این قطعنامه به دور از ضد ایرانی بودن، بدنبال حمایت از مردم ایران است.

لازم به ذکر است که آمریکا و کشورهای اروپایی در ادامه حمایت از اغتشاشات در ایران، یک قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان آنچه «وضعیت حقوق‌بشر در ایران»! خوانده شده، تصویب کردند. کشورهای چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان به این قطعنامه ضدایرانی رأی منفی دادند و این اقدام شورای‌حقوق‌بشر سازمان ملل را «سیاسی‌کاری» اعلام کردند.

کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان هم به قطعنامه رأی ممتنع دادند.

آرژانتین، بنین، چک، فنلاند، فرانسه، گابون، گامبیا، آلمان، هندوراس، ژاپن، لیبی، لیتوانی، لوکزامبورگ، جزایر مارشال، مکزیک، مونته‌نگرو، نپال، هلند، پاراگوئه، لهستان، کره، سومالی، بریتانیا، اوکراین و آمریکا رأی مثبت دادند.

قطعنامه ضد ایرانی مذکور با تحریک آمریکا و غرب به تصویب رسید. علیرغم اینکه آمریکایی‌ها خود به عنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان محسوب می‌شوند اما به دلیل اعمال نفوذ سیاسی، تاکنون در مجامع بین المللی محکوم نشده اند.

پس از تصویب این قطعنامه، «گنادی گاتیلوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی مستقر در ژنو، این قطعنامه را نامشروع خواند. گاتیلوف تاکید کرد که چنین تصمیمی «صرفا در پس‌زمینه و با ذهنیتی سیاسی» اتخاذ شده و هدف آن مقصر جلوه دادن مقامات ایران است صرفاً به این دلیل که غرب، آنها (مقامات ایران) را خوشایند نمی‌داند.

وی تاکید کرد: ما این (قطعنامه) را غیرقانونی می‌دانیم چون چنین اقداماتی باید با اجازه کشور مدنظر، انجام و ایجاد شود. در این مورد خاص، هیچ مشورت یا توافقی بر سر ایجاد چنین سازوکاری با ایران انجام و اجرایی نشده است. تمام این اقدامات با هدف اعمال فشار سیاسی روی ایران صورت می‌گیرد.

به باور وی، بانیان این پیشنهاد بهتر است روی مشکلات داخلی کشور خودشان تمرکز کنند زیرا در غیر این صورت، «تمام این اقدامات شبیه نمونه‌ای واضح از استاندارد دوگانه تجلی می‌کند.»

همچنین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آن را اقدام ضدایرانی گروه معدودی از کشورهای غربی و کاملاً مردود دانست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    3 0
    به قول رهبر معظم انقلاب در موضوع حقوق بشر آن که در جایگاه مطالبه گر هست ایران است نه کشورهایی که قرن ها سابقه استعمار و قتل عام مردم مستعمرات در کارنامه شان است و هم اکنون هم به طور مثال ملت فلسطین را اساساً بشر محسوب نمی کنند و به صهیونی ها مجال داده اند تا این ملت از پیر و جوان و کودک و زن را مانند حیوان سلاخی کنند!
  • US ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 0
    یک سیلی محکم طلب می کند که متاسفانه دولت ریسی و وزیر خارجه وی و کل وزارت خارجه ایران در انفعال مزمن خود گرفتار هستند، کی جواب خواهد داد.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      2 0
      احسنت ، دقیقأ همینطوره !! آخرش میان میگن این صحبتهای جناب آقای رابرت مالی محترم (!) اصلا سازنده نبود، مورچه گازشون بگیره الهی !!!
  • US ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 0
    جواب این خ گوش هویچ دزد حقه باز رو جواب دهید. مقابل آلمان که خفت سکوت رو به گردن گرفتید، بعو دم از اقتدار نظام و دیپلماسی کشور به ملت غالب کنید.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    حالا بود یا نبود فرقی نداره،شما بی شرف های بی همه چیز چرا رای مثبت دادید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس