فضاسازی‌های رابرت مالی درباره بازداشت شدگان ناآرامی‌های ایران همزمان با اعدام زنی در آمریکا

رابرت مالی نماینده ویژه دولت بایدن همزمان با اعدام زنی در آمریکا، با مداخله جویی در امور جمهوری اسلامی ایران، همچنان درباره بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیرایران فضاسازی می‌کند.

به گزارش مشرق، رابرت مالی که از زمان آغاز حوادث داخلی ایران، نقش خود را در حد یک تدارکاتچی دیدارهای مخالفان جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی تنزل داده تا از هرگونه تغییر و از دست دادن سمت خود در امان بماند، اظهارات مداخله جویانه بسیاری درباره امور داخلی ایران داشته است.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در تازه‌ترین اظهارات مداخله جویانه مدعی شد: مهدی محمدی فرد و محمد بروغنی ۱۸ و ۱۹ ساله دو تن از جوانان ایرانی هستند که در دادگاه‌های ساختگی به اعدام محکوم شده‌اند.

رابرت مالی ادعا کرد: جهان نظاره گر است. رهبران ایران باید به جوانان خود گوش دهند، نه این که آن‌ها را بکشند.

اظهارات مداخله جویانه رابرت مالی در حالی است که اعدام یک زن در آمریکا خبرساز شده است.

ایالات متحده آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است و همواره کشورهای غیرهمسو با خود را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، یک زن را با تزریق مرگبار اعدام کرد.

خبر اعدام "امبر مک لافین" اولین زن تراجنسیتی در آمریکا که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشته، در حالی است که شخصیت‌های سیاسی و مدنی بسیاری خواستار لغو حکم این اعدام شده بودند.

آن‌ها معتقد بودند مادر امبر، وی را در کودکی رها کرده بود و پدرخوانده اش بصورت مکرر به وی حمله کرده و چندین بار این زن دست به خودکشی زده بود.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد، کامپ، وکیل این زن گفت: اعدام مک لافلین تمام نقص‌های سیستم قضایی را برجسته می‌کند و یک بی عدالتی بزرگ از جهت مختلف است.

وی افزود: این اعدام شکست‌های سیستماتیک در طول زندگی امبر را ادامه می‌دهد. هیچ مداخله‌ای برای شفاعت و محافظت از او در دوران کودکی و نوجوانی صورت نگرفت. همه اشتباهات برای او رخ داد.

دولت بایدن اگرچه نقش خود را در حوادث اخیر ایران منکر شده و مدعی است در پی تغییر رژیم نیست، اما از آغاز ناآرامی‌ها در ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و به صراحت اعلام کرده است که به جای تمرکز بر مذاکره و رویکرد دیپلماسی که همواره شعار آن را سرداده، بر ناآرامی‌های ایران متمرکز است.

دولت دموکرات بایدن همچنین سیاست‌های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه حقوق بشری در حمایت از ناآرامی‌ها در ایران تاکنون تحریم‌هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه در ژنو سوئیس، قطعنامه‌ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی‌های ایران، با عنوان آنچه "وضعیت حقوق بشر در ایران" خوانده شده است، به تصویب رساند.

این قطعنامه نیز با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رای ممتنع داده‌اند.

وزرای خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد نیز ۱۷ آذر ماه در بیانیه‌ای مشترک در تداوم دخالت در امور داخلی ایران، تهران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

دولت بایدن همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران و با سوء استفاده از سازو کارهای بین المللی و سازمان ملل به اسم دفاع از حقوق زنان ایرانی، ۱۴دسامبر /۲۳ آذرماه، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعت و رویه خطرناکی را پایه گذاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    همان روزی که آمریکا زنی را اعدام کرده که نه فرمانداری شهری را به آتش کشبده و نه خودروهای اداری را منهدم کرده و نه به نیروی تأمین امنیت ملی حمله ور شده و با سلاح ماموران را مجروح ساخته و نه خیابان بسته و رعب و وحشت ایجاد کرده، اما افرادی که همه جنایات فوق را انجام داده که کم ترین آن در آمریکا اصلا عاملش در خیابان توسط پلیس به قتل می رسند و نوبت به محاکمه نمی رسد این مشاطه آمریکایی «مالی»!!است همسان «مال»اصلاح طلبان آمریکایی، که به دو جنایتکار و آشوب گر و ویرانی طلب ، پرداخته و آن ها را جوان!نامیده!این نماینده شیطان در مذاکرات شیطانی شیطان بزرگ که کنترل ذهنی اش را از دست داده ، هر از گاهی سخن از دیپلماسی زده وگاهی مثل این موضع خبیثانه برای ایران مقتدر خط و نشان می کشد! همین خط و نشان ها را در مواضع و بیانیه ها و مطالب اصلاح طلبان آمریکایی هم می بینیم ،این هماهنگی بین شیطان بزرگ و اصلاح طلبان فاسد نشان از آن دارد که رویکرد انقلابیون و لایی با الهام از ولی فقیه خردمندمان امام خامنه‌ای در برخورد سخت با آشوبگران و اراذل و اوباش چقدر دقیق و درست بوده و تا چه اندازه سربه گونی شدن اراذل کف خیابان ، برای آمریکا و دنباله های داخلی اش در پوشش اصلاح طلبان فاسد ، سخت بوده! البته این همه آشفتگی در میان این جماعت طبیعی است !چرا که ضد انقلاب داخلی و خارجی و آمرانشان غرب وحشی و شیطان بزرگ ،طی بیش از یک دهه سرمایه گذاری کرده بودند همه باد هوا شد چه عوامل میدانی شورش و چه سردسنه هایشان، چه خانه های تیمی امنشان و چه امکانات تخریبی و کشتارشان! بدون هیچ دستاوردی !پس باید عصبی و به هم ریخته شوند و بنا بر پریشان گویی بگذارند. ما هم همانند قرآن می گوییم «موتوا بغیضکم » از نابودی همه سرمایه های آشوب و آشوب گر انتان عصبانی شوید و از این عصبانیت نیز بمیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس