واکنش مداخله جویانه آمریکا به اعدام عاملان شهادت یک نیروی حافظ امنیت ایران

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به اجرای احکام اعدام دو نفر از عاملان شهادت یکی از نیروهای حافظ امنیت ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز شنبه به وقت محلی در تداوم اظهارات مداخله جویانه و ادعای حمایت از حقوق مردم ایران مدعی شد: "از اعدام دو جوان ایرانی دیگر توسط رژیم ایران پس از محاکمه‌های ساختگی آنها وحشت زده شده ام."

این مقام آمریکایی در حالیکه درباره تازه ترین اعدام در کشور خودش سکوت کرده است، درباره اجرای احکام اعدام عاملان شهادت سید روح الله عجمیان ادعا کرد: این اعدام‌ها باید متوقف شوند. ما و دیگر کشورها در سراسر جهان به پاسخگو کردن مقامات ایران ادامه خواهیم داد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین در حمایت از اقدام واتس‌اپ درباره کاربران ایرانی، با حمایت از این شبکه اجتماعی مدعی شد: شرکت‌های آمریکایی در حال یافتن راههای هوشمندانه برای کمک به مردم ایران هستند تا با وجود سانسور بی ‌امان، آنها بتوانند کانال های ارتباطی میان خود و جهان خارج را حفظ کنند.

مذاکره کننده ارشد آمریکا پیش از این نیز گفته بود: مهدی محمدی ‌فرد و محمد بروغنی ۱۸ و ۱۹ ساله دو تن از جوانان ایرانی هستند که در دادگاه‌های ساختگی به اعدام محکوم شده‌اند.

رابرت مالی ادعا کرد: جهان نظاره‌ گر است. رهبران ایران باید به جوانان خود گوش دهند، نه این که آنها را بکشند.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان شد، صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش این مرکز، دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

اظهارات مداخله جویانه رابرت مالی در حالی است که اعدام یک زن در آمریکا خبرساز شده است.ایالات متحده آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است و همواره کشورهای غیرهمسو با خود را به نقض حقوق بشر متهم می کند، یک زن را با تزریق مرگبار اعدام کرد.

خبر اعدام "امبر مک لافین" اولین زن تراجنسیتی در آمریکا که بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور داشته، در حالی است که شخصیت های سیاسی و مدنی بسیاری خواستار لغو حکم این اعدام شده بودند.

دولت دموکرات بایدن به رغم شعار رویکرد دیپلماسی همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته و در پی حوادث اخیر ایران نیز به بهانه حقوق بشر، تحریم هایی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

دولت بایدن اگرچه اعلام کرده که هدفش تغییر نظام ایران نیست اما از آغاز تحولات داخلی اخیر در جمهوری اسلامی ایران، همسو با مخالفان تهران، عمل کرده و در واقع، پشت چهره اپوزیسیون به بهانه برآورده شدن خواسته های آنان به اسم مردم ایران، پنهان شده است.

غرب به رهبری آمریکا سوم آذرماه امسال در ژنو سوئیس، قطعنامه ای را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به بهانه ناآرامی های ایران، با عنوان آنچه "وضعیت حقوق بشر در ایران" خوانده شده است، به تصویب رساند.

این قطعنامه با ۲۵ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع به تصویب رسید. چین، پاکستان، اریتره، ونزوئلا، کوبا و ارمنستان ۶ کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند. کشورهای بولیوی، برزیل، کامرون، ساحل عاج، هند، اندونزی، قزاقستان، مالاوی، مالزی، موریتانی، نامبیا، قطر، سنگال، سودان، امارات و ازبکستان به قطعنامه رای ممتنع داده‌اند.

وزرای خارجه ۹ کشور آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره و سوئد نیز ۱۷ آذر ماه در بیانیه ای مشترک در تداوم دخالت در امور داخلی ایران، تهران را به نقض حقوق زنان متهم کردند.

دولت بایدن همچنین با سوء استفاده از سازو کارهای بین المللی و سازمان ملل به اسم دفاع از حقوق زنان ایرانی، ۱۴دسامبر /۲۳ آذرماه، پیش نویس قطعنامه خاتمه عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) در نیویورک مطرح کرد که با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع به تصویب رسید و بدعت و رویه‌ خطرناکی را پایه گذاری کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کارشناس سیاسی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    3 0
    گانگسترهای آمریکایی بهتر است به فکر کشور خودشان باشند که حد اقل روزی ده نفر با سلاح گرم کشته میشن. حق ندارند در امور داخلی ایران دخالت کنند.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    قضیه ملا نصرالدین و صف آشه. اینترنشنال رو می سازن، اینترنشنال دروغ می‌سازه، خودشون باور می کنن یا خودشونو به باور کردن می زنن.
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    آمریکا غلط کرد. قوه قضاییه موظف است هر شخص حقیقی و حقوقی و رسانه ای که مستقیم یا غیر مستقیم اعدام قاتلان را زیر سؤال برد، سریعاً بازداشت و محاکمه و مجازات کند. در غیر این صورت باید پاسخگوی ولی نعمتان و اربابان خود که همان خانواده های شهدا هستند، باشند و سریعاً از مسئولیتی که لیاقتش را ندارند استعفا دهند. زمان آن رسیده خانواده شهدا به میدان بیایند و از این پس این انقلاب را مدیریت کنند و به حساب مسئولین بی کفایت رسیدگی کنند. منتظر خروش خانواده های ولایی شهدا باشید.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    اینا حتی اگر جُرم از بین بردن امنیتم نداشتن، در حالت عادی قاتل بودن و حکمشون مقابله به مثل، یعنی مرگ و اعدام بود.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    1 0
    خسته شدیم از این همه تیتر تکراری.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    2 0
    برو فکر مردم خودت باش. نمی خواهد دایه دلسوزتر از مادر باشی. شما که در کشورتان مردم بی سلاح را در برخورد با نیروی امنیتی سلاخی می کنید، از حقه های کثیف برای کشتار مردم سایر کشورها استفاده می کنید، نباید نظر بدهید. فقط شما یک چیز دارید که ما نداریم و آن غول رسانه است.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    امروز یه بچه شش ساله در مدرسه ای در آمریکا، معلمش را با اسلحه کشت. رابرت مالی بهتر است به مشکلات اجتماعی کشورش برسد. ما با مزدوران قاتل، حالا حالاها کار داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس