تروئیکا

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه روز دوشنبه در واکنش به اجرای احکام اعدام دو نفر از عاملان شهادت یکی از نیروهای حافظ امنیت ایران، دیپلمات‌های ارشد ایران را در لندن، پاریس و برلین احضار کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت ایران را به عنوان عالی‌ترین دیپلمات تهران در لندن احضار کرده است. این بیانیه می‌افزاید: «استفان هیکی» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه انگلیس در دیدار با نماینده ایران بر مخالفت لندن با مجازات اعدام در هر شرایطی تاکید کرده است.

در همین حال جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی مدخله‌جویانه در امور داخلی ایران ادعا کرد: امروز کاردار ایران را احضار کردم تا اعدام‌های نفرت‌انگیزی را که در آخر هفته شاهد بودیم به شدیدترین وجه ممکن محکوم کنم. رژیم ایران باید به سرکوب وحشیانه خود پایان دهد و به نگرانی های مردم خود گوش فرا دهد.

وزیر امور خارجه آلمان هم از اقدام مشابه برلین خبر داد و در تداوم حمایت از ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: رژیمی که جوانان خود را می کشد تا مردم خود را مرعوب کند، آینده ای ندارد. این درحالیست که وزارت امور خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ مشابهی از احضار سفیر کشورمان در پاریس خبر داد تا مخالفت خود را با اعمال احکام دادگاه‌های ایران ابراز کند.

محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان شد، صبح روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند. مرکز رسانه قوه قضاییه گزارش داد که دوازدهم آبان ماه تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک برای رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

ژست بشردوستانه سه کشور اروپایی در برابر ایران، درحالیست که کارشناسان معتقدند غرب با سوابق تاریک در زمینه حقوق بشری فاقد جایگاه سیاسی و اخلاقی برای اظهارنظر و موعظه در این رابطه است. دیوید میلر جامعه‌شناس انگلیسی می‌گوید که احوادث اخیر ایران زیر سر سازمان‌های تروریستی خارجی با سابقه آشوبگری و براندازی نظام‌های سیاسی در جهان است که برای رسیدن به منافع خود احساسات مردم را تحریک می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر این تظاهرات در دفاع از حقوق زنان و حجاب اجباری بود نباید کار به کشتن نیروهای پلیس، تخریب اموال عمومی و حملات سازمان یافته علیه سپاه کشیده می‌شد. بنابراین از نظر من این اقدامات ارتباطی به تظاهرات زنان ندارد و توسط سازمان‌های تروریستی خارجی سازمان‌دهی می‌شود.

این جامعه‌شناس انگلیسی، غرب را به خرابکاری در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها متهم کرد و گفت: آن‌ها به دنبال تشدید تحریم‌ها بودند و از این رو اغتشاشات در ایران را به راه انداختند.

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در سخنانی به کشورهای غربی توصیه کرد که از رویکردهای غیرسازنده علیه ایران دست برداشته و سازمان‌های بین‌المللی را که کارکرد آنها کمک به حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و تقویت همکاری‌های چندجانبه است سیاسی نکنند.

وی خاطر نشان کرد: معتقدیم ادعاهای حقوق بشری علیه کشورهای مستقل و استفاده از آنها برای پیشبرد اهداف سیاسی مخل روند ارتقای موضوع حقوق بشر به عنوان موضوع دارای جایگاه رفیع در جامعه جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صالحه IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    باید آمار فساد و همسرکشی وخودکشی و هفت تیرکشی غربی ها را که به خاطر بودجه ریزی این فاحشه های نجس غارتگر، رسانه را به کازینو تبدیل کردند، ببرن نشونشون بدن تا بیشتر از این رسوایشان کنند و عکس سرکوب ها در غرب را در سازمان ملل نشونشون بدن. دکتر کنعانی و دکتر امیرعبداللهیان فقط باید تصویر نشون بدن. آمار به زبان همان تصاویر سرکوب در فرانسه، اعتصابات، جنایات صهیونیست و این جوری رسانه ای کنند قصاص، حکم خداست.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خودشون توی فاحشه خونه ای که ساختن، اگه کسی پلیس بکشه، چه میکنن؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    خودشون هم می دونن الکیه. چون از همه سیاه ترند.
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    کامنت ها دیر میاد.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    غنی سازی رو ببرید روی ۹۰ درصد و فرایند ساخت بمب اتم رو به راه بندازید تا بدو بدو بیان مذاکره. غربی ها جرات نمی کنن به ایران حمله کنن چون اولین حمله یعنی تغییر راهبرد ایران و ساخت بمب اتم برای تثبیت دفاع از کشور. با ترور و خرابکاری و ... هم به نتیجه نمی رسن. غرب مجبوره برای حفظ برتری اسرائیل با ما کنار بیاد. هر گونه حمله به ایران یعنی نابودی اسرائیل و پایگاه های آمریکا و تأسیسات نفتی و در نتیجه صنعت نفت و تورّم شدید در غرب و چه بسا فروپاشی کشورهای غربی و عقب افتادن غرب از چین. میشه راحت تحریم ها رو رفع کرد امّا ما بلد نیستیم. به جای رفع تنش و این مذاکرات بی فایده به سبک غرب زده ها بهتره غنی سازی رو ببریم به ۹۰ درصد تا برتری هسته ای اسرائیل زیر سؤال بره. هر گونه هسته ای شدن ایران یعنی از دست رفتن منطقه و سرپیچی های ترکیه و سعودی و از بین رفتن امنیت اسرائیل. به خدا اگه غنی سازی رو ببریم بالا، میان مذاکره. غرب فقط زبان زور می فهمه. همین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس