1

محمد حسین آقاسی وکیل دادگستری می‌گوید برخی فیلم‌های صحنه جرم را دیده‌ام واقعاً برخی از صحنه‌ها بسیار دردناک بود و به دلیل شدت خشونت نتوانستم تا انتها آن را تماشا کنم.

سرویس سیاست مشرق- دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمال شهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جان‌باختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزادراه کرج ـ قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب‌وجرح مأمورین کردند.

در حوادث آن روز سیاه، سید روح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید. شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به‌صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت موردحمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرائم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضائی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می‌کند. در این پرونده درمجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح‌الله عجمیان و حوادث آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه، متهمان صراحتاً نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش درآمد.

پس از دستگیری عوامل شهادت سید روح‌الله عجمیان، در بازسازی صحنه جرم، متهمان نحوه قتل را بازسازی کردند. همچنین اظهارات و اقاریر صریح و متعدد متهمان مبنی بر ارتکاب جرائم و تشریح صحنه جرم، کشف آلات و ادوات جرم از متهمان، بازبینی تلفن همراه آن‌ها و کشف مطالب مجرمانه، تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از روز حادثه مبنی بر نحوه به شهادت رساندن مدافع امنیت شهید سید روح‌الله عجمیان نیز تماماً اتهامات متهمان را اثبات می‌کرد.

نقش متهم ردیف اول در قتل شهید عجمیان

محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول پرونده در جلسات دادگاه با تشریح کامل اقدامات خود در روز حادثه گفت: شب یازدهم آبان ماه بود که یکی از دوستانم به من پیام داد و گفت فردا دوازدهم آبان روز چهلم حدیث نجفی است و ما هم برای حضور در آن مراسم آماده می‌شویم؛ لذا من هم قصد کردم که در این مراسم حاضر شوم. در روز ۱۲ آبان نزدیک ۱۱ صبح بود که به ترافیک اتوبان رسیدم. از ماشین پیاده شدم و با افراد حاضر درصحنه شعار دادم و به سمت مأمورین سنگ پرتاب کردم. در ادامه به سمت زیرگذر که رفتم مشاهده کردم که جمعی از افراد در آنجا تجمع کرده‌اند. لذا در ادامه من هم به این جمع پیوستم و شنیدم که فردی فریاد می‌زند بسیجی. در ادامه دیدم که بسیجی روی زمین افتاده و دو الی سه نفر بالای سرش ایستاده‌اند و با سنگ و چوب به سروصورتش ضربه می‌زنند. هرکسی یکی دو تا مشت می‌زد و فرار می‌کرد.

قاتل شهید عجمیان ادامه داد: همین‌طور که شهید با دست‌خالی در حال فرار بود، سنگ، چوب و... به سمتش پرت می‌کردند و افرادی که وی را می‌زدند بالای ۳۰ تا ۴۰ نفر بودند.

دستم را انداختم سمت شانه راستش و چرخاندمش و بعد با یک سنگ به سرش ضربه زدم. بعدازاینکه این سنگ را زدم با مشت سه ضربه به سرش وارد کردم. بعد شهید را دیدم که زمین افتاده و در همین حالت یک نفر روی پهلو و دنده سمت راستش می‌پرید. بعدازاینکه اطراف شهید خلوت شد به سمتش رفتم و با پا یک ضربه به وسط پاهایش و دو ضربه به زانوهایش زدم.

در همین حین یک فرد آمد و ۳ الی ۴ ضربه چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلوی شهید وارد کرد و بعدازاینکه چاقو را زد و از روی شکمش بلند شد من پاهای او را گرفتم و به سمت جلوی خاور روی زمین کشیدم که در همین لحظه کفش‌هایش از پاهایش درآمدند و با آن‌ها ۲ تا ضربه به سمت صورتش زدم و بعد یک ضربه با پای چپ به سر و گردن و ۲ الی ۳ ضربه هم با کفش به صورتش وارد کردم!

روایتی ناگفته از قاتلین شهید روح‌الله عجمیان در زندان رجایی شهر/ وکیل محمدمهدی کرمی: به‌صورت رسمی وکالت پرونده را بر عهده نداشتم/ کرمی  اعتصاب غذا نکرده بود / نتوانستم فیلم‌های شکنجه شهید عجمیان را نگاه کنم!

کارد آجین کردن شهید عجمیان به روایت یک قاتل حرفه‌ای

سید محمد حسینی فرزند سید حسن متهم ردیف دوم این پرونده است؛ فردی که با چاقو ضرباتی به شهید وارد کرد. وی در جلسه دادگاه، اقداماتش در زمان شهادت شهید عجمیان را تشریح کرد و گفت: من جزو آخرین نفراتی بودم که به بالای سر شهید عجمیان آمدم، افرادی به شهید توهین می‌کردند و به وی لگد می‌زدند.

وی همچنین صراحتاً در دادگاه اعلام کرد: چاقوی خود را دومرتبه و به عمق دو بندانگشت به بدن شهید عجمیان فشار دادم و در مرتبه سوم کمی به داخل بدن وی وارد کردم.

در رابطه با اقدام جنایتکارانه محکوم حسینی در روز حادثه، دیگر متهمان پرونده نیز صراحتاً وی را به عنوان فردی معرفی کردند که به شهید چاقو زد و با توجه به اینکه سید محمد حسینی در آن روز پیراهن قرمز به تن داشته حتی قبل از شناسایی و بازداشت ایشان، سایر متهمانی که قبل از وی بازداشت شدند همگی اظهار داشتند کسی که لباس قرمز داشته چندین ضربه چاقو به شهید زده است. محمدمهدی کرمی در دادگاه زمانی که حادثه را در حضور سید محمد حسینی تشریح می‌کرد، گفت: یک فرد آمد (محمد حسینی) و با ۳ الی ۴ ضربه تقریباً به‌اندازه دو بند انگشت با چاقو به سمت ناحیه شکم و پهلو شهید ضربه وارد کرد.

بر اساس احکام صادرشده اولیه، محمدمهدی کرمی و سید محمدحسینی، به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به مأمورین حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سید روح‌الله عجمیان شد به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور موردبررسی مجدد قرار گرفت و رأی دیوان عالی کشور بعد از بررسی دقیق پرونده در خصوص فرجام‌خواهی متهمان پرونده شهادت سید روح‌الله عجمیان صادر شد. با توجه به قرائن و مستندات موجود در پرونده، دیوان عالی کشور، فرجام‌خواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی را وارد و موجه تشخیص نداد و حکم صادره شده از دادگاه را به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تأیید کرد. بر همین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تأیید رأی از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی اجرا شد.

ورود یک وکیل خاص به صحنه قتل!

پس از اجراشدن حکم دو قاتل شهید عجمیان رسانه‌های ضدانقلاب و نیز برخی اصلاح‌طلبان تندرو طبق روال همیشگی سعی کردند با عوض کردن جای جلاد و شهید به ایجاد شبهاتی در این پرونده خونین دست بزنند. ازجمله علی شکوری راد، سخنگوی جبهه اصلاحات که نوشته بود: «اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی موجب تأسف و انزجار عمیق است. روایت رسمی در مورد کشته شدن روح‌الله عجمیان که موجب این حکم قضایی شد، هرگز قابل‌باور نبوده است. گمان دارم اصل ماجرا توطئه بوده و همه گرفتار آن توطئه شده‌اند. غرض ترساندن است، اما بنزین روی آتش است!»

محمدحسین آقاسی یکی از وکلای دادگستری نیز در گفتگو با چند رسانه داخلی و خارجی خود را وکیل یکی از متهمان این پرونده معرفی کرده و گفته بود که حکم اعدام با نادیده گرفته شدن موازین قانونی انجام‌شده است! این دست اطلاعات ناقص از پرونده باعث شد «مشرق» در جهت روشن شدن افکار عمومی به سراغ دو وکیل این پرونده رفته و زوایای مختلف ماجرا را بررسی کند.

روایتی ناگفته از قاتلین شهید روح‌الله عجمیان در زندان رجایی شهر/ وکیل محمدمهدی کرمی: به‌صورت رسمی وکالت پرونده را بر عهده نداشتم/ کرمی  اعتصاب غذا نکرده بود / نتوانستم فیلم‌های شکنجه شهید عجمیان را نگاه کنم!

نام محمدحسین آقاسی برای رسانه‌های ضدانقلاب بسیار آشناست؛ او ازجمله وکلای حقوق بشری است که درباره بسیاری از مسائل سیاسی و حقوقی اظهارنظر کرده و خود را وکیل معدوم محمدمهدی کرمی متهم اول پرونده معرفی کرده بود! آقای آقاسی در پاسخ به این سؤال که آیا وکالت پرونده را بر عهده داشته می‌گوید:

به‌صورت رسمی به‌عنوان وکیل پرونده معرفی نشده بودم، زیرا روند قانونی برای پذیرش این پرونده طی نشده بود، اما به‌صورت غیررسمی خانواده کرمی از من خواستند مسئولیت این پرونده را بر عهده بگیرم، خود مهدی کرمی نیز از طریق تلفن زندان با من تماس گرفت و در مورد بخشی از پرونده خود توضیح داد، قرار بر این شد جهت اعاده دادرسی وکالت پرونده را دست بگیرم.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سؤال که کرمی در آخرین مکالمه در مورد چه موضوعاتی با وی صحبت کرده است گفت: کرمی ادعا می‌کرد که در قتل شهید عجمیان دست نداشته و تنها چند ضربه به او زده است، البته بیان این دست سخنان از جانب متهم در چنین وضعیتی طبیعی است؛ او تلاش می‌کرد به هر نحوی که شده است، حکم را بشکند! من اصولاً حرف‌های متهم را باور نمی‌کنم زیرا جهت‌گیری دارد باید پرونده او را بخوانم درباره این پرونده من دسترسی به آن نداشتم؛ اما فیلم اعترافات و نیز برخی فیلم‌های صحنه جرم را دیده‌ام واقعاً برخی از صحنه‌ها بسیار دردناک بود و به دلیل شدت خشونت نتوانستم تا انتها آن را تماشا کنم.

آقای آقاسی درباره شایعه اعتصاب غذای متهم ردیف اول پرونده شهادت شهید عجمیان نیز اظهارات جالب‌توجهی دارد و می‌گوید: تا جایی که اطلاع دارم کرمی اعتصاب غذا نکرده بود؛ در آخرین گفتگو به من گفت که می‌خواهم به‌زودی اعتصاب غذا کنم، من او را از چنین کاری بر حذر داشته و گفتم این دست اقدامات روی پرونده اثر منفی دارد، بهتر است از روش‌های قانونی ازجمله اعاده دادرسی استفاده کنیم، البته بر اساس ماده ۴۳۲ قانون آیین دادرسی مدنی، اعاده دادرسی بر دو قسم است: اصلی که عبارت است از این‌که متقاضی اعاده دادرسی به‌طور مستقل آن را درخواست نماید یا طاری که عبارت است از این‌که دراثنای یک دادرسی حکمی به‌عنوان دلیل ارائه شود و کسی که حکم یادشده علیه او ابراز گردیده نسبت به آن درخواست اعاده دادرسی نماید. درباره این پرونده تشخیص بر آن بود که نیازی به اعاده دادرسی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 71
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 14
  • عطار IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    74 10
    وکیل لاشخور و موج سوار
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      47 16
      دلمون خنک شدک اعدام شدند.کاش بقیه هم زودتراعدام بشن.هرکس هم ک مخالفه،ان شاالله هروقت کس وکارشونوکشتن ببخشه.تمام
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      30 5
      وکلایی که وکالت این نجاسات را برعهده میگیرند فقط یک هدف دارند هیاهوی کذایی برای گرفتن مجوز اقامت اروپا یا گرین کارت امریکا
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 3
      تا سران اصلاحات یعنی امثال حجاریان اعدام نشن هر روز یه فتنه و یه مشت فریب خورده از همین قشر بی عقل و بی فکر خواهیم داشت که خودشونو به کشتن میدن ، برای نظام دردسر درست میکنن و البته اهداف رجال بی شرف اصلاحات رو پیش میبرن....
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 0
      دل این بنده خدا ترحم ندارد
  • عماد مغنیه IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    22 59
    دمتون گرم آقای مهدی طارمی که حرف دل مردم مظلوم ایران رو زدین..
    • سهراب IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      40 7
      اون بیچاره هم معلومه تحت فشار غربی ها حرف مفت زده ... اگر برادر خودت را همینجوری کشته بودند هم باز از حرفای طارمی دفاع می کردی؟! وای به حال ادمی که یک فوتبالیست بخواهد روی مغزش اسکیت سواری کنه...
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      17 4
      باید دید خدای ناکرده نزدیکان شما یا ایشان هم اگر به قتل برسند چه قضاوتی دارید طارمی تا الان که خوب بوده بعد از این هم خوبه در چهارچوب دانش و اگاهی که داریم صحبت کنیم
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      27 3
      دادگاه در اینستاگرام برگزار نمیشود و طارمی و امثالهم تعیین نمیکنند که قوه قضاییه چیکار کنه بلکه قانون تغیین میکنه. پس این حرف ها و مظلوم نمایی های عوام فریبانه به اسم مردم!!! تغییری در رویه مجازات مجرمین و قاتلین ایجاد نخواهد کرد.
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      22 2
      طارمی و امثالهم در جمهوری اسلامی ایران زندگی نمی کنن در جمهوری اینستاگرامی ایران زندگی میکنن. شهروندان اولی مردم هستند و شهروندان دومی ترول ها ربات ها و اپوزوسیون و.... پس بهتره طارمی بره برای در امان ماندن از خشم مجازیشون برای اونا توییت بزنه
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      15 4
      طارمی رازهای وسط بازی رو به خوبی از مربی سابقش علی دایی یاد گرفته که کی چی بگه. یه بار حمایت از رهبری و یه بار حمله به قانون و منطق! به جمعیت نون به نرخ روز خورهای حزب باد خوش اومدی اقای طارمی.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      16 4
      بالاخره رویای بازی در انگلیس اونم در 31 سالگی با انقلابی بودن و حمایت از قانون جمهوری اسلامی به دست نمیاد.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      17 4
      حرف دل مردم ایران اینه که عاملین جنات وحشیانه اتوبان کرج که فیلمش رو از شدت خشونت و وحشی گری دوبار نمیشه دید ببخشن؟ نه حرف دل مردم ایران این نیست
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      19 2
      پیشنهادم به بچه های انقلابی بوشهر اینه که یه بنر بزرگ از تصویر شهید عجمیان رو برن بزنن در خونه پدر مهدی طارمی.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      14 1
      تو که از حرف احمقانه‌ی طارمی مبنی بر دفاع از ظالم و قاتل تعریف می‌کنی، جز اینکه هم پالکی قاتلان شهید عماد مغنیه باشی، هیچ نسبت دیرگری با او نداری.
    • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      12 3
      طارمی تاسف ..
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      9 3
      ان شاءالله سر خودت و خانوادت ی همچین بلایی بیاد ببینم هنوز از این مزخرفات میگی
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 1
      آغاسی با طارمی اشتباه گرفتی
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 3
      طارمی اگر گفته خیلی خیلی غلط زیادی خورده
    • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      2 2
      دو کلامم از مادر عروس. به طارمی چه ربطی داره. اصلا حرف اون به کجا میخواد بربخوره. غیر از اینم انتظاری ازینا نمیرفت
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    29 4
    الی جهنم و بءس المصیر
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 2
      ان شاالله بزودی
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 2
      بئس
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    26 8
    تو کربلا هم چی خبرایی بود قومو ظالمینن شهدای مدافع امنیت چه مظلومانه به شهدت میرسن آخه چند نفر به یک نغر وکیلش میگه طاقت دیدن همه فیلم وحشیگری نسبت به شهید عجمان رو نداسته
    • يه نفر IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 4
      جالبه نوشته، لباس سيد محمد حسيني در روز حادثه قرمز بوده و به شهيد چاقو زده است: دقت كنيد لباس قرمز = شمر = قوم الظالمين لعنت الله علي القاتلين حسين ع و سلام علي خد التريب
  • م ل اراکی آلمان IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    14 4
    باید از فعالیتهای اینطور وکلا که بر علیه منافع ملی عمل میکنند جلوگیری بشه. متاسفانه صنف وکلای کشور به دنباله روی از سنت فرانسه تحت تاثیر فراماسونری هستند و بارها بر علیه امنیت کشور اقدام کرده اند. یک نمونه شیرین عبادی خبیث و وطنفروش است. لذا لازمه که با اینها برخورد بشه. اینها باید ممنوع الخروج بشن تا فرصت خیانت پیدا نکنند.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 14
    چند نفر را می خواهند اعدام کنند
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      14 2
      همه منافقین را
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      17 3
      هرچه جانی ادمکش حقشان اعدام
    • رستم سورن سوئد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 3
      پنچاه نفر از نیروهای انتظامی در آشوبهای اخیر شهید شدند. معادله آسونه. هرکسی که اینها را شهید کرده باید مجازات بشه.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 2
    کاملا مشخصه!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 21
    فقط دروغ مي گوييد
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 2
      حتمااونایی که رسما ازدروغ بزرگ میگن ورسمافساد های مختلف وکلکسیون اوام عذاب شده خداهستند ازراست وحقیت خبردارن
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      11 15
      ماشینی که به سوخت کثیف عادت کرده بنزین سوپر بریزی توش قات میزنه. گوشی هم که به شنیدن دروغ های اینتر نشنال خودش رو عادت داده از شندین حرف راست هنگ میکنه و انکار
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 2
      ابترنشالی عزیز سایتو اشتباه اومدی
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 3
    ای کاش پیگیری می کردید احکام اعدام امروز صبح چرا اجرایی نشد. آیا تجمع عده ای قلیل جلوی زندان باید باعث ترس از اجرای احکام خداوند بشه؟!
    • وطن پرست DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 2
      اینها یاد گرفتن قوه قضاییه می ترسه ۴۰٬ ۵۰ نفر جمع می شن هر یکی یک ضربه می زنه تا هم وحشتناک باشه صحنه هم قوه قضاییه متزلزل نتونه کسی رو به جرم قتل اعدام کنه. اون زنه که لگذ می زد چی شد اقای قاضی؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 2
      منبع حرفات؟
    • نادر IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      1 2
      دقیقا
    • Bmhw IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      1 2
      زنه ای که لگد میزد رو گرفتنش دوروز بعد گرفتن در رابطه با تجمع و اعدام حکم قرار نبود اصلا اون روز انجام بشه چون اعاده دادرسی کردن باید منتظر میبودن واسه جو سازی گفتن ترسیدن و اعدام نکردن ولی اصلا قرار نبود اعدام اون روز صورت بگیره
  • متحیر IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    10 3
    چقدر بی شرف ،بی وجدان و سنگ دل ، وحشی تر از داعش همین منافقین بودن وهستند. مگر بسیجی جماعت، جز فداکاری در زمان جنگ ، سازندگی و امنیت کشور خلافی انجام داده اند که قدردانی از آنها این گونه جنایات در حق شان باشد؟!! خدا لعنت تون کند شما انسان نماهای دیو سیرت را!
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    در نصیر آباد رباط کریم چند سال دو نوجوان با هم جر وبحث می کردند یکی از اونها افتاد روی زمین برادر بزرگترش بیکباره نزدیک شد و با لگد پا به دهان نوجوان ضربه ای وارد کرد که دندانها جلوی او شکستند و .. دادگستری رباط کریم و .. خیلی بی میل و بی توجه به آن رسیدگی کردند مجازات در خورد از جنبه عمومی جرم را اعمال نکردند من وهمه خیلی دلمان به آن نوجوان سوخت.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    6 4
    چند نفر در جرم شرکت کردن دو نفر اعدام شدن این عادلانه نیست
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 2
    مسئول اصلی میدان دکتر و خانومشان هستند اینها افراد اجیر شده و محافظ دکتر بودند چرا از صدور حکم قاطع برای فرماندهان میدانی و ستادی خبری نیست؟
  • حمید ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 2
    من در تعجبم که چرا مسئولین قضایی کشور با افرادی مثل این وکیل اختشاشگر رسانه ایی برخورد نمی کنند و هر کس و ناکسی در مورد احکام قضایی وراجی میکنه و اذهان عمومی را خدشه دار میکنند.
  • مهدی طارمی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 11
    مهدی طارمی : با طناب دار، عدالت برقرار نمیشه. این همه اختلاسگر داریم تو زندان که دادگاهشون چند سال طول میکشه اما این جوانان مظلوم را چون از خانواده‌های ضعیف هستن و دستشون به جایی بند نیست، بشمار سه اعدام می‌کنین؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      8 3
      مهدی طارمی نه مشاور رسانه ای و مدیر برنامه ای که داره مسیر انتقالش به لیگ جزیره رو هموار میکنه...اره
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      6 3
      مهدی طارمی الان پرتغال هست. متاسفانه تنها راه ارتباطی که به ایران داره توییتر و اینستاگرام هست. این دو هم که در قبضه اپوزوسیون و ضد انقلاب. پس فقط داره روایت دورغ میشنوه و هم تحت فشاره. ای کاش دلسوزانی از خانواده یا دوستانش اونو در جریان انچه گذشته قرار بدن و علت اعدام این دو رو براش بگن تا به اشتباه نیفته
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 3
      قانون اجرا میشه هدی جان.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      7 2
      حرف مفت کمتربزن اولا مظلوم تشریف نداشتن اینها که اعدام شدند حقشان قتل انجام داد دوما خانواده انها برایشان وکیل گرفتن لطفا اشک تمساع برای این جانیها نریز
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 2
      از خانواده ضعیف بودن ؟ بر فرض که درست آیا حق دارن عقده گشایی با خون دیگر ضعفا کنن؟
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      5 2
      قاتل بایداعدام بشود اختلاسگرها همون جایی هستند که سلبریتها هستند به اسم کانادا که بایدطبق قوانین اینترپل تحویل داد هبشه اینکه تورم راازسپاه بخواهند که کمترشود ویاناستی که منافقین رابه بدنه انقلاب اسلامی که اساسش امنیت وابادانی است به خاطربلاهت یا مهدورالدم بودنشون گره بزنند دیگه نمیشه چون همه مردم روشن شده اند وفهمیده اند بایدتابع رهبرخدایی خود باشند که رهبرهمه ماست
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      6 3
      طارمی نشان داد که فقط یک فوتبالیست است و به هیچوجه درک سیاسی و اجتماعی ندارد لذا حرفهایش قابل توجه و ارزش گذاری نیست متاسفانه ساده اندیشانه دروغ ها را باور و به موقعیت و محبوبیت خود لطمه وارد میکند
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    8 2
    دکتر قاتل و همسرش نیز باید اعدام شوند بدون چون چرا دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند دکتر قاتل و همسرش اعدام باید گردند
  • محمد قزل IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    7 3
    این وکیل هم پتانسیل قاتل شدن وهم اغتشاشگر شدن را دارد باید پروانه وکالت اینجور وکیل ها را باطل کرد همچنین خودش راهم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    6 3
    محمد مهدی کرمی باید زودتر آویزون میشد
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    6 5
    در جنگ شیرینی تعارف نمیکنن
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      3 3
      عه قبلا که اعتراض بود به حجاب واسه آزادی خیلی خیلی خیلی بیشتر! الان شد جنگ
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 2
      بخاطرفسادونجاستی که دارند دجالی میکنند یعنی نیمه قتل وفسادوتخریب خودشون روماله میکشن وازاونورمیگن قصاص که امری است که قبل ازاسلام هم بوده است تاقاتل وفاسد عادی نشه رونمیخوان اجرابشه
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    2 2
    مثل نهدی طارمی نمی توانند برای مردم ایران بند بازی کنند گل مالیشون می کنیم
  • شکوفه IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 3
    اعدام با طناب ..اصلا منصفانه نیست که کسی به زجر وشکنجه کشته شود وکسی فقط طناب ب گردنش بیفتد باید انقدر باکفش به صورت کرمی میزدند بالگدبه سرو گردنش باسنگ یه سرش تا به درک واصل میشد
    • احمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
      2 1
      چقدر احمقی
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    3 2
    چرا با امثال شکوری راد برخورد نمیشود
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    4 2
    🔴پیش از اصرار به هشتگ #اعدام_نکنید باید روی هشتگ #آدم_نکشید تا اعدام نباشد تاکید می کردید. همانگونه که قاتل جوان است و مادر دارد، مقتول هم جوان بود و مادر داشت! 🔹️ اساسا هر قاتلی می تواند مادر داشته باشد یا اینکه ورزشکار یا استاد دانشگاه باشد. شغل و جایگاه مهم نیست، انسان تقاص اعمال خود را پس می دهد. کاش آتش شعله ای برافروخته نمی شد که اصلا جوانی کشته شود، تا قاتل و مقتولی باشد.
  • امیر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    قوه قضائیه خیلی بی عرضه تشریف داره. باید همه 18 نفر رو اعدام میکرد اما از ترس واکنشهای جهانی این کار رو نکرد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    6 1
    ما برای شهیدان این فتنه اگریکبار ناراحت هستیم برای این کسانی فریب رسانه های بیگانه و منافقین و...خوردند و جنایت کردند و اعدام شدند چند برابر ناراحت هستیم . چون جایگاه شهدا نزد خداوند است و جان این جوانان هدر شده است . حیف نیست که انسان نزد خداوند سرافکنده باشد؟ شاید عده ای جاسوس و منافق وفریب خورده از مرگ این افراد در ظاهر احساس ناراحتی کنند ولی همه این افراد هم راه خود را گم کرده اندو برای نوکری امریکا و اسراییل گام برمی دارند و فرزندان شیطان هستند
  • عباس IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    5 1
    آقای طارمی، یه کم فکر کن. اون روزی که شهید عجمیان رو با اون وضع به شهادت رساندند، چرا توییت نزدی که جوانان مظلوم وطنم را به قتل نرسانید
  • سید IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 2
    راستی آقای طارمی چه خبر از خانم سحر پیشنهادی بهت میکنم بزرگترتم بابات بلد نیست و نبوده بهت چیزی یاد بده چون فوق بیسواده یادم هست گریه در برنامه زنده برای اینکه دور به اروپا رسیدی فقط و فقط بازیت رو بکن بچه فوتبالت رو با سیاست قاطی نکن بزرگترازتو و پر مدعا تراز تو بودن که الان گند زدن خودت رو بیشتر خراب نکن
  • سیا GB ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 2
    این کلیپ برای طارمی بفرستین ببینه اگر برادرشو اینطور می‌کشتن چیکار می‌کرد یا اقوام خودش
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 1
    کشتن و کشته شدند و .....آیا نظام بر این همه کینه و نفرت برنامه ای دارد؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
    0 0
    خداوند روحش رو قرین رحمت خودش قرار بده منصفانه نبود نحوه شهادتش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس